lekkie szarpnięcia podczas przyśpieszania

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
lukcyb
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 19:35
VIN:
Lokalizacja: Zgierz

lekkie szarpnięcia podczas przyśpieszania

Post autor: lukcyb »

Witam, mam taki problem, że jak przyśpieszam na piegach od 2 w góre to koło 2000-3000obr pojawiają sie lekkie szarpnięcia, ale jak już wkręce go na większe obroty to jest ok. Występuje to przy płynnym dodaniu gazi,a gdy chcę dodać gwałtowni to tak jak by w tym zakresie tracił troche moc, a gdy już przekroczy to 3000-3500obr to idzie ładnie. Nie jest to przyspieszenie na 163KM. Czy może być to sopowodowane filtrem powietrza? Świece sprawdzałem i wydają się pbyć ok. A i mam instalacje gazową i ten objaw występuje na benzynie jak i na gazie. Od czego to może być.
C200 compressor 2000r. + LPG (KME)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

A skrzynię biegów to jaką kolega posiada?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
_XaL_

Post autor: _XaL_ »

[post usunięty przez autora]
Ostatnio zmieniony 10 lut 2022, o 14:02 przez _XaL_, łącznie zmieniany 1 raz.
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

Ja stawiam na układ zapłonowy.
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
aluk84
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 21 lut 2011, o 09:38
VIN:
Lokalizacja: Żary

Post autor: aluk84 »

miałem dokładnie to samo co Ty przyczyną były świece nie miały juz tej iskry nawet potrafiło czasem strzelic w kolektor i rozwalic przepływkę po wymianie świec nie to auto
C-200 kompressor (2.0) 163 PS 2001r
lukcyb
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 19:35
VIN:
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: lukcyb »

skrzynia manual. Właśnie tak myślałem i chyba zaczne od świec.

dzięki i dam znać czy pomogło

[ Dodano: 2011-06-30, 19:52 ]
świece wymieniłem i nadal to samo. Jeszcze przed wymianą zauważyłem, że na benzynie to tak jak by w okolicach 2500 obr. nie przyśpieszał dynamicznie, jak dojdzie do 3500 obr to dopiero ma odejście. Występuje to od 3 biegu ale to pewnie dlatego, że na 1 i 2 się rozpedzam i go mocniej cisne. A objaw występouje jak zaczynam dosyć płynnie ale w miare dynamicznie przyśopieszać na np. 3 biegu z np. 2000 obr. Na gazie zamiast wcześniej wspominanego braku przyśpieszenie występuje jedno czasami dwa delikatne szarpnięcia bo tak to można nazwać, po których również zaczyna się lepiej zbierać. Nie przypominam sobie czy to występowało przed założeniem LPG czy też kiedy zaczeło się pojawiać. Nie jest to jakieś bardzo denerwujące, ale niechciał bym, żeby jakaś pierdoła narobiła poważniejszych szkód. Zamieniałem już tez cewki. Bo wyskakują błedy, że wypada zapon, ale nie jeden tylko inne na zmine i zapala się CHECK. Zaczoło sie to od założenia gazu i przejechani na nim 200-300km, ale prócz błędów nic się nie działo. Ciekawe czy te błędy mają cos wspólnego z tymi objawami. Gazownik powiedział, że Check może się pojawić, ale to tak w MC jest. I Co Wy na tą historie? :-)
C200 compressor 2000r. + LPG (KME)
irekgaz
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 12 kwie 2011, o 21:52
VIN: WDB2030351A335004
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: irekgaz »

Czasami cewka zapłonowa tak się zachowuje jak już pada.
www.autocentergaz.pl
W210 E200K Pb+LPG
W203 C180 Pb+LPG
lukcyb
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 19:35
VIN:
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: lukcyb »

Ok, zobacze co jeszcze pokarze podłączenie pod komputer. To najwyrzej kupie jedną i będe pokoleji wymieniał i sprawdzał, która mogła paść. A mogą być to objawy zabrudzonego filtra powietrza?
C200 compressor 2000r. + LPG (KME)
aluk84
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 21 lut 2011, o 09:38
VIN:
Lokalizacja: Żary

Post autor: aluk84 »

lukcyb pisze:Gazownik powiedział, że Check może się pojawić, ale to tak w MC jest.
Totalna bzdura przy dobrze zalożonej instalacji nie wyswietli żadnego blędu
przyczyną może byc pod innym kątem wywiercony kolektor,inna długośc wężyków od wtryskiwaczy...to tylko przykłady ale instalatorzy nie zawsze wiedza że MB jest na to bardzo czuły i pozniej podebne historie sie dzieją i rośnie opinia że mb nie chodzi na gazie...
C-200 kompressor (2.0) 163 PS 2001r
lukcyb
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 19:35
VIN:
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: lukcyb »

Ostatnio skasowałem trzy błędy za pomocą ELM 327

PO170 Nieprawidłowa korekcja dawki paliwa (blok cyl.1)
PO113 Obwód czujnika temp. powietrza wysoka wartość wejściowa
PO102 Obwód przepływomierza MAF lub VAF? niska wartość wejsciowa

Ten PO102 to pewnie od tego, że wyjołem wtycze od przepływomierza i przejechałem się to pewnie dlatego wykrył jego wade. Ale od czego mogą być drugie dwa?

To duszenie/dławienie się (szarpnięcia) są cały czas a narazie żaden błąd nie wyskoczył, zrobiłem już ponad 100km, a objaw jest. Sprawdzałem też filtr powietrza, chociaż zrobiłem na nim już 13tyś to wygląda całkiem nieźle. Ale i tak za za 1800km mam do wymiany olej to i też wymienie filtr powietrza, ale czy może być to przyczyna tego dławienia się?

[ Dodano: 2011-07-17, 19:16 ]
A to jest PrntScr z zamrożónej ramki. Czy wie ktoś co mogą oznaczać te dane?

[ Dodano: 2011-07-17, 19:23 ]
jeszcze raz

[ Dodano: 2011-07-21, 19:29 ]
dzisiaj dodatkowo sprawdziłem przepustnice, ta bliżej szyby była lekko zabrudzona to ją przeczyściłem. Dodam jeszcze, że na benzynie przy gwałtownym dodaniu gazu nie chce się zbierać dobiero jak dojdzie do 3-4 tyś obr. dostaje kopa. A na gazie zamiast tego jest to dławienie. Czy ktoś miał takie objawy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C200 compressor 2000r. + LPG (KME)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”