Strona 2 z 4

: 11 paź 2015, o 19:04
autor: kubek84
"...Szkoła pierwsza, do której zaliczają się producenci opon tacy jak np. Continental, na zimę polecają opony szersze. Opona szersza to większa powierzchnia styku opony z podłożem, co powinno przekładać się na ich wyższą przyczepność (na pewno w oponach letnich tak jest). Szersze opony, dzięki większej liczbie lameli i rowków przyczyniają się do zwiększenia tarcia, a to znowu lepsza przyczepność, przyspieszenie, sterowalność oraz hamowanie. Również na śniegu szersze opony radzą sobie lepiej, a szczególnie, jeśli chodzi o prowadzenie samochodu w zakrętach (sprzyja temu bardziej miękka mieszanka gumowa)...."


PLUSY wąskich opon: lepsza przyczepność na śniegu, mniejsze ryzyko aquaplaningu.
MINUSY wąskich opon: wydłuzona droga hamowania, słabsza przyczepność na zakrętach.

Różnie w necie piszą jarod32

gulczas wiem że nie mam co .. ale np na lato można będzie coś zmienić i czy na te felgi założę coś innego np 205/60 czy tylko ten rozmiar podstawowy ??

: 11 paź 2015, o 19:17
autor: Smart
kubek84 pisze:"...Szkoła pierwsza, do której zaliczają się producenci opon tacy jak np. Continental, na zimę polecają opony szersze. Opona szersza to większa powierzchnia styku opony z podłożem, co powinno przekładać się na ich wyższą przyczepność
Z autopsji jeśli chodzi o Continental (onegdaj zakładane fabrycznie na Smarty)właśnie na lato fabrycznie ze względu na wersję PULS miałem i mam 175 przód i 195 tył. W instrukcji auta napisano jak byk, że na zimę mają być 155 przód i 175 tył a zatem węższe niż nominalne lato. Kupując Smarka jako nowego dostałem w cenie nowe opony zimowe Continental 175 przód i 195 tył, żeby pasowały na te same felgi i bla, bla. Pierwsza zima i myślałem, że strzelę sobie w łeb. Nie potrafiłem wyjechać z najmniejszych zasp o prowadzeniu po śniegu czy błocie pośniegowym nie wspominając. Dramat. Następny sezon zimowy kupiłem właściwe felgi i opony zimowe w rozmiarze zalecanym przez producenta węższym czyli owe 155 przód i 175 tył i do dzisiaj zapitalam zimą jak "szczała". :haha:

Raczej zimą trzymał bym się zaleceń producenta auta a nie takich opinii jak ta cytowana, bo na szerszej oponie zimą ... jak opisałem katastrofa. :boisie:

: 11 paź 2015, o 19:30
autor: gulczas
gulczas wiem że nie mam co .. ale np na lato można będzie coś zmienić i czy na te felgi założę coś innego np 205/60 czy tylko ten rozmiar podstawowy ??
Przy tej oponie co podałeś będziesz miał różnicę +1,2% w obwodzie koła także koło będzie się wolniej obracało. Lepiej pozostawić ori rozmiar dla 15 cali.

: 11 paź 2015, o 19:36
autor: kubek84
gulczas pisze:
gulczas wiem że nie mam co .. ale np na lato można będzie coś zmienić i czy na te felgi założę coś innego np 205/60 czy tylko ten rozmiar podstawowy ??
Przy tej oponie co podałeś będziesz miał różnicę +1,2% w obwodzie koła także koło będzie się wolniej obracało. Lepiej pozostawić ori rozmiar dla 15 cali.
oki dzięki to nie będę kombinował ;) chyba że kiedyś zmienię felgi na 16 lub 17 :P

: 11 paź 2015, o 20:39
autor: jarod32
kubek84 pisze:Różnie w necie piszą jarod32
niech piszą co chcą .. ja wiem na czym do domu wjadę a na czym nie :D

: 12 paź 2015, o 20:19
autor: seven
jarod32 pisze:niech piszą co chcą .. ja wiem na czym do domu wjadę a na czym nie
Wjechać pod górkę a dawać ognia w różnych warunkach - jest różnica czy jej nie ma?

: 12 paź 2015, o 20:24
autor: jarod32
Zimą ognia ?? Czy czytasz co piszesz ? Zimą ? Czy mam rozumieć , że jesteś zagrożeniem , dla siebie i innych ? Sorry ... ale nie mogłem tego inaczej skomentować .. Przypomnę tylko , że od dawania ognia .. są tory .. ale wiadomo .. to kosztuje .

: 13 paź 2015, o 07:02
autor: seven
jarod32 pisze:Przypomnę tylko , że od dawania ognia .. są tory .. ale wiadomo .. to kosztuje
Stać mnie więc jeżdżę.
Poza tym mam jeszcze kilka innych aut zdecydowanie mocniejszych od 220cdi.
Zagrożeniem są osoby, które nie potrafią dostosować się do warunków na drodze i mają miedzy innymi kiepskie opony oraz wierzą w systemy elektroniczne.

: 13 paź 2015, o 09:11
autor: Smart
Co do typów opon zimowych są takie, które świetnie radzą sobie na śniegu lub błocie pośniegowych, kosztem komfortu podróżowania na asfalcie lub betonach zimą i odwrotnie, zatem stąd poszukiwanie opon łączących optymalnie te funkcje. Inne opony pochwali gostek z Zakopanego czy Kotliny Kłodzkiej a inne tej samej zimy ktoś z Katowic. Podsumowując na coupe a mamy nico gorzej zimą niż koledzy z sedanów i kombi, te zimowe Dębice HP mi się sprawdzają. Teraz mi się przypomiało, że to będzie mój drugi a nie trzecie sezon na tych zimówkach od zakupu. Trzeci to na letnich. :tak:

: 9 sty 2016, o 10:04
autor: ListonoszPats
Mieszkam można powiedzieć w górach :) Gdyby ktoś kiedyś potrzebował dobrych opon na śnieg to zdecydowanie mogę polecić opony Vredestein SnowTrack 5 :) Dają radę :hejka:

: 9 sty 2016, o 11:02
autor: jarod32
Też ja sem góral .. i polecam Dębice HP. Dają radę na dużych ośnieżonych wzniesieniach . Cena do jakości baardzo dobra.

: 10 sty 2016, o 01:26
autor: mateusz726642
jarod32, Te Dębice są lepsze niż Michelin A5.

: 10 sty 2016, o 03:12
autor: tonidriver
mateusz726642 pisze:jarod32, Te Dębice są lepsze niż Michelin A5.
i pewnie dlatego w salonie nowe mają założone micheliny a nie dębice :D Zejdź na ziemię.

: 10 sty 2016, o 07:55
autor: jarod32
tonidriver, wiesz .. ja widziałem panów w swoich furach co do mnie na wspaniałych oponach wjechać nie mogli .. Może i na bulwar dobre , ale w góry ?

: 10 sty 2016, o 09:15
autor: Smart
tonidriver pisze:Zejdź na ziemię.
Też Ci to proponuję ... przekonaj się a potem komentuj, dlaczego na pierwszy montaż idą takie a nie inne opony spełniające oczywiście pewne kryteria jakości producenta względem ich dostawcy, decydują zupełnie inne kwestiie i dlatego od jakiegoś czasu w MB kupujesz nowe auta na Hangkookach, choć wcale nie są jakieś szczególne i letnie zużywają się szybciej, niż zdąrzysz dojechać do domu. Światem rządzi nowoczesna ekonomia oparta w branży motoryzacyjnej na maksymalnym zysku, sprzedaży innowacyjności, wspierana perfekcyjnym marketingiem aby większość docelowych odbiorców, myślała własnie w taki sposób jak Ty i nie ma w tym nic złego, natomiast ... zanim wyrazisz opinię o jakimś produkcie może lepiej przeczytaj kto i jak go robi, kup go, poużywaj i wyrzucając z bani marketingowy bełkot, który tam Ci zaszyto oceniaj. :tak:

Podsumowując nie mam problemu finansowego z zakupem do swojego samochodu opon zarówno letnich i zimowych na przykład marki Dunlop, czy strzelam Goodyear ale jeżdzę zarówno na letnich jak i zimowych w rozmiarach 205/55/16 na Dębicach i nie widzę różnicy względem wcześniej wspomnianych a stosunek ich jakości do ceny rozkłada się wręcz doskonale i gdy zużyją mi się te, które świadomie do dresa kupowałem jako nowe na zimę i na lato, żeby nie śmigać na takich "markowych", używanych po kimś ... wejdę w temat Dębic kolejny raz i będę polecał je innym w tym konkretnym rozmiarze, zresztą nie pierwszy raz i jakoś grono moich znajomych z tego powodu się nie kurczy. Co ciekawe sam pukałem się w czoło jak mi je polecono, potem pukali się w czoło Ci, którym je polecałem później ale po zakupie i przejechaniu pewnej ilości kilometrów ten pukjący palec zamieniał się w rogala i kciuk do góry tylko do tego potrzebna jest zasada z mojej stopki a jak ktoś chce kupować inne opony, wolna wola. :haha: