Strona 1 z 2

Kontrolka silnika zapala się co jakiś czas

: 3 wrz 2009, o 20:33
autor: birkof3
Witam mam c klase c180 2.0 plus gaz pewnego dnia wywaliło mi bład tkz czeka sprawdziłem do wymiany sonda lambda nr 2 za kat .Kupiłem nową NKG 400zł wymieniłem i było ok po 500km znów wywaliło błąd pojechałem na diagnostykę i znów pokazuje ze sonda nr 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tlyko że dopiero co ją zmieniałem .O co chodzi????

I mam dodatkowo jeszcze takie błedy może ktoś pomoże P201D P203B (sonda) P2036 prosże o pomoc

: 3 wrz 2009, o 20:35
autor: V126
Od znajomego słyszałem, że "źle ustawiony gaz może uszkodzić sondę" może gazownik powinien sprawdzić czy instalacja pracuje poprawnie.

: 3 wrz 2009, o 20:38
autor: birkof3
nie dawno byłem w czakramie tam gdzie zakładałem i mówią że wszystko jest ok

: 3 wrz 2009, o 21:27
autor: V126
Czyli to nie wina gazu, może po prostu sonda była trefna? Może spróbuj zareklamować.

: 3 wrz 2009, o 22:03
autor: birkof3
reklamacja odpada to czesc elektryczna nie da sie reklamowac po założeniu niestety w kazdej firmie sam pracuje w hurt motoryzacyjnej i wiem jakie sa zasady a nowa około 400zł nie mam zamiaru kupować nowej może te błedy mają wpływ na sonde ,moze kataliztor jest juz na wykonczeniu

P201d wiem z vivida ze to usterka w układzie sterowania, dawka paliwa Bank1 co to jest>??????jak to naprawić

P203B to sonda lambda tylnas

P2036 dolot powietrza dodatkowego nie mam pojecia co to jest gdzie to jest i jak to naprawic :)

nie da sie jakoś wyłaczyć tej kontrolki na stałe autko pracuje ok spalanie ok nic sie nie zmieniło ale zeby mi nie wyskakiwała co jakiś czas:)

: 3 wrz 2009, o 23:51
autor: mercfan
Po mojemu to sonda świruje, coś jest nie tak z tym co się wydobywa z twojego wydechu i pewnie jest to spowodowane tym, że auto na gaz. Dolot powietrza dodatkowego to coś w rodzaju dodatkowego oddechu dla silnika przy dużym obciążeniu (pedał w podłodze)

: 3 lis 2009, o 21:24
autor: KING
Witam!
Niestety w moim W203 1, 8 kompresor wystąpił ten sam błot zapaliła mi się kontrolka silnika oczywiście udałem się do warsztatu gdzie podpięli mi auto pod komputer i oznajmili mi ze padła sonda przed katalizatorem, lecz ja pełen nie ufności udałem się do jeszcze innego warsztatu gdzie z kolei oświadczono mi, iż owszem padła mi sonda, ale za katalizatorem wiec pełen zdziwienia wziąłem się za to sam i wymieniłam dwie sondy.Problem został usunięty, lecz zaledwie na dwa dni gdzie znowu zapaliła mi się kontrolka silnika i obecnie raz się pali a za innym odpaleniem gasnie w chwili obecnej nie mam pojecia, co robic czy ktos morze mi cos na ten temat powiedziec słyszałem ze jest, jaki s przewód odpowietrzający, który morze być zapchany i wtedy sonda świruje, lecz Niewinem czy to prawda i gdzie się on znajduje?

: 9 lis 2009, o 12:27
autor: Grześ2000
Witam. Ja posiadam C200 W203 Kompressor z 2001r. Mam problem z zapalającą się co jakiś czas kontrolką silnika. W chwili włączenia się tej kontrolki samochód traci moc. W warsztacie powiedziano mi, że to normalne ponieważ przechodzi on w tym momencie w tzw. tryb awaryjny. Mechanik podłacza samochód do kompa i po chwili stwierdza, że wszystko jest w jak najlepszym porządku. Wykasowuje błąd i w drogę. Dobrze jest do nastepnego razu - tydzień, dwa, miesiąc, ostatnio pół roku. Co może być przyczyną włączania się tej kontrolki bez wyraźnej, jak to stwierdził mechanik usterki? Za wszelkie porady z góry dziękuję.

: 9 lis 2009, o 16:15
autor: mercfan
Usterka wyraźna jest, tylko Pan zajebi... mechanik naciąga naiwniaka (nie obrażając cię) na koszty ciągłego podłączania pod komputer i tylko kasuje błąd bez znalezienia jego przyczyny, albo ma tak świetny sprzęt, że się nie może z :mb: połączyć. Włącza się kontrolka, dodatkowo silnik przechodzi w stan awaryjny więc nie jest to usterka "w kij dmuchał" przyczyna zapalenia się kontrolki musi być!!

: 9 lis 2009, o 18:59
autor: V126
Tak kolega mercfan nie dopisał, ale bez podłączenia się pod komputer i przeczytania błędu nic nie zrobisz, bo przyczyn trybu awaryjnego są setki i musisz podskoczyć do prawdziwego mechanika.
P.S. Czy należysz do grona gaziarzy? Może to jest błąd składu mieszanki wywołany złą pracą instalacji LPG.

: 9 lis 2009, o 20:27
autor: homontos
V126 pisze:Może to jest błąd składu mieszanki wywołany złą pracą instalacji LPG
Od tego auto nie wchodzi w tryb awaryjny, to musi być grubsza sprawa...

: 10 lis 2009, o 11:03
autor: niko2702
Witam

Dokładnie mam podobny problem Posiadam W203 1,8 Kompressor z 2002 roku Co rano auto gdy jest zimne odpalam bez najmniejszych kłopotów Chodzi gdzieś ono około 1 do 1,5 minuty po czym wyskakuje kontrolka uszkodzenia silnika wraz z wyskoczeniem pierwszego cylindra Problem znika gdy wyłączę auto i włacze je z powrotem kontrolka sie nadal pali ale auto chodzi juz na wszytkich cylindrach chyba ze jest bardzo zimno do cylinder wyskakuje ponownie i tak do czasu az silnik złapie odpowiednio wyzsza temperature wtedy nie ma problemu W czym tkwi przyczyna ?? Powiem tak wtryski byly zamieniane 1 z 3 i mimo wszytsko caly czas wysakuje 1 cylinder cewki i świece zmienione i nic to nie dało Dodam ze na zimnym silniku z rury wydechowej wydobywa sie ogromna chmura białego dymu ktory w momencie gdy silnik sie juz rozgrzeje zanika wszystko juz wtedy jest normalnie Spec powiedzial ze moga byc dwie przyczyny albo nieszczelnośc na głowicy lub uszkodzony sterownik Co wy na to?? :-) Z gory dziekuje za pomoc Bo podczas zimych dni jest to bardzo denerwujące POzdrawiam

: 10 lis 2009, o 15:29
autor: Grześ2000
Witam,
Ja nie mam w samochodzie instalacji gazowej. Ponadto tankuję zawsze dobre paliwo ( tak mi się wydaje ) na shellu. Ostatnio też mechanik mówił coś o powietrzu dodatkowym..., zaworze tego powietrza. Co o tym sądzicie?

: 10 lis 2009, o 16:22
autor: MrBrown
Może pompa dodmuchu ciepłego powietrza do katalizatora?
viewtopic.php?p=21421&highlight=#21421

: 10 lis 2009, o 23:52
autor: homontos
Grześ2000 pisze:Witam,
Ja nie mam w samochodzie instalacji gazowej. Ponadto tankuję zawsze dobre paliwo ( tak mi się wydaje ) na shellu. Ostatnio też mechanik mówił coś o powietrzu dodatkowym..., zaworze tego powietrza. Co o tym sądzicie?
Jesteś z Gdyni ??
wpadnij do mnie, podłącze cię pod OBD II i wtedy będzie wiadomo jaki to konkretnie błąd a to już ułatwi sprawę w diagnozie no i wtedy może kolega NOC pomoże ... albo inny kolega :)