Strona 1 z 1

Falowanie obrotów, spadek mocy, kompresor się nie uruchamia

: 24 maja 2018, o 17:04
autor: karliTToO
Witam, mam problem z moim w203 1.8 kompresor 2005r. Falują mi obroty, najbardziej na zimnym silniku podczas odpalania. Wydaje mi się, ze spadła moc. Nie załącza się kompresor. Po wykasowaniu błędu o złej mieszance kompresor znowu działa ale tylko przez jakiś czas. Wymieniłem koła rozrządu (były już wytarte, regenerował je nasz kolega z forum) łańcuch, ślizgi i napinacz. Na początku myślałem, ze to przepustnica ale mechanik stwierdził ze koła są wytarte i to przez to. No i problem nie ustał. Wczoraj odebrałem auto od mechanika i jest ten sam problem. Miał ktoś podobnie? Co robić?

Re: Falowanie obrotów, spadek mocy, kompresor się nie urucha

: 24 maja 2018, o 17:08
autor: olafik
karliTToO pisze:Witam, mam problem z moim w203 1.8 kompresor 2005r. Falują mi obroty, najbardziej na zimnym silniku podczas odpalania. Wydaje mi się, ze spadła moc. Nie załącza się kompresor. Po wykasowaniu błędu o złej mieszance kompresor znowu działa ale tylko przez jakiś czas. Wymieniłem koła rozrządu (były już wytarte, regenerował je nasz kolega z forum) łańcuch, ślizgi i napinacz. Na początku myślałem, ze to przepustnica ale mechanik stwierdził ze koła są wytarte i to przez to. No i problem nie ustał. Wczoraj odebrałem auto od mechanika i jest ten sam problem. Miał ktoś podobnie? Co robić?

Na początek, zapoznać się z regulaminem. :placz:

Re: Falowanie obrotów, spadek mocy, kompresor się nie urucha

: 24 maja 2018, o 17:29
autor: karliTToO
Mogę jeszcze dodać, ze jak falują obroty przy odpalaniu to aż cała kabina się trzęsie. Po chwili to ustępuje i później tylko lekko wskazówka obrotomierza drga.

Re: Falowanie obrotów, spadek mocy, kompresor się nie uruchamia

: 30 cze 2020, o 09:17
autor: rafwis7317
swiece sprawdzales?

Re: Falowanie obrotów, spadek mocy, kompresor się nie uruchamia

: 5 lip 2020, o 18:03
autor: HatoriHanzo
Jeśli występują błędy z mieszanką to pierwsze primo patrzymy na odmę która jest w bloku silnika pod kompresorem. Dwa wężyki plus zaworek jednokierunkowy. Jeśli odma jest ok i nie rozsypuje się (od temperatury plastik I guma w tym miejscu są w opłakanym stanie po latach jazdy) to sprawdzić kostki od elektromagnesów, od zmiennych faz rozrządu, jeśli kostka jest tłusta w środku tam gdzie są piny to znaczy, że w wiązce krąży olej i w kostce ECU jest olej oraz może być Tez w kostkach od sond. W takim wypadku elektromagnesy do wymiany z Pierburga za ok 110zl sztuka (oryginały) i próba wymoczenia CAŁEJ wiązki w zmywaczu. Bo ten olej będzie krążył i spływać będzie do sterownika silnika poprzez wnętrza kabelków we wiązce silnika.