Błędy coolant check level i plyn do spryskiwaczy problem

Moderator: Dziki Mar

aleksa
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 22 sty 2008, o 19:41
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Komunikat "Coolant visit workshop"

Post autor: aleksa »

Hej,

Niedawno pojawił mi się na wyświetlaczu komunikat powyższej treści wraz ze wskazaniem temperatury. Co to może oznaczać?
C220 sportcoupe CDI 2003
Awatar użytkownika
sabt
VIP
Posty: 382
Rejestracja: 3 lis 2007, o 16:44
VIN:
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sabt »

sprawdź poziom płynu chłodzącego
Były w203 2.2 CDI
aleksa
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 22 sty 2008, o 19:41
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Done :(

Post autor: aleksa »

Poziom płynu chłodzącego w normie...sorki, powinnam od tego zacząć :(
C220 sportcoupe CDI 2003
carlos
VIP
Posty: 100
Rejestracja: 10 lis 2007, o 13:25
VIN:
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: carlos »

aleksa, a jakie było to wskazanie temperatury?
C 200CDI
aleksa
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 22 sty 2008, o 19:41
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: aleksa »

Temperatura nie przekraczała po 10-15 minutach jazdy po mieście 80-85 stopni i prawdę mówiąc nie bardzo miałam odwagę dłużej postać w korkach...
C220 sportcoupe CDI 2003
Awatar użytkownika
twardy30
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 12 kwie 2008, o 14:09
VIN:
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: twardy30 »

Witam wszystkich forumowiczów po dłuższej nieobecności!!!
Wracam do tematu "aleksy" dotyczącego wyskakujacego komunikatu.
Mam ten sam problem z tym, że u mnie objawy zaczęły się wcześniej ponieważ od dłuższego czasu często dolewalem plynu chłodniczego ponieważ miałem ubytek i tak aż do Sylwestra kiedy to pojawil mi sie ten komunikat i nagle zaczęła wzrastać temperatura silnika do prawie 100 stopni ale tylko w korkach i na postoju zaś w czasie jazdy spadała do 85, dodatkowo wyczuwa się w kabinie taki zapach jakby z nawilżacza i lekko parują szyby co nigdy się nie działo.
Dzisiaj zawiozłem auto do mechanika i na kompie wyskoczyło mu parę błedów (jutro je spisze bo do niego jade) ale stwierdził że trzeba wymienić wentylator chłodnicy bo uszkodził się moduł czy też sterownik i trzeba w całości wymienić.
Proszę o pomoc bo nie wiem czy mam mu do końca ufać i czy ta wymiana pomoże a podejrzewam że to nie małe koszty będą.
Może miał ktoś podobny problem? :bezradny:
02' C32 AMG T 354PS
00`MB Sprinter 313CDI 130PS
03`Alfa Romeo 147 1.6TS 120PS
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

No najpierw to chyba trzeba się dowiedzieć którędy ucieka ci ten płyn.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Może nagrzewnicą skoro szyby parują? :bezradny:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
twardy30
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 12 kwie 2008, o 14:09
VIN:
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: twardy30 »

:hurra: :hurra: :hurra:
Udało się dziś zlokalizować usterkę i okazało się że przyczyną byl przetarty przewód zasilający wentylator!!! Pośpiech nie jest jednak wskazany :haha: bo gdybym kupil cały wentylator to i tak by nie działało, dobrze jest jak się ma zaprzyjaźnionego mechanika bo szukał przyczyny aż do skutku (chociaż wcześniej chcial wymienić caly wentylator!!!)
Koszt 400zł. Co o tym sądzicie? Autko stało dwa dni na warsztacie.

A co do tych parujących szyb to klima nie działała bo wentylator nie chodził :rotfl: jakie to proste :usmiech:

No i niewiem co jeszcze z tym płynem który muszę uzupełniać :yyy: zobacze teraz jak troche pośmigam czy dalej ubywa. Czy wy wogóle dolewacie płynu do chlodnicy? Jak to jest przy normalnej eksploatacji?
02' C32 AMG T 354PS
00`MB Sprinter 313CDI 130PS
03`Alfa Romeo 147 1.6TS 120PS
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Ja nie dolewałem przez 2 lata, ciągle jest tak samo, no może z 0,1 litra gdzieś wyparowało.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

twardy30 pisze:Czy wy wogóle dolewacie płynu do chlodnicy? Jak to jest przy normalnej eksploatacji?
Przy normalnej ekspolatacji i szczelnym układzie nie powinien zniknąć nawet gram.
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Jesli lejesz tylko sam koncentrat (100%) to nie bedzie parowac. Jesli lejesz 60% koncentratur i 40% wody, to ta woda moze przez lato w upaly parowac.

[ Dodano: 2010-02-20, 21:16 ]
Tak tylko jako ciekawostka: "Coolant - Visit workshop" wyswietla sie gdy jest usterka u ukladzie chlodzenia (np. uszkodzony wentylator, czujnik temperatury, itp.). Natomiast gdy jest za malo plynu: "Coolant - check level"
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Partyjny
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 27 mar 2010, o 15:25
VIN:
Lokalizacja: mam ten wdzięk

Post autor: Partyjny »

No to ponawiam pytanie bo u mnie dziś pojawił się ten sam komunikat (foto).
Poziom płynu jest OK, klima działa nadal poprawnie. Zanim pojade do mechanika zwracam się do Was drodzy użytkownicy W203... czy ktoś wie co to może być? Nie chciałbym zostać narażony na wymianę rzeczy, które mogą nie mieć nic wspólnego z usterką :bezradny:

Obrazek


Pozdro for all
W203 C320 Avantgarde
_________________
"Zepsuta kobieta należy do tego rodzaju istot, których mężczyźni nigdy nie mają dosyć." - Oscar Wilde
Rychu45
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 4 gru 2009, o 18:32
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Rychu45 »

ten komunikat dotyczny na 100% wentylatora u mnie płyn jest w normie a mam uszkodzony wentylator i komunikat jest a tak apropo jaki wentylator powinien być 2.2 cdi 2001r automat 600w czy 400w i czy można jest stosować zamiennie??
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

kSmuk pisze:Jesli lejesz tylko sam koncentrat (100%) to nie bedzie parowac. Jesli lejesz 60% koncentratur i 40% wody, to ta woda moze przez lato w upaly parowac.
A z czego niby składa się koncentrat? Przecież również zawiera wodę - tylko w mniejszej ilości!
Jeżeli mówimy o koncentracie fabrycznym: Przed uruchomieniem układu chłodzenia zalewamy go mieszanką koncentratu i wody z kranu (w skład płynu wchodzą uszlachetniacze) w stosunku 50:50 Oczywiście może być to również woda przegotowana lub destylowana/zdemineralizowana.
Tylko proporcja pół na pół zapewnia optymalne własności płynu: wysoką temperaturę wrzenia i niski punkt zamarzania (-37,5 stopnia) Nadmierne zwiększenie zawartości koncentratu w płynie znacznie pogarsza odprowadzanie ciepła z silnika!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”