Strona 1 z 2

Dobór sprężyn KYB ... korekta.

: 19 sty 2016, o 11:14
autor: Smart
Ponieważ czuję się zobowiązany do pewnego sprostowania, zakładam osobny temat aby podzielić się swoim doświadczeniem nabytym w ostatnich dniach w związku z doborem zamienników KYB względem ori ... otóż w pewnej części swoich wcześniejszych opinii, myliłem się niestety. :dobani:

Jak pisałem w innym temacie gdzie pytam o inne kwestie związane ze sprężynami doszedłem do pewnych wniosków związanych ze sprężynami KYB i teraz pamiętacie, że nieraz przy normalnym fabrycznym amortyzatorze po dobieraniu sprężyn zamienników z katalogu KYB okazywało się, że na sprężynie dedykowanej w KYB do normalnego zawieszenia auto opadało niżej niż po zastosowaniu sprężyny KYB dedykowanej do zawieszenia sportowego, bo zawsze katalog KYB podaje dwa warianty. Otóż po ostatnich moich przygodach w tej materii doszedłem z kilkoma kolegami do wniosku, iż spręzyna SPORTOWA KYB założona na normalny zawias, czyli fabryczny amortyzator oraz na amortyzator kodu 486, czyli sportowy w zestawieniu z kompletnym zawiasem kodu 486 i analogicznie amor ori sport i sprężyna ori sport daje wynik, że obytrzy samochody ustawiają zawieszenie na tej samej wysokości i do zestawu oryginalnego normalny amor i normalna sprężyna dobrana pod punkty dając mniej więcej, bo nie mam specjalistycznej aparatury pomiarowej różnicę na wyskości 1,5cm - 2cm. Koza stoi z tyłu o jakieś 1,5 - 2cm cm wyżej niż 486. :tak:

Reasumując jak ktoś ma zawias z kodem 486 to spokojnie może zakładać sprężynę KYB i będzie miał w sensie wysokości i odczuciu subiektywnym w prowadzeniu, tak samo jak na oryginalnych sprężynach natomiast jak ktoś ma zawieszeni normal i nie chce sobie obniżyć fury na własną odpowiedzialność do poziomu mniej więcej zawiasu 486, czyli jakiś 2cm do maksymalnie 1,5cm ze względu na bład pomiaru, powinien dobierać sprężyny względem punktów nadwozia i tak też dobierać zamiennik na przykład Sachs i wtedy koza, pozostanie kozą. :haha:

Oczywiście kiedyś w tej materii próbował lub ...li korygować moje wcześniejsze, nieprawidłowe spojrzenia na sprawę niektórzy forumowicze i wtedy sądziłem inaczej, nie mniej obecnie jako ten niewierny, przekonałem się organoleptycznie jak to jest faktycznie i w związku z tym chylę czoła, zwracam honor i posypuję głowę popiołem a konkluzja taka jak w podsumowaniu. :ok:

Re: Dobór sprężyn KYB ... korekta.

: 14 lut 2016, o 23:18
autor: Smart
Trochę pojeździłem po wymianie tyłu na Sachs pod OEM i tył ciutkę usiadł, teraz na oponach 205/55/16 przed chwilą w garażu pomierzyłem dokładnie i mam idealnie równo, przód i tył na poziomie 67cm +/- od gleby do środka krawędzi błotnika a miałem wcześniej przód (ori) na 66,5 cm a tył (kyb sport) na 64,5 cm a amory oczywiście są ori od nowości ... mój obecny przebieg to niecałe 118 tys. kilometrów i już się optycznie przyzwyczaiłem do KOZY, choć pierwsze dni to był dramat. :tak: :haha:

Re: Dobór sprężyn KYB ... korekta.

: 15 lut 2016, o 08:21
autor: Falcon
Ale z tyłu są podkładki regulacyjne - ja u siebie założyłem z tyłu lesjoforsa wzmocnione i dalej leżał na ziemi - dopiero podkładki zakupiłem w serwisie najgrubsze i teraz jest ok.

Re: Dobór sprężyn KYB ... korekta.

: 15 lut 2016, o 08:50
autor: Smart
Miałem na myśli, że ciut usiadł od ich założenia w czwartek jakieś 0,5 do 1 cm cm mniej więcej. Tak mam ... policzone pod VIN jak i Sachsy a podkładki gumowe są o grubości 5mm i stoi jak koza wysoko w porównaniu z tym co miałem. Wrzuciłem informacyjnie dla potomnych, chociaż z tymi pomiarami wysokości to w zależności od przebiegu i zużycia zawiasu, mam normalne zawieszenie, różnie bywa a prowadzi się też bez zarzutu także ... jest nieco bardziej komfortowo niż było ale to subiektywne odczucie. :tak:

Re: Dobór sprężyn KYB ... korekta.

: 16 lut 2016, o 02:15
autor: tonidriver
Po paru dniach powinno się ułożyć więc jest szansa,że spadnie 1-2cm. Mowa o tyle czyli tam gdzie sprężyna wchodzi w kielich.

Re: Dobór sprężyn KYB ... korekta.

: 17 lut 2016, o 11:57
autor: Smart
No pewnie tak i też nie wiadomo ile, a nie napinam się jakoś z tego powodu a raczej informacyjnie opisuję potomnym. Rozmawiałem z kilkoma kolegami z coupe na normalnym zawiasie, tu na forum oraz poza i wiele też zależy w tej wysokości od przebiegu a więc, stanu zużycia zawieszenia, bo jedni mają na przykład 67 z przodu jak jak ale z tyłu od 65cm wysokości a inni 66 z hakiem na sprężynach pod oem lub oem ... nie ma tu sznurka a raczej chodzi mi o poglądowość materiału. :tak:

Re: Dobór sprężyn KYB ... korekta.

: 9 sty 2017, o 20:44
autor: bynio1991
Smart, mam zwykły amortyzator (sprężyna 2x red) i chce obniżyć minimalnie zawieszenie (przejść na wersję sport). Do swoich amortyzatorów założyć sprężyny 1x yellow / 1x white (tak dobrałem wg punktów) czy wymienić całe mcpersony ? Tyle że w wersjach 2.2 ludzie w zawszieniach sport mają 2x yellow/1x white , a wg punktów mi wychodzi inaczej... co robić??

Re: Dobór sprężyn KYB ... korekta.

: 10 sty 2017, o 08:58
autor: siwix
coś źle policzyłeś- masz 200 pkt i tak:
normalne sprężyny będą takie jak masz 2x czerwony
sprężyny dla kodu 486 będą mieć numer A 203 321 48 04 czyli to będzie 2x czerwony/ 1x biały

dla tyłu będzie to odpowiednio 167pkt czyli zwykłe zawieszenie A202 324 17 04 COLOR MARKING: 1 X GRAY i guma A210 325 04 84 NUMBER OF BURLS: 4 ( 17 MM )
a dla kodu 486 będzie to A210 324 34 04 COLOR MARKING: 3 X BLUE oraz guma A210 325 01 84 NUMBER OF BURLS: 1 (5 MM)

Do kodu 486 idą też inne amortyzatory.

Re: Dobór sprężyn KYB ... korekta.

: 10 sty 2017, o 22:18
autor: bynio1991
siwix, nawet Pan w ASO mi wyliczył na przód 196pkt myślisz że oboje popełniliśmy błąd ? Wyskakuje mi 203.006. Ale jak to w końcu jest z tym zakładaniem sprężyn 486 do zwykłego amortyzatora ? Chcę obniżyć o 3cm. Jak to jest z tą KYB ? Jeśli założę niby normalne to i tak siądzie i na dodatek będzie mieksze niż przy 486 ?

Re: Dobór sprężyn KYB ... korekta.

: 11 sty 2017, o 09:35
autor: siwix
Tak dokładnie, jestem pewien że obydwaj popełniliście błąd. Ty masz prawo ale facet z ASO powinien oberwać. 196 pkt to masz za sam silnik a gdzie reszta?
Masz dokładnie jak pisałem. Uwierz mi.
Co do reszty musi się wypowiedzieć ktoś mądrzejszy. Były gdzieś podobne tematy jak kojarzę. Spróbuj poszperać może coś doczytasz.

Re: Dobór sprężyn KYB ... korekta.

: 11 sty 2017, o 10:53
autor: Dziki Mar
Ja z powodu dużej dziury między kołem a nadkolem założyłem na obie osie sprężyny marki eibach. Z tyłu musiałem większą gumę zamontować bo było ciut za nisko, a przód ładnie o 2-3 cm siadł. Po ślubie będzie wymiana amortyzatorów na bilsteina b12. Sprężyny są trochę twardsze ale progresywne więc ładnie wybierają nierówności.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Re: Dobór sprężyn KYB ... korekta.

: 11 sty 2017, o 21:21
autor: bynio1991
siwix, wielkie dzięki za pomoc w poprawnym doborze sprężyn... nawet nie wiesz ile godzin spędziłem, żeby je dopasować a i tak wyszło źle... no Pan z ASO faktycznie się nie popisał :/ Ty z EPC odczytujesz te numery ? Bo nie wiem gdzie szukać tych dodatkowych kodów (tzn rozszyfrować VIN).

Re: Dobór sprężyn KYB ... korekta.

: 11 sty 2017, o 21:43
autor: siwix
Tak, wszystko czytam i liczę w EPC WebParts. Zapisz się do VIPa tam wszystkie numery i ceny gratów podaję na bieżąco.

Re: Dobór sprężyn KYB ... korekta.

: 14 sty 2017, o 16:48
autor: bynio1991
siwix, jak najbardziej się zapisze ;) A powiedzcie sprężyny od Sport Coupe pasują do Sedana ? Oczywiście oznaczenia pasują (3x blue).

Re: Dobór sprężyn KYB ... korekta.

: 31 sty 2017, o 10:20
autor: lopezlopez
Musze się was poradzić w bardzo ważnej kwestii.
Pękła mi sprężyna przód i już udało mi się ustalić jaki rodzaj potrzebuję.
Przód 202pkt (2xred) z tego co wyliczyłem, numer sprężyny A203321404.
zamienniki mają różną wysokość... KYB RA3098 - 429mm, Sachs 435mm


Tył obecnie siedzi za nisko i wybór sprężyn to jeszcze większa masakra poprzez zamontowane LPG.
Według wyposażenia 172pkt A2023241804
zamienniki KYB RA5373 - 336mm, Sachs 345mm
czy przy LPG (butla swoje waży + samo LPG 50L)
powinienem szukać po następnym twardszym modelu czyli A2023241904
zamienniki tylko KYB - 348mm

Sprężyny OEM cenowo mocno odstają od zamienników, Sachs z tego co słyszałem to samo co oemowe, stąd pytanie czy warto iść w KYB skoro ich wymiary tak bardzo odstają od oryginału? Zależy mi na normalnym prześwicie z przodu i z tyłu i jak dobrać zamiennik zważywszy na LPG w bagażniku.

pozdrawiam