problem z c220cdi automat

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
gpiort

problem z c220cdi automat

Post autor: gpiort »

Witam,
przeczytałem już mnóstwo postów ale każdy jest nieco inny więc zdecydowałem się napisać oddzielny
otóż swoją gwiazdę posiadam od roku i oprócz drobnych usterek auto spisuje się rewelacyjnie ale miałem okazje jechać autem kolegi z tym samym silnikiem i zauważyłem że jego auto miało jak by więcej mocy niż moje nie jest to jakaś kolosalna różnica ale da się ją wyczuć
auto przyspiesza dość żwawo bez problemu mogę ja rozpędzić do 200km/h więc nie bardzo wiem z czego to wynika że skoro było by coś niesprawne to auto normalnie by chodziło.
jeszcze jedna sprawa jaka mnie męczy to że ja jechałem jego autem a on moim jadąc za nim widzałem że gdy auto przyspiesza to dymi na ciemno i jest to dymienie ciągłe przy przyspieszaniu gdy unormuje prędkości przestaje no oprucz tego moje auto troche więcej pali niż jego ale moje jezdzi na kołach 225/45/17 a jego na 195/15”
od czego zacząć szukanie diagnozy
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Po kolei... jak powszechnie wiadomo... rozmiar ma znaczenie - tyczy to się też kół. Twoje auto na 17-tkach nie będzie tak zrywne jak kumpla na 15-tkach.
Większe spalanie... mój pali średnio 8l/100km a twój? Zmierzam do tego, że spalanie zależy głównie od kierowcy.
Wiele zależy od kondycji silnika... twój 10-latek pewnie nie jest już pierwsze świeżości i przebiegiem 100tys km chyba się nie pochwali?

Generalnie wszystko co napisałeś to mogą być normalne objawy zużywania się auta, szukanie jakiś innych przyczyn wymagałoby głębszego opisu.
w168, w203, w123
gpiort

Post autor: gpiort »

zdaje sobie sprawe ze koła robią swoje ale przez to kopcenie boje sie ze moze sie dziac cos czy wtryski leja, według mnie paliło wczesniej troche mniej z samego początku robilem pod 1000km na baku teraz moze z 800km. tankuje ciągle na tej samej stacji orlen i tylko vervę
autka szukałem długo i kupując je mialo przebieg 143000km w tej chwili ma 165000km po rozmowie z kolesmiem co jezdzi w210 z tym samym silnikiem mowil ze u niego byl zawalaony kolektor i po wyczyszczeniu auto jest nie do poznania i tak każy z kim mowie ma swoją teorie nie wiem czy mam sie tym przejmować czy tez dac sobie spokuj i jezdzić z drugiej strony jak to wyglada jak jedzie srebrna strzala a za nia ciemy dym;)
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

:boisie: robisz 800-1000km na baku?!?!? to naprawdę świetny wynik :ok: Ja robię zwykle ok 700km.
Kolektor naprawdę potrafi się zawalić, widziałem sam na wyjętym silniku - aż mi się wierzyć nie chciało.
Co do puszczania dymka... po przy przyśpieszaniu diesle raczej tak mają... Jeśli nie dymi na niebiesko to tragedii nie ma...
U mnie kończące się wtryski wcale nie powodowały dymienia, auto normalnie jeździło... zaczęły się tylko problemy z odpalaniem.
w168, w203, w123
Deejay24h
VIP
Posty: 56
Rejestracja: 7 kwie 2008, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: Deejay24h »

mugger pisze::boisie: robisz 800-1000km na baku?!?!? to naprawdę świetny wynik :ok: Ja robię zwykle ok 700km.
Ja robie około 600km :placz:
mój tez dymi walczę z tym już jakiś czas . Generalnie wygląda to tak jak by się gdzieś sadza zbierała po spokojnej jeździe po mieście wystarczy kilka km by później jak mu przycisnę zobaczyć chmurę jak przy starcie jakiejś rakiety po chwili wraca do normy. I jest tak aż znowu przystopuję (prędkości miejskie) . Tylko czekam aż nie ma aut za mną:)
W203 C220 CDI 2001./W220 s400 CDI 2001r. www.gregfoto.pl
gpiort

Post autor: gpiort »

z tego co widzę nie ma jednak tragedii z tym spalaniem po prostu dało mi trochę do myślenia bo jak go kupiłem jeszcze na 15” kołach to udało mi się na trasie robić blisko 1000km potem zmiana kół na 17” w między Czesie awaria termostatu wtedy to palił naprawdę dużo a teraz 800 jak spokojnie jade to uda się zrobić ale to wszystko trasa w miesicie już gorzej to wygląda. Z odpalaniem też miałem problemy przy niskich temperaturach okazało się że oringi były już kiepskie wymienione i spokój czasem z rana zafalują na chwile obroty ale minimalnie i nie ma znaczenia czy tenheterboster włączony czy wyłączony
może za bardzo się czepiam ale lubię jak auto chodzi jak zegarek;)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

gpiort jak jeździsz żwawo, to samochód idzie jak burza, jak zamulasz, to samochód jeździ jak wóz z węglem (sterownik silnika przyucza się do Twojego stylu jazdy). Zacznij nowy dzień jazdą kawalerską. Nie oszczędzaj go (bo domyślam się, że kolegi samochodu nie żałowałeś), ruszaj tak z przyciśnięciem przycisku po pedałem. Po takiej jeździe zobaczysz, że będzie lepiej się zbierał.
P.S. CDI najlepiej idzie pod górę :bezradny: .
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”