Wymiana rozrządu C240, M112 E26
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 14 sie 2016, o 20:56
- VIN: WDB2032611F392678
- Lokalizacja: Śląsk
Wymiana rozrządu C240, M112 E26
Witajcie potrzebuję informacji na temat wymiany rozrządu, w google prawie nie ma nic na YT jest kilka filmików od ruskich, ale to przeciąganie łańcucha i jest jeden murzyn, ale na pierwszy rzut oka widać, że coś wie, ale opowiada bzdury.
Czy ktoś kiedyś wymieniał cały zestaw? Jak się do tego zabrać?
Czy ktoś kiedyś wymieniał cały zestaw? Jak się do tego zabrać?
W163 ML350 AT LPG
S203 C240 AT LPG
LEXUS IS200 AT LPG
W202 c180 LPG
VW Golf IV 1,9 tdi Klasyka
VW Golf IV 1,6 MPI
VW Polo 6N 1,4 MPI
Citroen AX 1,5D
Fiat 126p
S203 C240 AT LPG
LEXUS IS200 AT LPG
W202 c180 LPG
VW Golf IV 1,9 tdi Klasyka
VW Golf IV 1,6 MPI
VW Polo 6N 1,4 MPI
Citroen AX 1,5D
Fiat 126p
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrządu C240, M112 E26
Jeżeli nie dowiesz się do poniedziałku to się przypomnij spróbuje coś odkopać, niestety wcześniej raczej nie dam rady.
-
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 14 sie 2016, o 20:56
- VIN: WDB2032611F392678
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Wymiana rozrządu C240, M112 E26
Superowo, na początek zacznę od napinacza, tylko ma ktoś pojęcie gdzie on jest?
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
W163 ML350 AT LPG
S203 C240 AT LPG
LEXUS IS200 AT LPG
W202 c180 LPG
VW Golf IV 1,9 tdi Klasyka
VW Golf IV 1,6 MPI
VW Polo 6N 1,4 MPI
Citroen AX 1,5D
Fiat 126p
S203 C240 AT LPG
LEXUS IS200 AT LPG
W202 c180 LPG
VW Golf IV 1,9 tdi Klasyka
VW Golf IV 1,6 MPI
VW Polo 6N 1,4 MPI
Citroen AX 1,5D
Fiat 126p
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Wymiana rozrządu C240, M112 E26
Chyba nie wiesz za co się bierzesz.To M112 V6 - wałek wyrównoważający pomiędzy cylindrami.
Jeżeli łańcuch Ci skoczy przy przeciąganiu, a skacze jak żywy, to pozostaje Ci tylko "sznur" - zabawa na kilka dni.
Raz na kilka tygodni trafia do mnie taka dama z silnikiem "latającym" urywającym poduszki po amatorskiej wymianie łańcucha.
Dobrze obejrzeć czy koło wałka wyrównoważającego jest dobre.
Jeżeli łańcuch Ci skoczy przy przeciąganiu, a skacze jak żywy, to pozostaje Ci tylko "sznur" - zabawa na kilka dni.
Raz na kilka tygodni trafia do mnie taka dama z silnikiem "latającym" urywającym poduszki po amatorskiej wymianie łańcucha.
Dobrze obejrzeć czy koło wałka wyrównoważającego jest dobre.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 14 sie 2016, o 20:56
- VIN: WDB2032611F392678
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Wymiana rozrządu C240, M112 E26
Dziadek mechanik, ojciec mechanik, brat mechanik... Ja fotograf... Hehe będzie mi brachol robił, tylko zbieram informacje, bo mercedesowego V6 jeszcze robił, zastanawiam się czy nie zacząć od samego napinacza. Jak kupiłem merca to już było słychać terkolenie łańcucha, nie wiem kiedy był wymieniany, a olej był w stanie katastroficznym i syf straszny w silniku, zrobiłem płukanie, trochę jakby pomogło, ale to może być autosugestia gdyby to pomogło to jeszcze przeciągnął bym łańcuch ruskim sposobem z filmu na YT, wygląda to na wykonalne. Jedynie martwi mnie stan ślizgów, czy czasem przez ten luz nie trafił ich już szlak...
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
W163 ML350 AT LPG
S203 C240 AT LPG
LEXUS IS200 AT LPG
W202 c180 LPG
VW Golf IV 1,9 tdi Klasyka
VW Golf IV 1,6 MPI
VW Polo 6N 1,4 MPI
Citroen AX 1,5D
Fiat 126p
S203 C240 AT LPG
LEXUS IS200 AT LPG
W202 c180 LPG
VW Golf IV 1,9 tdi Klasyka
VW Golf IV 1,6 MPI
VW Polo 6N 1,4 MPI
Citroen AX 1,5D
Fiat 126p
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Wymiana rozrządu C240, M112 E26
Powodzenia.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 14 sie 2016, o 20:56
- VIN: WDB2032611F392678
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Wymiana rozrządu C240, M112 E26
Dzięki, za życzenia, ale wiele nie pomagają wolał bym jakieś wskazówki, jeśli masz w tym doswiadczenie.
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
W163 ML350 AT LPG
S203 C240 AT LPG
LEXUS IS200 AT LPG
W202 c180 LPG
VW Golf IV 1,9 tdi Klasyka
VW Golf IV 1,6 MPI
VW Polo 6N 1,4 MPI
Citroen AX 1,5D
Fiat 126p
S203 C240 AT LPG
LEXUS IS200 AT LPG
W202 c180 LPG
VW Golf IV 1,9 tdi Klasyka
VW Golf IV 1,6 MPI
VW Polo 6N 1,4 MPI
Citroen AX 1,5D
Fiat 126p
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Wymiana rozrządu C240, M112 E26
Podpowiem tylko tyle:
Musisz uniemożliwić za wszelką cenę próbę skoczenia łańcucha po którymś z kół wałków rozrządu.Reszta to pikuś.
Nikt ręką nie utrzyma łańcucha.Oryginalne zabezpieczenia są z płaskownika grubości minimum 6mm.Ja mam z 3 mm.Lekko się wyginają.
Konieczne tylko do wymiany łańcucha podkreśliłem w załączniku.
Musisz uniemożliwić za wszelką cenę próbę skoczenia łańcucha po którymś z kół wałków rozrządu.Reszta to pikuś.
Nikt ręką nie utrzyma łańcucha.Oryginalne zabezpieczenia są z płaskownika grubości minimum 6mm.Ja mam z 3 mm.Lekko się wyginają.
Konieczne tylko do wymiany łańcucha podkreśliłem w załączniku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrządu C240, M112 E26
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 14 sie 2016, o 20:56
- VIN: WDB2032611F392678
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Wymiana rozrządu C240, M112 E26
Jeszcze takie pytanie,
1. domyślam się, że mam podnieść silnik, bo inaczej nie sciagne miski olejowej
2. Jakieś wskazówki przy rozbieraniu wszystkiego? Czego nie ruszać?
3. Jaki jest numer uszczelki pod pokrywę rozrządu?
4. Jakie jeszcze uszczelki są potrzebne, wiadomo, że pod pokrywy zaworów.
1. domyślam się, że mam podnieść silnik, bo inaczej nie sciagne miski olejowej
2. Jakieś wskazówki przy rozbieraniu wszystkiego? Czego nie ruszać?
3. Jaki jest numer uszczelki pod pokrywę rozrządu?
4. Jakie jeszcze uszczelki są potrzebne, wiadomo, że pod pokrywy zaworów.
W163 ML350 AT LPG
S203 C240 AT LPG
LEXUS IS200 AT LPG
W202 c180 LPG
VW Golf IV 1,9 tdi Klasyka
VW Golf IV 1,6 MPI
VW Polo 6N 1,4 MPI
Citroen AX 1,5D
Fiat 126p
S203 C240 AT LPG
LEXUS IS200 AT LPG
W202 c180 LPG
VW Golf IV 1,9 tdi Klasyka
VW Golf IV 1,6 MPI
VW Polo 6N 1,4 MPI
Citroen AX 1,5D
Fiat 126p
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Wymiana rozrządu C240, M112 E26
Kolego nic z tego co podrzucił kolega "Siwix" i ja nie przeczytałeś.
Do wymiany łańcucha nie podnosisz silnika, nie zdejmujesz miski olejowej, nie zdejmujesz dekla rozrządu.
Do wymiany całego rozrządu wyjmujesz silnik z auta i zaczynasz od zdjęcia głowic i praktycznie "ogalasz" silnik z wszystkiego.
Można silnika nie wyjmować, ale wtedy trzeba zdjąć skrzynię biegów.Wałek wyrównoważający jest skęcony z tyłu silnika, a wychodzi do przodu.Zębatka jest jego integralną częścią.
Kolego zdejmij pokrywę głowicy prawej i kontrolnie obejrzyj koło zębate wałka wyrównoważającego (dobra latarka lub kamera) jeżeli
zużyte, to cały rozrząd do wymiany.Uwaga koła są gumowane.Jeżeli guma odpada lub już odpadła to cały rozrząd z listwami i wałkiem wyrównoważającym do wymiany.
Do wymiany łańcucha nie podnosisz silnika, nie zdejmujesz miski olejowej, nie zdejmujesz dekla rozrządu.
Do wymiany całego rozrządu wyjmujesz silnik z auta i zaczynasz od zdjęcia głowic i praktycznie "ogalasz" silnik z wszystkiego.
Można silnika nie wyjmować, ale wtedy trzeba zdjąć skrzynię biegów.Wałek wyrównoważający jest skęcony z tyłu silnika, a wychodzi do przodu.Zębatka jest jego integralną częścią.
Kolego zdejmij pokrywę głowicy prawej i kontrolnie obejrzyj koło zębate wałka wyrównoważającego (dobra latarka lub kamera) jeżeli
zużyte, to cały rozrząd do wymiany.Uwaga koła są gumowane.Jeżeli guma odpada lub już odpadła to cały rozrząd z listwami i wałkiem wyrównoważającym do wymiany.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 14 sie 2016, o 20:56
- VIN: WDB2032611F392678
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Wymiana rozrządu C240, M112 E26
Takich informacji było mi trzeba.noc pisze: Kolego zdejmij pokrywę głowicy prawej i kontrolnie obejrzyj koło zębate wałka wyrównoważającego (dobra latarka lub kamera) jeżeli
zużyte, to cały rozrząd do wymiany.Uwaga koła są gumowane.Jeżeli guma odpada lub już odpadła to cały rozrząd z listwami i wałkiem wyrównoważającym do wymiany.
Przeczytane wszystko, tylko nie dowierzałem w demontaż silnika, doszliśmy z bracholem do wniosku, ze przewijamy łańcuch i daje nowy napinacz.
Dziękuje za wszystkie informacje, nie spodziewałem się, że to aż tak ciężki temat. Mam nadzieję, że wymiana łańcucha i napinacza pomoże.
Jutro się za to zabieramy od samego rana, dam znać jak poszło, a mam nadzieję, że pójdzie bez przygód.
W163 ML350 AT LPG
S203 C240 AT LPG
LEXUS IS200 AT LPG
W202 c180 LPG
VW Golf IV 1,9 tdi Klasyka
VW Golf IV 1,6 MPI
VW Polo 6N 1,4 MPI
Citroen AX 1,5D
Fiat 126p
S203 C240 AT LPG
LEXUS IS200 AT LPG
W202 c180 LPG
VW Golf IV 1,9 tdi Klasyka
VW Golf IV 1,6 MPI
VW Polo 6N 1,4 MPI
Citroen AX 1,5D
Fiat 126p
-
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 14 sie 2016, o 20:56
- VIN: WDB2032611F392678
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Wymiana rozrządu C240, M112 E26
Wszystko fajnie szło... Ale jak wsadzić to cholerne ogniwo... Brakuje 0,5mm i nie idzie przepchnąć bolców przez środkowe ogniwo, ma ktoś jakiś sposób?
No i udało się, trzeba było zdemontować napinacz, wsunąć stara spinkę od drugiej strony i ścisnąć morsem, wtedy delikatnie popukujac młoteczkiem w nowa spinkę.
Efekty zmiany są takie, że silnik ładniej pracuje, zniknęło to rzegotanie, bardzo wyraźnie zmienił się dźwięk wydechu (dziwne) teraz słychać, że to v6. Mam wrażenie, że zaczął się lepiej zbierać z dołu, ale to może być tylko takie wrażenie.
Panowie dziękuję za pomoc
No i udało się, trzeba było zdemontować napinacz, wsunąć stara spinkę od drugiej strony i ścisnąć morsem, wtedy delikatnie popukujac młoteczkiem w nowa spinkę.
Efekty zmiany są takie, że silnik ładniej pracuje, zniknęło to rzegotanie, bardzo wyraźnie zmienił się dźwięk wydechu (dziwne) teraz słychać, że to v6. Mam wrażenie, że zaczął się lepiej zbierać z dołu, ale to może być tylko takie wrażenie.
Panowie dziękuję za pomoc
W163 ML350 AT LPG
S203 C240 AT LPG
LEXUS IS200 AT LPG
W202 c180 LPG
VW Golf IV 1,9 tdi Klasyka
VW Golf IV 1,6 MPI
VW Polo 6N 1,4 MPI
Citroen AX 1,5D
Fiat 126p
S203 C240 AT LPG
LEXUS IS200 AT LPG
W202 c180 LPG
VW Golf IV 1,9 tdi Klasyka
VW Golf IV 1,6 MPI
VW Polo 6N 1,4 MPI
Citroen AX 1,5D
Fiat 126p
-
- Użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 25 kwie 2017, o 21:32
- VIN: Wdb2093651f112646
- Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Re: Wymiana rozrządu C240, M112 E26
Witam. Mam pytanie na temat demontażu pokrywy rozrządu. Czy aby zdjąć ten dekiel trzeba odkręcić górna miskę olejowa? Zdemontowalem dolna miskę pokrywy zaworów i cały osprzęt i wszystkie śruby. pokrywa odsunela się lekko od góry ale jakim sposobem wysunąć jej dolna część? Inaczej nie wyjme tej pokrywy
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Wymiana rozrządu C240, M112 E26
Kolego wyraźnie Ci napisałem.Cała miska musi być zdjęta lub poluzowana.Na rysunki nie patrzysz, rad nie słuchasz, po co więc wszędzie pytasz, skoro robisz po swojemu.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/