Strona 44 z 91

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 9 kwie 2019, o 15:26
autor: polofix
Ta podkładka jest pod maską, jej się nie rusza, bo nie ma takiej potrzeby.

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 14 kwie 2019, o 21:33
autor: juras79
WDB2032461F311291 jakie spręzyny na tył?

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 16 kwie 2019, o 13:46
autor: 7dziadek
polofix pisze: 9 kwie 2019, o 09:06
bosniak_sg pisze: 9 kwie 2019, o 09:03
polofix pisze: 9 kwie 2019, o 08:56

Nakrętkę tą dokręca się do oporu, a łożysko i tak jest naprężone tylko przez sprężynę.
Idąc Twoim tokiem myślenia wystarczyłoby przykręcić całośc od góry, a łożysko i tak naprężone byłoby przez sprężyne.

Ja twierdze tylko że jeżeli tą dziwaczną nakrętke przykręci się za mocno może być tak że łożysko się wtedy za ciężko obraca, do tego dochodzi ciężar auta. Każde łożysko dokręca się z odpowiednią siła bo się uszkodzi, tak jak np łożyska na piastach, a szczególnie przednie stożkowe.
Robiłem to nie raz. Nakrętka jest tylko po to, żeby wszystko się nie rozpadło. Nie da się zgnieść łożyska dokręcając ją zbyt mocno. Ona dochodzi do końca gwintu teleskopu i wszystko.
Kol. "polofix" nic Ci już nie przychodzi do głowy z moim problemem ?

Dwóch niezależnych mechaników robiło jazdę próbną i obaj twierdzą że kierownica chodzi ciężko.
Inny mechanik rozebrał/rozmontował ponownie kolumnę mcpersona i stwierdził że wszystko zostało złożone prawidłowo - łożyska nie zatarte........ to DLACZEGO ta kierownica nadal ciężko chodzi ???

[/
b]

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 16 kwie 2019, o 14:19
autor: Przybek
7dziadek pisze: 16 kwie 2019, o 13:46 Dwóch niezależnych mechaników robiło jazdę próbną i obaj twierdzą że kierownica chodzi ciężko.
Inny mechanik rozebrał/rozmontował ponownie kolumnę mcpersona i stwierdził że wszystko zostało złożone prawidłowo - łożyska nie zatarte........ to DLACZEGO ta kierownica nadal ciężko chodzi ???

O ile przód auta poszedł w górę na nowych sprężynach? Kąty i zbieżność się raczej pochrzaniły i stąd problem.
Pojedź na kontrolę geometrii i się okaże że się rozjechała a po ustawieniu kierownica zacznie się obracać jak za starych czasów.

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 16 kwie 2019, o 15:59
autor: 7dziadek
Przybek pisze: 16 kwie 2019, o 14:19
7dziadek pisze: 16 kwie 2019, o 13:46 Dwóch niezależnych mechaników robiło jazdę próbną i obaj twierdzą że kierownica chodzi ciężko.
Inny mechanik rozebrał/rozmontował ponownie kolumnę mcpersona i stwierdził że wszystko zostało złożone prawidłowo - łożyska nie zatarte........ to DLACZEGO ta kierownica nadal ciężko chodzi ???

O ile przód auta poszedł w górę na nowych sprężynach? Kąty i zbieżność się raczej pochrzaniły i stąd problem.
Pojedź na kontrolę geometrii i się okaże że się rozjechała a po ustawieniu kierownica zacznie się obracać jak za starych czasów.

Kolego założyłem dwie oryginalne sprężyny MB ale używki [znak :mb: na sprężynach] w b.dobrym stanie - dł. sprężyn
43 cm a więc takie jak nowe mają długość.
Niestety nie sprawdzałem wcześniej wysokość przodu auta.

Tak wygląda aktualnie przód - foto

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 16 kwie 2019, o 18:21
autor: Przybek
Do 2.2 masz przynajmniej 5 typów sprężyn w zależności od wyposażenia. Po foto to on stoi trochę za wysoko wg mnie. Mówię - pojechać sprawdzić geometrię, wahacze poszły w dół i się raczej wszystko rozjechało.
Ciekawostka - wymiałem oba lewe wahacze i przed ustawieniem geometrii kierownica nawet nie chciała odbijać samoczynnie z maksymalnego skrętu a na wstępnym pomiarze wcale nie było jakoś dużo przekroczone poza zakres.

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 16 kwie 2019, o 18:47
autor: polofix
Przybek dobrze radzi. Ja za każdym razem jak odkręcam wahacz i nawet montuję ten sam, mam problemy ze zbieżnością. Mam przyrząd do ustawiania i nie muszę jeździć nigdzie. Kąty się nie pochrzanią, a nawet jeśli tak, to będą w się mieściły w tolerancji. Znaczy jak auto nie bite to musi być dobrze. Chyba, że jakieś trefne wahacze, które nie trzymają wymiarów.
Tak czy siak, to Dziadek jedź na geometrię.
Jeszcze jedna rzecz mi się nie podoba u ciebie. Zrób takie same zdjęcia tylko na sprostowanej kierownicy.

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 17 kwie 2019, o 00:38
autor: Przybek
polofix pisze: 16 kwie 2019, o 18:47 Jeszcze jedna rzecz mi się nie podoba u ciebie. Zrób takie same zdjęcia tylko na sprostowanej kierownicy.
Przesunięcie osi?



Mam zamiar zrobić poradnik po jakich ingerencjach (i możliwych konfiguracjach wymian części) trzeba ustawiać geometrię tylko muszę jeszcze dozbierać dane dla tylnej osi.

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 17 kwie 2019, o 01:11
autor: siwix
Jak dla mnie stoi dobrze. W ori jest taki lekko kozowaty przód.

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 17 kwie 2019, o 06:49
autor: 7dziadek
*Przybek* co do sprężyn to na bank są dobrze dobrane .... sprawdzone w ASO i u Kol.* siwix*

No nic pojadę na geometrię i może to pomoże.

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 17 kwie 2019, o 09:07
autor: polofix
Przybek. Na tyle jest możliwość tylko i wyłącznie ustawie zbieżności. Kąta nie ma możliwości.
U Dziadka mi się jedną rzecz nie podoba. I to właśnie to co napisałeś.

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 17 kwie 2019, o 09:33
autor: olafik
A czy kolumny wróciły na swoje miejsce?

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 18 kwie 2019, o 11:38
autor: juras79
poproszę o numery sprężyn tył : WDB2032461F311291 i jakie gumy?

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 18 kwie 2019, o 17:19
autor: siwix
juras79
A 210 324 36 04 REAR SPRING (RESOR TYLNY) COLOR MARKING: 2 X YELLOW i RUBBER PAD (PODKLADKA GUMOWA) NUMBER OF BURLS: 2 ( 9 MM )

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 18 kwie 2019, o 21:13
autor: juras79
siwix pisze: 18 kwie 2019, o 17:19 juras79
A 210 324 36 04 REAR SPRING (RESOR TYLNY) COLOR MARKING: 2 X YELLOW i RUBBER PAD (PODKLADKA GUMOWA) NUMBER OF BURLS: 2 ( 9 MM )
wielkie dzięki za numery, a powiedz mi -jak mam dołożony hak i zbiornik LPG 55 litrow to dać grubsze podkładki czy ciut mocniejszą sprężynę? W ASO mi powiedzieli że butla i hak w moim przypadku nic nie zmieniają ale trochę to mi się dziwne wydaje bo to jednak sporo dodatkowych kg..