Strona 1 z 1

ASB i chyba turbo ?

: 8 wrz 2019, o 07:05
autor: 7dziadek
Auto z ASB i TD mam od niedawna
Wczoraj wybrałem się na autostradę 100km- jechałem ok 140km/h po ok 20-25 km puściłem gaz i ..... jak dodałem znowu gazu auto nie reagowało [gaz do dechy też nic nie dawał ] i powoli szybkość spadała do ok. 80km/h poczem znowu powoli zaczęło przyśpieszać.
robiłem te próby kilka razy.
Robiłem też takie próby że zatrzymałem auto i po ok. 5 min. uruchomiłem i auto zachowywało się normalnie i kick down był normalnie.
A może to sterownik skrzyni ??? [dodam że olej wymieniony w ASB]

Co to może być - bo diesel i to z TD mam pierwszy raz

Re: ASB i chyba turbo ?

: 11 wrz 2019, o 22:59
autor: we86
Witam jedz na SD i zobacz jakie błędy pokaże bo przyczyn może być tysiąc.

Re: ASB i chyba turbo ?

: 11 wrz 2019, o 23:36
autor: kiler22
Ja obstawiam zastaną turbinę od emeryckiej jazdy po mieście

Re: ASB i chyba turbo ?

: 12 wrz 2019, o 02:58
autor: Przybek
Wszedł Ci w tryb awaryjny. Albo sterowanie turbiną się zacięło (nie chce mi się szukać czy masz podciśnieniowy czy elektryczny) albo czujnik ciśnienia doładowania wywalił błąd. Dowiesz się na SD.

Re: ASB i chyba turbo ?

: 12 wrz 2019, o 03:39
autor: 7dziadek
we86 pisze: 11 wrz 2019, o 22:59 Witam jedz na SD i zobacz jakie błędy pokaże bo przyczyn może być tysiąc.
Tysiąc to troszeczkę przesada :) bo 10 by trudno znaleźć - a może to potencjometr pedału gazu ?
Turbina raczej jest ok bo 'kickdown' działałby bardzo 'leniwie' chyba wtedy

Re: ASB i chyba turbo ?

: 12 wrz 2019, o 15:26
autor: 7dziadek
Przybek pisze: 12 wrz 2019, o 02:58 Wszedł Ci w tryb awaryjny. Albo sterowanie turbiną się zacięło (nie chce mi się szukać czy masz podciśnieniowy czy elektryczny) albo czujnik ciśnienia doładowania wywalił błąd. Dowiesz się na SD.
Tryb awaryjny nie.
Znajomy stwierdził za pomocą LAUNCHA ze to czujnik ciśnienia doładowanie - sprawdzę jak kupie nowy

Re: ASB i chyba turbo ?

: 12 wrz 2019, o 16:18
autor: Przybek
Akurat objaw który opisałeś w pierwszym poście (ograniczenie mocy i brak reakcji ASB) to właśnie wejście silnika w tryb awaryjny (który żeby było śmieszniej nie zawsze jest sygnalizowany jakąkolwiek kontrolką na desce).