Jako, że przewija się sporo tematów na temat falowania obrotów w dieslach i jest tam sporo nietrafnych porad, opisze co jest przyczyną w większości przypadków. Silniki diesla mają elektryczny dogrzewacz, który pochłania ogromne ilości prądu. Dogrzewacz ten włącza się z częstotliwością około 2x na sekundę dociążając alternator i powodując zmniejszenie obrotów silnika. Komputer to koryguje i stąd jest falowanie. Niestety to nie występuje zawsze i zależy od stanu akumulatora. Jak akumulator ma już większą rezystancję wewnętrzną to dogrzewacz potrafi powodować nawet przygasanie świateł. Wymiana akumulatora załatwia sprawę i falowanie jest niezauważalne.
Dementuję też jakoby przyciskanie EC/REST wyłączało dogrzewacz. Rzeczywiście tak może być ale tylko w przypadku gdy dogrzewacz jest w trybie EC. Posiada on trzy tryby OFF/EC/auto ustawiane w menu komputera.
CDI - falowanie obrotów - rozwiązanie
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 70
- Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
- VIN: WDB2030041A120121
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3346
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: CDI - falowanie obrotów - rozwiązanie
Tak na marginesie to w co najmniej 2/3 OM646 dogrzewacz już został fizycznie odłączony bo się zdążył popsuć...
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: CDI - falowanie obrotów - rozwiązanie
Może chodzi o dogrzewacz przy nagrzewnicy, do podgrzewania powietrza w kabinie?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- Użytkownik
- Posty: 70
- Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
- VIN: WDB2030041A120121
Re: CDI - falowanie obrotów - rozwiązanie
Prawdę mówiąc nie wiem w którym miejscu się znajduje i czy celem było tylko dogrzewanie powietrza czy również silnika (czy jedno i drugie), w każdym razie ciągnie ogromną ilość prądu, szacuję że w granicach 50-100A (w cyklach oczywiście).
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3346
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: CDI - falowanie obrotów - rozwiązanie
Dogrzewacz jest po lewej stronie silnika, przykręcony do bloku pod kolektorem ssącym i dogrzewa tylko płyn a pobór ma do 30A i dlatego jak się popsuje to potrafi nową baterię na postoju wywalić do zera w 4 godziny. Zresztą tematów o grzałce jest dużo i nie wiem po co kolejny.
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: CDI - falowanie obrotów - rozwiązanie
Swoją droga szkoda, że tak pechowo zrobili ten dogrzewacz, w sumie sam dogrzewacz jest dobry, bo grzeje, tylko sterowanie w nim skopali i to nie końcowe sterowanie grzałkami tylko coś przed, skoro uruchamia sie poniżej 6 czy 7 stopni , ale uruchamia się nie patrząc na to czy silnik pracuje czy nie ;p Sam u siebie odłączałem, a szkoda, bo kiedy był sprawny dużo szybciej się silnik nagrzewał.