Utrata mocy po zejściu na obroty jałowe

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BartekCDI
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 25 paź 2022, o 15:01
VIN: WDB2030081F555125
Lokalizacja: Bydgoszcz

Utrata mocy po zejściu na obroty jałowe

Post autor: BartekCDI »

Witam, posiadam w203 2.2 CDI om 646 i automat 722.6. Problem polega na tym, że auto traci moc po zejściu na obroty jałowe. Po odpaleniu i szybkim ruszeniu i dopóki trzyma się gaz auto ma moc cały czas i przyśpiesza normalnie. Przykładowo gdy zatrzymam się na czerwonym świetle i stoję na hamulcu to straci moc. Wiąże się to z tym, że nie pracuje wtedy nastawnik turbiny i auto ma muła dopóki go ponownie nie odpale. Auto miało wycięty DPF i wyprogramowany EGR, ale to było dużo wcześniej zanim wystąpił problem. Podmieniałem nastawnik turbo, przepływke, zmieniłem czujnik temperatury spalin, bo było w kostce zielono i w niczym to nie pomogło. Niestety nie mam na chwilę obecną podłączyć SD. Jedynie w okolicy kolega ma Autela i nie wykazuje samochód żadnych błędów, a na desce też nie ma żadnych błędów ani kontrolek. Być może miał ktoś podobny przypadek i dał sobie z tym radę i może mógłby mnie naprowadzić na jakiś trop, bo mi na ten moment kończą się pomysły. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Utrata mocy po zejściu na obroty jałowe

Post autor: Przybek »

Z OM646 możesz spróbować Delphim się połączyć że by coś konkretnego zobaczyć a bardzo podstawowe parametry łącznie z ciśnieniem na railu zwykłym Icar'em na BT da radę odczytać, ale wiadomo że najlepiej by było na SD.
Generalnie odcięcie turbo jest sygnałem wejścia silnika w tryb awaryjny a przyczyn może być sporo: nastawnik turbo, EGR, czujniki ciśnienia w railu i zawór niskiego ciśnienia w pompie CR, czujniki ciśnienia w kolektorze dolotowym, czujniki od DPF, potencjometr pedału gazu (w dieslu rzadkość żeby padł ale jest możliwe). Bez dobrego kompa nie zgadniesz co się zepsuło bo możemy wróżyć ze szklanej kuli a i tak się nie trafi. Trzeba zobaczyć podgląd parametrów pracy na żywo i dopiero wtedy się znajdzie przyczynę. A wymieniać pół osprzętu na chybił trafił to nie ma sensu.

Wpisz skąd jesteś w profilu, może się uda podpowiedzieć gdzie blisko SD będzie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”