Panowie odkąd posiadam moją - czyli od roku - obecny jest ten dźwięk Osoba, po której odziedziczyłem auto twierdzi, że był on od zawsze czyli od 2007 roku. Wydaje mi się jednak nie do końca prawidłowy. Podejrzewam alternator. Proszę posłuchajcie i oceńcie.
http://www.youtube.com/watch?v=Ue7WTc1f ... e=youtu.be
Czy aby sprawdzić mogę odpalić silnik bez zamontowanego paska? Przypuszczam, że na tablicy rozdzielczej pojawi się choinka komunikatów - czy bez SD, odpinając akumulator skasuje ewentualne błędy (oczywiście po powtórnym założeniu paska)
Jeżeli to alternator to czy do mojej pasuje ten BOSCH 0 986 047 150? (czy jest on chłodzony cieczą?) vin: WDBRF54H26A845257
Wycie alternatora?
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 23 kwie 2011, o 17:43
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Wycie alternatora?
W203 C280 3,0 V6 benzyna, 2005
pozycjonowanie lokalnych stron
pozycjonowanie lokalnych stron
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Zdecydowanie nie jest to prawidłowy dźwięk z komory silnikaKasjapa pisze:Wydaje mi się jednak nie do końca prawidłowy.
Kasjapa pisze:Czy aby sprawdzić mogę odpalić silnik bez zamontowanego paska?
Można tak zrobić - i to jest dobry krok w kierunku ustalenia wyjca.
Kasjapa pisze: Przypuszczam, że na tablicy rozdzielczej pojawi się choinka komunikatów
Olać to - odpalisz silnik tylko na parę chwil - najprawdopodobniej usłyszysz ciszę
Spokojnie, założysz pasek i będzie OK.Kasjapa pisze:czy bez SD, odpinając akumulator skasuje ewentualne błędy
Twój nie jest chłodzony cieczą.Kasjapa pisze:(czy jest on chłodzony cieczą?)
Tak naprawdę po zdjęciu paska powinieneś wszystko co się kręci (alternator, napinacz, itd.) po kolei sprawdzić. Jest wysoce prawdopodobne, że trafisz na wyjca.
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
- art-fot
- VIP
- Posty: 82
- Rejestracja: 4 lis 2011, o 20:50
- VIN:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
U mnie buły podobne dźwięki wycia słyszane spod maski.
W serwisie podczas przeglądu sprawdzili i okazało się że rolka napinacza ma zużyte łożysko.
sprawdzali w następujący sposób:
zdemontowali pasek napinający:
użyli sznurka długości około 1 metra.
nakręcali po trzy cztery zwoje kolejno na każde urządzenie i dynamicznie kręcili urządzenia poprzez pociągnięcie sznurkiem (uważaj, żeby nie nawinął się w drugą stronę z rozpędu urządzenia i nie wciągnął ci ręki) tzn: klimy , kompresor, alternator, pompa wody. Była cisza.
Rolkę prowadzącą i rolkę napinacza sprawdzili kręcąc ręką. Rolka napinacza hałasowała.
W serwisie podczas przeglądu sprawdzili i okazało się że rolka napinacza ma zużyte łożysko.
sprawdzali w następujący sposób:
zdemontowali pasek napinający:
użyli sznurka długości około 1 metra.
nakręcali po trzy cztery zwoje kolejno na każde urządzenie i dynamicznie kręcili urządzenia poprzez pociągnięcie sznurkiem (uważaj, żeby nie nawinął się w drugą stronę z rozpędu urządzenia i nie wciągnął ci ręki) tzn: klimy , kompresor, alternator, pompa wody. Była cisza.
Rolkę prowadzącą i rolkę napinacza sprawdzili kręcąc ręką. Rolka napinacza hałasowała.
1,8 kompresor, C-200, ELEGANCE, 2002 163 KM, manual + LPG, WDB2030421A393344
-
- Użytkownik
- Posty: 318
- Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
- VIN:
- Lokalizacja: Birmingham
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 23 kwie 2011, o 17:43
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Sprawa załatwiona!
Faktycznie dwa łożyska alternatora były do wymiany. Teraz cieszę się dźwiękiem V6 a nie wyciem alternatora
Pozdrawiam
Faktycznie dwa łożyska alternatora były do wymiany. Teraz cieszę się dźwiękiem V6 a nie wyciem alternatora
Pozdrawiam
W203 C280 3,0 V6 benzyna, 2005
pozycjonowanie lokalnych stron
pozycjonowanie lokalnych stron