zakup opon wg indeksów i parametrów
: 26 lis 2016, o 19:11
Nie chcę się tu rozwodzić o jakości konkretnych marek, bo każdy ma swoje preferencje i opinii w sieci pełno.
Interesuje mnie optymalny dobór opony wg jej parametrów. Chce teraz kupić opony letnie bo duże promocje no i problemy przy wyborze mam takie:
1/ indeks nośności - obecnie większość opon ma ten indeks gdzieś około 600kg, więc przy wymaganej dla mojego MB około 500kg, tutaj nie ma problemu. Zakładam, że czytam z dowodu rejestracyjnego max. nośność, dzielę to przez 4 i już.
2/ index prędkości - tutaj pojawiają się wątpliwości: czy kupić max. dla mojego stylu jazdy, czy max. dla max. prędkości samochodu, czy może ze wzgl. na małe różnice cenowe kupić na wyrost (np. indeks W- 270km/h) bo może taka opona będzie bardziej trwała?
3/ głośność - tu wiadomo
4/ hamowanie na mokrej powierzchni - pomimo że to bezpieczeństwo, to ten parametr mnie mało przekonuje, bo jak jest mokro to z zasady jeżdżę ostrożnie,
5/ opór toczenia (oszczędność) - tu mam najwięcej pytań: czy można tutaj dużo zaoszczędzić na paliwie? Macie jakieś doświadczenia w tym temacie, czy może to kolejny kit marketingowy, bo ten indeks jest dość kosztowny. Czy czasem nie jest tak, że jak toczenie ok, to ścieralność przyspieszona?
6/ Jest też taka niemierzalna cecha opon opisywana przez niektórych oceniaczy tzn. komfort, tłumienie - tu znów mam wątpliwości, bo nie wydaje mi się abym przy zmianie opon wyczuwał tego rodzaju różnice.
Myślę, że te ww. parametry potrafią najbardziej zoptymalizować zakup, więc jeżeli macie jakieś doświadczenia to napiszcie.
Ze swojej str. mogę napisać, że głośność opony letniej wpływa na komfort jazdy ze wzgl. na fakt częstego otwierania szyby, w zimówkach ten parametr jest dla mnie mniej istotny.
Interesuje mnie optymalny dobór opony wg jej parametrów. Chce teraz kupić opony letnie bo duże promocje no i problemy przy wyborze mam takie:
1/ indeks nośności - obecnie większość opon ma ten indeks gdzieś około 600kg, więc przy wymaganej dla mojego MB około 500kg, tutaj nie ma problemu. Zakładam, że czytam z dowodu rejestracyjnego max. nośność, dzielę to przez 4 i już.
2/ index prędkości - tutaj pojawiają się wątpliwości: czy kupić max. dla mojego stylu jazdy, czy max. dla max. prędkości samochodu, czy może ze wzgl. na małe różnice cenowe kupić na wyrost (np. indeks W- 270km/h) bo może taka opona będzie bardziej trwała?
3/ głośność - tu wiadomo
4/ hamowanie na mokrej powierzchni - pomimo że to bezpieczeństwo, to ten parametr mnie mało przekonuje, bo jak jest mokro to z zasady jeżdżę ostrożnie,
5/ opór toczenia (oszczędność) - tu mam najwięcej pytań: czy można tutaj dużo zaoszczędzić na paliwie? Macie jakieś doświadczenia w tym temacie, czy może to kolejny kit marketingowy, bo ten indeks jest dość kosztowny. Czy czasem nie jest tak, że jak toczenie ok, to ścieralność przyspieszona?
6/ Jest też taka niemierzalna cecha opon opisywana przez niektórych oceniaczy tzn. komfort, tłumienie - tu znów mam wątpliwości, bo nie wydaje mi się abym przy zmianie opon wyczuwał tego rodzaju różnice.
Myślę, że te ww. parametry potrafią najbardziej zoptymalizować zakup, więc jeżeli macie jakieś doświadczenia to napiszcie.
Ze swojej str. mogę napisać, że głośność opony letniej wpływa na komfort jazdy ze wzgl. na fakt częstego otwierania szyby, w zimówkach ten parametr jest dla mnie mniej istotny.