Sequentronic-"0"biegów (W203 sport coupe 2.0 kompr

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mariuszb55
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 30 maja 2011, o 23:22
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Sequentronic-"0"biegów (W203 sport coupe 2.0 kompr

Post autor: mariuszb55 »

Witam.
Mam następujący problem.
Kilka dni temu jechałem samochodem i w pewnym momencie podczas parkowania silnik zaczął ciężej pracować jakby pod większym obciążeniem. W następstwie tego faktu po chwili skrzynia wyrzuciła bieg zerowy.
Próby zmiany biegu nic nie dały - cały czas pojawiał się komunikat "select gear again".
Na drugi dzień po kilku próbach samochód odzyskał biegi więc postanowiłem się przejechać w celach testowych.
Podczas jazdy dało się wyczuć zapach jakby palonych szczotek w wiertarce ( coś w stylu przegrzanych klocków hamulcowych)
Po powrocie do domu w trakcie parkowania pojawił się ten sam problem co wcześniej tak jakby silnik pracował pod większym obciążeniem.
Po zgaszeniu silnika z okolicy skrzyni biegów dało się słyszeć dziwny dźwięk wysokiej częstotliwości jakby pisk ( samochód był wyłączony).
Wczoraj sprawdziłem bezpiecznik od skrzyni i okazało się że jest przepalony.
Po wymianie na nowy biegi na kilka chwil wróciły po czym znowu bezpiecznik się przepalił a skrzynia wyrzuciła "0"
Dodam że na komputerze nic nie wyszło.
W warsztacie powiedzieli że na 99% spaliła się pompa w skrzyni ale oni nie naprawiają tego typu usterek i tylko serwis mnie ratuje.
W internecie znalazłem temat w którym opisane są dokładnie takie same objawy viewtopic.php?t=3427
I teraz moja prośba - czy ktoś z Forumowiczów zna jakiś warsztat z okolic warszawy (za wyjątkiem serwisów) gdzie mógłbym wymienić ową pompę.?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc i poświęcony czas.
CL203 M111.955 (2001r)
WDB2037451A170326
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

mariuszb55 pisze:Dodam że na komputerze nic nie wyszło.
Ale "Starka" czy jakiś uniwersalny
mariuszb55 pisze:czy ktoś z Forumowiczów zna jakiś warsztat z okolic warszawy
http://www.autojozefow.pl/pl/
z tego co się orientuję mają pochlebne opinie

Bardzo mało jest tych skrzyń tutaj raczej nikt Ci w tym temacie nie pomoże :bezradny:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
mariuszb55
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 30 maja 2011, o 23:22
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mariuszb55 »

Star Diagnosis.

Do Auto Józefów dzwoniłem ale oni niestety nie naprawiają tego typu skrzyń :smutny:
CL203 M111.955 (2001r)
WDB2037451A170326
Awatar użytkownika
blacksider
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 27 paź 2011, o 17:42
VIN:
Lokalizacja: Gietrzwałd

Post autor: blacksider »

No cóż, mi też swojego czasu czasem wyskakiwały biegi na "0", ale mimo wszystko mogłem je wrzucić na nowo (czasem po kilku próbach, ale mogłem). Mi pomogła wymiana oleju skrzyni biegów i jej uszczelnienie (okazało się, że przekładniowego nie miałem prawie wcale o.o).

No, ale wiadomo, to może być i podobny objaw, ale jednak innej usterki.

Jeśli chodzi o warsztaty to nasz kolega noc z forum ma warsztat w warszawie i wydaje się być naprawdę dobrym mechanikiem w203 ;) niestety z tego co wiem teraz jest na urlopie... w którymś temacie na forum podawał dane adresowe i telefoniczne warsztatu jakby co.
C200 Kompressor; SportCoupe; 2001 r.; Sequentronic
Awatar użytkownika
mariuszb55
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 30 maja 2011, o 23:22
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mariuszb55 »

A czy ktoś może wie czy aby wymienić pompę trzeba wyjąć całą skrzynię.?

[ Dodano: 2012-10-08, 20:21 ]
A więc dzisiaj zadzwoniłem do kilku mechaników i jeden z nich naprowadził mnie na pewien trop.
być może że uszkodzony jest sam przekaźnik ponieważ biegi raz są a raz ich nie ma.
Ponadto to by tłumaczyło dlaczego po wyłączeniu zapłonu pompa w skrzyni cały czas pracowała.
Czy ktoś z szanownych kolegów wie gdzie zlokalizować ten przekaźnik od pompy.?

A i dobra wiadomość jest taka że aby wymienić pompę nie trzeba wyciągać skrzyni :zacieszacz:

[ Dodano: 2012-11-01, 12:57 ]
No i wszystko jasne.
Pompa spalona.
Awarię spowodowała wiązka która uległa stopieniu i zwarciu.
Koszt naprawy 200 zł + regeneracja pompy 150 zł.
Co ciekawe w kilku innych warsztatach za tą samą usługę mechanicy chcieli od 2500 zł do 4500 zł.
Jeden nawet uparcie twierdził że owa pompa znajduje się wewnątrz skrzyni biegów i niezbędne jest wyjęcie całej skrzyni.
I tu nasuwa się smutna refleksja iż wiele osób zostaje nabitych w butelkę przez nieuczciwe warsztaty płacąc krocie za coś co w innym warsztacie można naprawić znacznie taniej.
CL203 M111.955 (2001r)
WDB2037451A170326
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”