Witam,
czy ktoś się orientuje jak w silniku 320 benzyna '05, 218KM oznaczenie 112.955 rozwiązana jest odma? Czy jest sens tam się dopatrywać podwyższonego zużycia oleju? Miałem kiedyś zatkaną nagarem odmę w 200 kompressor i auto zjadało olej....
Silnik bierze ok 0.8 - 0.9l /1000km (norma wg MB 0,8l - moocno zawyżona wg mnie).
Auto ma normalną moc, żadnych objawów zajechanego silnika, przebieg w 95% autentyczny 140kkm. Charakterystyczny zapach palonego oleju czuć właściwie w jednej sytuacji: gdy silnik pracuje dłuższą chwilę na wolnych obrotach i nagle deptam mocno na gaz. Uszczelniacze raczej wykluczam - nie ma błękitnego dymka po odpaleniu rano na zimnym. Przeszedłem z 5W40 na MAxlife 10W40 - póki co bez zmian albo nawet ciut większe zużycie. Zapieczone pierścienie? - chyba odbiłoby się na mocy,sprawności. Auto na pewno trochę stało (kilka miesięcy - jest szansa, że olej też na czas nie był zmieniany.... może zaaplikować jakąś płukankę silnika?
Duże spalanie oleju
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 sie 2010, o 20:19
- VIN: WDB2030421A598116
- Lokalizacja: Kraków
Duże spalanie oleju
Ostatnio zmieniony 13 paź 2014, o 11:39 przez dramol, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 39
- Rejestracja: 10 mar 2012, o 22:19
- VIN:
- Lokalizacja: mława
nie potrzebnie przechodziłeś na taki olej radził bym ci wymienić ten olej na 5w40 i przed wymianą zrobić płukankę proponuje olej Liqui Moly 5w 40 i tej samej firmy zrobić płukankę .możliwe że masz lekko zapieczone pierścienie olejowe
powodzenia
powodzenia
Elektronika Samochodowa Mława
kodowanie skrzyń biegów 7 g tronic
Naprawa Stacyjek Rygli i Kluczy Mercedesa
Kodowanie Kluczy Mercedesa Nowych i Używanych
698 71 50 50
gg 818716
SKYPE hipollo
kodowanie skrzyń biegów 7 g tronic
Naprawa Stacyjek Rygli i Kluczy Mercedesa
Kodowanie Kluczy Mercedesa Nowych i Używanych
698 71 50 50
gg 818716
SKYPE hipollo
-
- Użytkownik
- Posty: 87
- Rejestracja: 13 lut 2011, o 17:26
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
lukaszpoznan1, myślę, że tragedii nie ma. Sprawdź czy gdzieś nie masz wycieków. Czasem ( na podstawi innych aut ) wymiana uszczelniaczy zaworów zmniejsza zużycie oleju. Ja bym sobie tym głowy nie zaprzątał jak chodzi dobrze.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- Użytkownik
- Posty: 87
- Rejestracja: 13 lut 2011, o 17:26
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
Tak jak pisałem od samego początku było takie spalanie. Przejmował bym się jak by się ono zwiększało wraz z przebiegiem. Z silnika jestem bardzo zadowolony i specjalnie szukałem nastepnego auta też z tym motorem. W203 po lifcie z nim i do 100tys przebiegu jest jak na lekarstwo. W w211 występował częściej i był większy wybór i takiego też kupiłem.
C320+lpg avantgarde 2001r
VIN WDB2030641A212254
VIN WDB2030641A212254
-
- Użytkownik
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 sie 2010, o 20:19
- VIN: WDB2030421A598116
- Lokalizacja: Kraków
@hipollo zrobię jeszcze z 1000km - sprawdzę dokładnie ile silnik wypije i chyba spróbuję jak piszesz. Nie daje mi spokoju ta odma jeszcze - nie mogę się nigdzie doszukać jak ona jest zlokalizowana w tym silniku i czy ewentualnie może być winna.
Nie pasują mi tutaj objawowo uszczelniacze zupełnie, a pierścienie... kompresji co prawda nie sprawdzałem ale auto osiągi ma katalogowe... myślałem też czy nie spróbować: http://www.valvolinepolska.pl/pr,95,sro ... tment.html - jeśli zadziała to z kolei wykluczę odmę, zaszkodzić chyba nie powinno.
@lukaszpoznan1 słyszałem opinie, że 320 lubi olej 0,2l/1000km bym się nie przejmował zupełnie mimo, że do starszych modeli MB nie dolewałem od wymiany do wymiany nic nawet po 300tyś.
Edit: doszukałem się że M112 nie ma typowej odmy (separatora oleju) - odpowietrzenie skrzyni korbowej realizowane jest przez klapy/osłony na górze pokrywy zaworów.
No i pytanie czy ew. ich niedrożność może powodować przedostawanie się oleju do komory spalania?
Nie pasują mi tutaj objawowo uszczelniacze zupełnie, a pierścienie... kompresji co prawda nie sprawdzałem ale auto osiągi ma katalogowe... myślałem też czy nie spróbować: http://www.valvolinepolska.pl/pr,95,sro ... tment.html - jeśli zadziała to z kolei wykluczę odmę, zaszkodzić chyba nie powinno.
@lukaszpoznan1 słyszałem opinie, że 320 lubi olej 0,2l/1000km bym się nie przejmował zupełnie mimo, że do starszych modeli MB nie dolewałem od wymiany do wymiany nic nawet po 300tyś.
Edit: doszukałem się że M112 nie ma typowej odmy (separatora oleju) - odpowietrzenie skrzyni korbowej realizowane jest przez klapy/osłony na górze pokrywy zaworów.
No i pytanie czy ew. ich niedrożność może powodować przedostawanie się oleju do komory spalania?
Ostatnio zmieniony 14 paź 2014, o 23:42 przez dramol, łącznie zmieniany 1 raz.