Strona 1 z 10

Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

: 8 gru 2009, o 19:41
autor: Tomalo
Witam, zdaje się, że ktoś gdzieś kiedyś pisał jak łatwo uszczelnić pompę wysokiego ciśnienia, ale nie moglem trafić do tego postu.
Pojawił mi się mały wyciek który chciałbym zlikwidować zawczasu aby nie zalało całego przodu. Pompa ma trzy dekielki zaślepiające po bokach przykręcane na cztery śruby i właśnie pod dolnym pojawiła się kropelka, zresztą już chyba nakapało trochę do osłony silnika bo czuć delikatnie ropkę w kabinie. Podobno pod deklami są jakieś oringi które trzeba wymienić. Robił już ktoś z was taki zabieg? Jeśli tak opiszcie krótko wymianę, muszę na coś zwrócić szczególna uwagę?
Z góry dzięki za pomoc.

: 8 gru 2009, o 20:01
autor: Edi2
kłania się zestaw naprawczy boscha (uszczelnienia ) - na Allegro powinieneś dostać a jeśli nie to u przedstawicieli handlowych tej firmy.


:oczko:

: 8 gru 2009, o 23:26
autor: tjwasiak
Uszczelnialiśmy kiedyś pompę w Sprinterze. Polecam robić to na spokojnie, przygotować sobie stół do pracy - trzeba być przygotowanym że się trochę zaleje, ale zasadniczo musi być tam czysto. W razie obaw - proponuję jechać do jakiegokolwiek serwisu który regeneruje pompy wtryskowe, nie powinni drogo policzyć, bo to żadna robota dla nich.

Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

: 8 gru 2009, o 23:48
autor: new_rejs
Uszczelniałem całą pompę (a nie tylko oringi) w Diesel Serwis Bosch Chiniewicz.

www.chiniewicz.pl, w Warszawie przy Modlińskiej

Było to ze dwa lata temu. Od tego czasu mam święty spokój z moim :mb:

Bardzo polecam, pełen profesjonalizm, z tego co pamiętam za wszystko zapłaciłem jakieś 600-800zł, w pompie wymienili wszystkie uszczelki.

: 9 gru 2009, o 00:55
autor: tjwasiak
W Warszawie, a właściwie okolicach to zdecydowanie polecam Nadarzyn (p. Bogdan Podkowiński) - nowa siedziba mieści się przy Pruszkowskiej - zaraz przy warsztacie p. Chojnackiego.

: 9 gru 2009, o 15:14
autor: Tomalo
Oki wielkie dzięki za informacje. Ponieważ nic poza wyciekiem jej nie dolega wymienię samemu oringi pod deklami oraz na przewodach zasilających. Chciałem upewnić się czy oby na pewno pompa jest na oringach i czy nie ma tam jakiś niespodzianek w postaci np. skaczących sprężyn:)
Jeszcze raz wielkie dzięki.

: 9 gru 2009, o 15:20
autor: w0wacik
Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.

: 9 gru 2009, o 21:15
autor: Tomalo
Cieknie właśnie z dołu ale nie przyglądałem się temu dokładnie bo mokry jest tylko dolny dekielek. A pompa też siedzi w głowicy na wielkim oringu?

: 9 gru 2009, o 21:41
autor: Edi2
w0wacik pisze:Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.
No to moje gratulacje jeśli tamtędy cieknie ropa i każesz mu dokręcić pompę do głowicy



Tomalo jeśli Ci cieknie z pompy to żadne dokręcanie ci nie pomoże - musisz po prostu wymienić uszczelnienia , a i jeszcze jedno jak wyciągniesz pompę to sprawdź w jakim stanie jest "zbierak" i wymień uszczelkę pompy wchodzącą w głowicę i bardzo ważne te trzy śruby od pompy , które ją dociskają do głowicy muszą być dokręcone odpowiednim momentem(Nm)


:oczko:

: 9 gru 2009, o 21:54
autor: tjwasiak
Z własnego doświadczenia wiem, że czasem użytkownik zauważywszy usterkę bardzo myli się co do jej charakteru. Umówmy się że w tym przypadku właściciel stwierdza wyciek. Zadał pytanie i uzyskał odpowiedzi. W tym jedną, że być może to wyciek nie z pompy, a z pod pompy... Może wypowiedź bardziej w formie skrótu myślowego (bo wiadomo że stamtąd to wyciek oleju silnikowego grozi). A moment dokręcania śrub nie jest jakiś zabójczy, powiedziałbym że raczej niewielki. Sprawdzimy w dokumentacji to dopiszę dokładnie.

: 9 gru 2009, o 21:57
autor: Edi2
tjwasiak pisze:Z własnego doświadczenia wiem, że czasem użytkownik zauważywszy usterkę bardzo myli się co do jej charakteru. Umówmy się że w tym przypadku właściciel stwierdza wyciek. Zadał pytanie i uzyskał odpowiedzi. W tym jedną, że być może to wyciek nie z pompy, a z pod pompy... Może wypowiedź bardziej w formie skrótu myślowego (bo wiadomo że stamtąd to wyciek oleju silnikowego grozi). A moment dokręcania śrub nie jest jakiś zabójczy, powiedziałbym że raczej niewielki. Sprawdzimy w dokumentacji to dopiszę dokładnie.

moment musi mieć coś do powiedzenia bo w WIS na 2009 w stosunku do 2008 obniżyli o 10Nm , no chyba , że się walnęli ?.

: 9 gru 2009, o 22:13
autor: tjwasiak
Wiesz - obniżyć mogli, bo osobiście taką śrubę urwałem palcami. A klient się średnio ucieszy ze zdejmowania głowicy w celu wiercenia i gwintowania.

: 9 gru 2009, o 22:20
autor: w0wacik
Edi2 pisze:
w0wacik pisze:Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.
No to moje gratulacje jeśli tamtędy cieknie ropa i każesz mu dokręcić pompę do głowicy



Tomalo jeśli Ci cieknie z pompy to żadne dokręcanie ci nie pomoże - musisz po prostu wymienić uszczelnienia , a i jeszcze jedno jak wyciągniesz pompę to sprawdź w jakim stanie jest "zbierak" i wymień uszczelkę pompy wchodzącą w głowicę i bardzo ważne te trzy śruby od pompy , które ją dociskają do głowicy muszą być dokręcone odpowiednim momentem(Nm)


:oczko:
Edek z fabryki kredek, miałeś kiedyś taką pompę w ręku, widziałeś ją "od tyłu"? Jak ją wyjmiesz z głowicy, odkręcisz, zdemontujesz, będzie w twoich rękach, a nie pod maską i obrócisz ją sobie tyłem do przodu to zobaczysz napęd pompy, a dookoła niego są trzy śrubki. Stamtąd może cieknąć. Taki przypał miałem właśnie w Sprinterze i już chciałem ze swojego pompę zakładać, bo auto musiało wyjechać, ale jak ją wyjąłem to się okazało, że wyciek jest stamtąd, a nie z dekli od sekcji...

: 9 gru 2009, o 22:26
autor: Edi2
w0wacik pisze:
Edi2 pisze:
w0wacik pisze:Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.
No to moje gratulacje jeśli tamtędy cieknie ropa i każesz mu dokręcić pompę do głowicy



Tomalo jeśli Ci cieknie z pompy to żadne dokręcanie ci nie pomoże - musisz po prostu wymienić uszczelnienia , a i jeszcze jedno jak wyciągniesz pompę to sprawdź w jakim stanie jest "zbierak" i wymień uszczelkę pompy wchodzącą w głowicę i bardzo ważne te trzy śruby od pompy , które ją dociskają do głowicy muszą być dokręcone odpowiednim momentem(Nm)


:oczko:
Edek z fabryki kredek, miałeś kiedyś taką pompę w ręku, widziałeś ją "od tyłu"? Jak ją wyjmiesz z głowicy, odkręcisz, zdemontujesz, będzie w twoich rękach, a nie pod maską i obrócisz ją sobie tyłem do przodu to zobaczysz napęd pompy, a dookoła niego są trzy śrubki. Stamtąd może cieknąć. Taki przypał miałem właśnie w Sprinterze i już chciałem ze swojego pompę zakładać, bo auto musiało wyjechać, ale jak ją wyjąłem to się okazało, że wyciek jest stamtąd, a nie z dekli od sekcji...

Wacik czy Tamponik :haha: przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i zrozumiesz dla czego tak napisałem

: 9 gru 2009, o 22:32
autor: w0wacik
w0wacik pisze:Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.
Na pompie, to nie pompę do głowicy...