Błędy coolant check level i plyn do spryskiwaczy problem
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 sty 2008, o 19:41
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Komunikat "Coolant visit workshop"
Hej,
Niedawno pojawił mi się na wyświetlaczu komunikat powyższej treści wraz ze wskazaniem temperatury. Co to może oznaczać?
Niedawno pojawił mi się na wyświetlaczu komunikat powyższej treści wraz ze wskazaniem temperatury. Co to może oznaczać?
C220 sportcoupe CDI 2003
- sabt
- VIP
- Posty: 382
- Rejestracja: 3 lis 2007, o 16:44
- VIN:
- Lokalizacja: Suwałki
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 sty 2008, o 19:41
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
-
- VIP
- Posty: 100
- Rejestracja: 10 lis 2007, o 13:25
- VIN:
- Lokalizacja: Podkarpacie
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 sty 2008, o 19:41
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
- twardy30
- Użytkownik
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 kwie 2008, o 14:09
- VIN:
- Lokalizacja: Śląsk
Witam wszystkich forumowiczów po dłuższej nieobecności!!!
Wracam do tematu "aleksy" dotyczącego wyskakujacego komunikatu.
Mam ten sam problem z tym, że u mnie objawy zaczęły się wcześniej ponieważ od dłuższego czasu często dolewalem plynu chłodniczego ponieważ miałem ubytek i tak aż do Sylwestra kiedy to pojawil mi sie ten komunikat i nagle zaczęła wzrastać temperatura silnika do prawie 100 stopni ale tylko w korkach i na postoju zaś w czasie jazdy spadała do 85, dodatkowo wyczuwa się w kabinie taki zapach jakby z nawilżacza i lekko parują szyby co nigdy się nie działo.
Dzisiaj zawiozłem auto do mechanika i na kompie wyskoczyło mu parę błedów (jutro je spisze bo do niego jade) ale stwierdził że trzeba wymienić wentylator chłodnicy bo uszkodził się moduł czy też sterownik i trzeba w całości wymienić.
Proszę o pomoc bo nie wiem czy mam mu do końca ufać i czy ta wymiana pomoże a podejrzewam że to nie małe koszty będą.
Może miał ktoś podobny problem?
Wracam do tematu "aleksy" dotyczącego wyskakujacego komunikatu.
Mam ten sam problem z tym, że u mnie objawy zaczęły się wcześniej ponieważ od dłuższego czasu często dolewalem plynu chłodniczego ponieważ miałem ubytek i tak aż do Sylwestra kiedy to pojawil mi sie ten komunikat i nagle zaczęła wzrastać temperatura silnika do prawie 100 stopni ale tylko w korkach i na postoju zaś w czasie jazdy spadała do 85, dodatkowo wyczuwa się w kabinie taki zapach jakby z nawilżacza i lekko parują szyby co nigdy się nie działo.
Dzisiaj zawiozłem auto do mechanika i na kompie wyskoczyło mu parę błedów (jutro je spisze bo do niego jade) ale stwierdził że trzeba wymienić wentylator chłodnicy bo uszkodził się moduł czy też sterownik i trzeba w całości wymienić.
Proszę o pomoc bo nie wiem czy mam mu do końca ufać i czy ta wymiana pomoże a podejrzewam że to nie małe koszty będą.
Może miał ktoś podobny problem?
02' C32 AMG T 354PS
00`MB Sprinter 313CDI 130PS
03`Alfa Romeo 147 1.6TS 120PS
00`MB Sprinter 313CDI 130PS
03`Alfa Romeo 147 1.6TS 120PS
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- twardy30
- Użytkownik
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 kwie 2008, o 14:09
- VIN:
- Lokalizacja: Śląsk
Udało się dziś zlokalizować usterkę i okazało się że przyczyną byl przetarty przewód zasilający wentylator!!! Pośpiech nie jest jednak wskazany bo gdybym kupil cały wentylator to i tak by nie działało, dobrze jest jak się ma zaprzyjaźnionego mechanika bo szukał przyczyny aż do skutku (chociaż wcześniej chcial wymienić caly wentylator!!!)
Koszt 400zł. Co o tym sądzicie? Autko stało dwa dni na warsztacie.
A co do tych parujących szyb to klima nie działała bo wentylator nie chodził jakie to proste
No i niewiem co jeszcze z tym płynem który muszę uzupełniać zobacze teraz jak troche pośmigam czy dalej ubywa. Czy wy wogóle dolewacie płynu do chlodnicy? Jak to jest przy normalnej eksploatacji?
02' C32 AMG T 354PS
00`MB Sprinter 313CDI 130PS
03`Alfa Romeo 147 1.6TS 120PS
00`MB Sprinter 313CDI 130PS
03`Alfa Romeo 147 1.6TS 120PS
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- Użytkownik
- Posty: 674
- Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
Jesli lejesz tylko sam koncentrat (100%) to nie bedzie parowac. Jesli lejesz 60% koncentratur i 40% wody, to ta woda moze przez lato w upaly parowac.
[ Dodano: 2010-02-20, 21:16 ]
Tak tylko jako ciekawostka: "Coolant - Visit workshop" wyswietla sie gdy jest usterka u ukladzie chlodzenia (np. uszkodzony wentylator, czujnik temperatury, itp.). Natomiast gdy jest za malo plynu: "Coolant - check level"
[ Dodano: 2010-02-20, 21:16 ]
Tak tylko jako ciekawostka: "Coolant - Visit workshop" wyswietla sie gdy jest usterka u ukladzie chlodzenia (np. uszkodzony wentylator, czujnik temperatury, itp.). Natomiast gdy jest za malo plynu: "Coolant - check level"
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 15:25
- VIN:
- Lokalizacja: mam ten wdzięk
No to ponawiam pytanie bo u mnie dziś pojawił się ten sam komunikat (foto).
Poziom płynu jest OK, klima działa nadal poprawnie. Zanim pojade do mechanika zwracam się do Was drodzy użytkownicy W203... czy ktoś wie co to może być? Nie chciałbym zostać narażony na wymianę rzeczy, które mogą nie mieć nic wspólnego z usterką
Pozdro for all
Poziom płynu jest OK, klima działa nadal poprawnie. Zanim pojade do mechanika zwracam się do Was drodzy użytkownicy W203... czy ktoś wie co to może być? Nie chciałbym zostać narażony na wymianę rzeczy, które mogą nie mieć nic wspólnego z usterką
Pozdro for all
W203 C320 Avantgarde
_________________
"Zepsuta kobieta należy do tego rodzaju istot, których mężczyźni nigdy nie mają dosyć." - Oscar Wilde
_________________
"Zepsuta kobieta należy do tego rodzaju istot, których mężczyźni nigdy nie mają dosyć." - Oscar Wilde
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 4 gru 2009, o 18:32
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
A z czego niby składa się koncentrat? Przecież również zawiera wodę - tylko w mniejszej ilości!kSmuk pisze:Jesli lejesz tylko sam koncentrat (100%) to nie bedzie parowac. Jesli lejesz 60% koncentratur i 40% wody, to ta woda moze przez lato w upaly parowac.
Jeżeli mówimy o koncentracie fabrycznym: Przed uruchomieniem układu chłodzenia zalewamy go mieszanką koncentratu i wody z kranu (w skład płynu wchodzą uszlachetniacze) w stosunku 50:50 Oczywiście może być to również woda przegotowana lub destylowana/zdemineralizowana.
Tylko proporcja pół na pół zapewnia optymalne własności płynu: wysoką temperaturę wrzenia i niski punkt zamarzania (-37,5 stopnia) Nadmierne zwiększenie zawartości koncentratu w płynie znacznie pogarsza odprowadzanie ciepła z silnika!