Wypadający zapłon
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 cze 2014, o 15:18
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wypadający zapłon
Witam,
Jestem od niedawna nowym posiadaczem Mercedesa w203 C180 (129KM,automat, r.2001, 165K przejechane - przebieg na pewno jest taki ponieważ znam historie auta od początku). Auto jest w gazie. Tak jak w temacie pisałem jest problem z wypadającym zapłonem.
Opis problemu:
Na gazie znacznie wyraźniejsze szarpnięcia są i częstsze. Tylko w momencie postoju na światłach np. Jeśli dam N to nie ma szarpnięć. W przypadku P bardzo znikome.
Co zrobiłem do tej pory.
1)Wymiana świec.
2)Kontrola instalacji gazowej
3) Po podpięciu pod komputer wskazał błąd wypadającego zapłonu na cylindrze 1,3,4. Kupiłem cewkę wymieniałem po kolei jednak bez zmian.
4) Wczoraj po podpięciu pod oscyloskop wyszły anomalia podczas pomiaru na czujniku położenia wałka rozrządu. - obecnie rozważam możliwość że to może być właśnie ten czujnik.(niestety z oscyloskopem i analiza przebiegów sygnałów mam małe doświadczenia jak również mój kolega który ze mną to sprawdzał).
Jeżeli ktoś miałby jakieś propozycje co to może być będę wdzięczny za sugestie. Jeśli nie to może rozwiązanie problemu które znajdę i opiszę może się komuś przydać.
Pozdrawiam.
Jestem od niedawna nowym posiadaczem Mercedesa w203 C180 (129KM,automat, r.2001, 165K przejechane - przebieg na pewno jest taki ponieważ znam historie auta od początku). Auto jest w gazie. Tak jak w temacie pisałem jest problem z wypadającym zapłonem.
Opis problemu:
Na gazie znacznie wyraźniejsze szarpnięcia są i częstsze. Tylko w momencie postoju na światłach np. Jeśli dam N to nie ma szarpnięć. W przypadku P bardzo znikome.
Co zrobiłem do tej pory.
1)Wymiana świec.
2)Kontrola instalacji gazowej
3) Po podpięciu pod komputer wskazał błąd wypadającego zapłonu na cylindrze 1,3,4. Kupiłem cewkę wymieniałem po kolei jednak bez zmian.
4) Wczoraj po podpięciu pod oscyloskop wyszły anomalia podczas pomiaru na czujniku położenia wałka rozrządu. - obecnie rozważam możliwość że to może być właśnie ten czujnik.(niestety z oscyloskopem i analiza przebiegów sygnałów mam małe doświadczenia jak również mój kolega który ze mną to sprawdzał).
Jeżeli ktoś miałby jakieś propozycje co to może być będę wdzięczny za sugestie. Jeśli nie to może rozwiązanie problemu które znajdę i opiszę może się komuś przydać.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2014, o 13:37 przez jaromarcin, łącznie zmieniany 1 raz.
W203, Automat 129KM, 2001 Classic
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
jaki silnik ? jaki pojazd ? Uzupełnij przyjacielu podpis ... i sprawdź poziom oleju silnikowego w przewodzie czujnika położenia wałka .. czy jakoś to się tak zwie ... Było o tym tu milion razy ...
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 cze 2014, o 15:18
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wiesz co przeszukałem forum dość uważnie widziałem różne problemy i rozwiązanie ale jakoś o poziomie oleju silnikowego w tym czujniku nie widziałem jedynie co znalazłem i wydaje się to byc bardzo zbliżony problem to pod tym linkiem
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=116685
U mnie również przewody oraz ten czujnik jest zalany cieknący, bardzo podobnie wygląda jak ten na zdjęciach.
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=116685
U mnie również przewody oraz ten czujnik jest zalany cieknący, bardzo podobnie wygląda jak ten na zdjęciach.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2014, o 13:41 przez jaromarcin, łącznie zmieniany 1 raz.
W203, Automat 129KM, 2001 Classic
-
- VIP
- Posty: 995
- Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: wroc
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Kolego sympatyczny. To była ironia. Tak jak misha1982, podał link, należy przeczytać i usunąć problem .. Powinno pomóc ..
ps. Nie wstydźcie się swoich nr vin .. łatwiej będzie wam uzyskać pomoc .. Po tym numerze wiemy jakie macie wyposażenie, wersje pojazdu i nawet jakie części zamienne można wam polecić ..
ps. Nie wstydźcie się swoich nr vin .. łatwiej będzie wam uzyskać pomoc .. Po tym numerze wiemy jakie macie wyposażenie, wersje pojazdu i nawet jakie części zamienne można wam polecić ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 cze 2014, o 15:18
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- tomek k
- Użytkownik
- Posty: 55
- Rejestracja: 10 sty 2013, o 19:25
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wypadający zapłon
Kolego udało Ci się rozwiązać ten problem? Ja mam dokładnie to samo, po wymianie Łańcucha rozrządu (był wyciągnięty) troszkę się poprawiło. Nadal z tym walczę i już mi ręce opadają.jaromarcin pisze:Witam,
Jestem od niedawna nowym posiadaczem Mercedesa w203 C180 (129KM,automat, r.2001, 165K przejechane - przebieg na pewno jest taki ponieważ znam historie auta od początku). Auto jest w gazie. Tak jak w temacie pisałem jest problem z wypadającym zapłonem.
Opis problemu:
Na gazie znacznie wyraźniejsze szarpnięcia są i częstsze. Tylko w momencie postoju na światłach np. Jeśli dam N to nie ma szarpnięć. W przypadku P bardzo znikome.
Co zrobiłem do tej pory.
1)Wymiana świec.
2)Kontrola instalacji gazowej
3) Po podpięciu pod komputer wskazał błąd wypadającego zapłonu na cylindrze 1,3,4. Kupiłem cewkę wymieniałem po kolei jednak bez zmian.
4) Wczoraj po podpięciu pod oscyloskop wyszły anomalia podczas pomiaru na czujniku położenia wałka rozrządu. - obecnie rozważam możliwość że to może być właśnie ten czujnik.(niestety z oscyloskopem i analiza przebiegów sygnałów mam małe doświadczenia jak również mój kolega który ze mną to sprawdzał).
Jeżeli ktoś miałby jakieś propozycje co to może być będę wdzięczny za sugestie. Jeśli nie to może rozwiązanie problemu które znajdę i opiszę może się komuś przydać.
Pozdrawiam.
MB S203 C180 M111 '02
WDB2032351F238082
WDB2032351F238082
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 cze 2014, o 15:18
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- tomek k
- Użytkownik
- Posty: 55
- Rejestracja: 10 sty 2013, o 19:25
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
No to widzę że jedziemy na tym samym wózku...
może napisze jakie mam dokładnie objawy, co do tej pory zrobiłem i jakie to przyniosło efekty.
Na benzynie silnik ma delikatne spadki mocy podczas przyśpieszania (ledwo wyczuwalne). Na biegu jałowym co jakiś czas delikatnie zakołysze silnikiem. po przełączeniu na gaz bieg jałowy czasami dobry a czasami telepie silnikiem. Podczas jazdy silnik normalnie wkręca się na obroty jednak przy ok 2100obr/min co jakiś czas szarpnie. Jedno co zauważyłem że im cieplejszy silnik tym jest gorzej, po przejechaniu jakiś 500km silnik staje się strasznie mułowaty i częściej szarpie ( na benzynie i na LPG ).
W samochodzie zostało zrobione:
-wymiana świec (brak efektów)
-Wymiana jednej cewki na nową i podmiana na każdym cylindrze ( brak efektów)
-Kontrola i ustawienie LPG ( delikatna poprawa, silnik mniej mułowaty)
-wymiana listwy wtryskowej LPG ( brak efektów)
-wymiana łańcucha rozrządu (duża poprawa już nie zapala się kontrolka silnika, ale problem nadal występuje. Łańcuch był bardzo wyciągnięty)
-podłączenie pod SD, wszystkie parametry w normie i brak błędów w silniku
W następny weekend chcę sprawdzić wiązkę do cewek zapłonowych . Już mi powoli brakuje pomysłów, zastanawia mnie tylko to że po długiej trasie problem się nasila.
może napisze jakie mam dokładnie objawy, co do tej pory zrobiłem i jakie to przyniosło efekty.
Na benzynie silnik ma delikatne spadki mocy podczas przyśpieszania (ledwo wyczuwalne). Na biegu jałowym co jakiś czas delikatnie zakołysze silnikiem. po przełączeniu na gaz bieg jałowy czasami dobry a czasami telepie silnikiem. Podczas jazdy silnik normalnie wkręca się na obroty jednak przy ok 2100obr/min co jakiś czas szarpnie. Jedno co zauważyłem że im cieplejszy silnik tym jest gorzej, po przejechaniu jakiś 500km silnik staje się strasznie mułowaty i częściej szarpie ( na benzynie i na LPG ).
W samochodzie zostało zrobione:
-wymiana świec (brak efektów)
-Wymiana jednej cewki na nową i podmiana na każdym cylindrze ( brak efektów)
-Kontrola i ustawienie LPG ( delikatna poprawa, silnik mniej mułowaty)
-wymiana listwy wtryskowej LPG ( brak efektów)
-wymiana łańcucha rozrządu (duża poprawa już nie zapala się kontrolka silnika, ale problem nadal występuje. Łańcuch był bardzo wyciągnięty)
-podłączenie pod SD, wszystkie parametry w normie i brak błędów w silniku
W następny weekend chcę sprawdzić wiązkę do cewek zapłonowych . Już mi powoli brakuje pomysłów, zastanawia mnie tylko to że po długiej trasie problem się nasila.
MB S203 C180 M111 '02
WDB2032351F238082
WDB2032351F238082
-
- Użytkownik
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 sie 2010, o 20:19
- VIN: WDB2030421A598116
- Lokalizacja: Kraków
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 cze 2014, o 15:18
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
jaromarcin, a połączenia - luty sprawdzone ? Prześledzona cała instalacja czy przypadkiem gdzieś kabel nie jest przetarty załamany (uszkodzony w środku)? Czy szczelny jest dolot?
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
- VIN:
- Lokalizacja: Ropczyce
Moim zdaniem idziesz w złym kierunku, ponieważ jak sam piszesz:tomek k pisze:W następny weekend chcę sprawdzić wiązkę do cewek zapłonowych
Jeśli dochodziłoby u Ciebie, do wypadania zapłonu, to na pewno miałbyś zapisany odpowiedni błąd, tak jak kolega jaromarcin.tomek k pisze:-podłączenie pod SD, wszystkie parametry w normie i brak błędów w silniku
-
- Użytkownik
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 sie 2010, o 20:19
- VIN: WDB2030421A598116
- Lokalizacja: Kraków
Wypadanie zapłonu potrafi nie zapisać żadnego błędu pod SD. Co do korekt - tak, u Ciebie po odpięciu aku prawdopodobnie się zresetują ale pytanie jak korekty się zachowują w czasie jazdy i do jakich wartości zmierzają po resecie. Najważniejsze żeby oscylowały na zbliżonych wartościach w czasie jazdy na PB i LPG.
- tomek k
- Użytkownik
- Posty: 55
- Rejestracja: 10 sty 2013, o 19:25
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Problem wypadania zapłonu rozwiązany . Po kolejnych godzinach spędzonych u gaziarza podmianie kilku listw wtryskowych, wymianie na nową centralki oraz sprawdzeniu wszystkich połączeń elektrycznych - bez żadnego efektu. Kolejnym etapem było sprawdzenie wiązki elektrycznej do cewek zapłonowych - wszytko sprawne. Wcześniej podmieniałem wszystkie cewki na inne (używane) i to był błąd( stare były najprawdopodobniej jak samo wyeksploatowane jak moje). Dzisiaj kupiłem dwie kolejne nowe cewki zapłonowe i wymieniłem (niestety tylko dwie mieli w sklepie) teraz mam 3 nowe cewki zapłonowe i silnik pracuje idealnie zapłon nie wypada nic nie muli i wydaje mi się że jest troszkę żwawszy. Teraz tylko czekam na ostatnią cewkę, wymienię ją dla świętego spokoju. Mam nadzieję że ten post oszczędzi komuś pracy i nerwów.
MB S203 C180 M111 '02
WDB2032351F238082
WDB2032351F238082