Strona 1 z 2

WENTYLATOR KRĘCI NON STOP ???

: 13 lis 2010, o 17:24
autor: marcox2
Witam Koledzy,
za każdym razem, kiedy zwracałem sie z prośbą o wyjaśnienie jakiegoś problemu dostawałem bardzo cenne informacje i zazwyczaj bardzo pomocne. Mam nadzieję że i tym razem mogę liczyć na pomoc.
Otóż, problem dotyczy wentylatora i regulacji nawiewu a konkretniej jej braku. Wentylator nie wyłącza się nawet po zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka. Za każdym razem kiedy chcę nagrzać wnętrze muszę wkładać bezpiecznik i odwrotnie, jak chcę wyłączyć nawiew muszę go wyciągnąć. O ile się nie mylę bezpiecznik ma numer 41 i znajduje się w kabinie.
Dodam, że ciągle świeci mi się dioda EC REST i kiedy bezpiecznik jest włożony i nawiew działa to i tak nie działa regulacja.
proszę o wskazówki co może być tego przyczyną i jak ewentualnie mógłbym to naprawić samodzielnie.
pozdrawiam
Marek (C 240 W203, 2001)

: 13 lis 2010, o 17:43
autor: Barnaba
Może nie będę zbytnio oryginalny, ale myślę że wizyta na komputerze SD prawdę Ci powie. Świecąca cały czas dioda EC/REST (beż możliwości jej wyłączenia - a zarazem włączenia klimatyzacji) oznacza awarię układu klimatyzacji.

: 13 lis 2010, o 18:46
autor: mugger
Nie grzebałeś coś przypadkiem przy panelu od klimy/ konsoli centralnej?

: 13 lis 2010, o 20:45
autor: marcox2
Ja na pewno nie grzebałem nic, ale problem zaczął się jak odebrałem autko od mechanika gdzie zmieniałem przewody i świece. Może przy tym coś uszkodził?

: 13 lis 2010, o 20:51
autor: krzys1001
dziwne, jedno z drugim nie ma nic wspólnego
kiedyś w bmw miałem podobny problem tylko, że nic mi się nie chciało wyłączyć a czasami to samo się włączało łącznie z samoczynnym uruchamianiem silnika.
okazało się, że między przewód od klimy a sprężarkę wszedł kabel zasilający i takie cyrki się działy

: 13 lis 2010, o 21:41
autor: pleban
Panowie najpierw zastanówmy się jakie czujniki włączają wentylator.
1. Czujnik ciśnienia i temperatury klimatyzacji.
2.Czujnik płynu chłodzącego.
Co jeszcze?

: 13 lis 2010, o 21:45
autor: krzys1001
tylko koledze w poście chodzi o nawiew do środka więc te czujniki tu nie wchodzą w grę

: 13 lis 2010, o 21:51
autor: mugger
To o czym kolega napisał wygląda mi na uszkodzenie panelu od klimy albo przewodów do niego biegnących.

: 13 lis 2010, o 21:54
autor: krzys1001
mi też się wydaję, że to będzie coś z panelem lub z przewodami

: 14 lis 2010, o 20:37
autor: marcox2
Dziekuję Koledzy za każdą podpowiedź. Spróbuję jeszcze gdzieś poszukać informacji na ten temat co pozwoli mi przynajmniej orientacyjnie poznać usterkę. Zależy mi by zdjagnozować problem samemu ponieważ ostatnie moje wizyty u mechanika (częste), z awariami nawet banalnymi kończą się, co zauważyłem, jakąś poważniejszą usterką i wymianą różnych podzespołów i części na "hybił trafił". Do najbliższego ASO mam ponad 100 km a w moim regionie większość warsztatów nie ma sprzętu do diagnostyki Mercedesa i głównie zgadują co mogłoby jeszcze nawalić. Worek wymienionych części, szok przy zapłacie a wszystko po to by poprzez eliminowanie ewentualnych przyczyn awarii silnika, stwierdzić że należy zmienić świece i po problemie. A droga do tego jest dluga i kosztowna, zawsze.
Po wyjechaniu z warsztatu za każdym razem jest coś zepsute, coś stuka albo dziura od peta w tapicerce. Same straty, więc głównym powodem dla którego zależy mi by rozszyfrować ten wentylator i poznać szacunkowy koszt naprawy.
dziękuję za każdą informację

Marek
Zakopane

[ Dodano: 2010-11-14, 20:43 ]
Czy Kolega Mugger przypaszczając, że usterka może tkwić w panelu klimatyzacji lub przewodach mógłby jeszcze podpowiedzieć, czy ten panel jest naprawialny i jak mógłbym sprawdzić przewody?
Może pomocne będzie jak dodam, że od maja 2010 r nabijałem klimatyzację 3 razy (mam potwierdzenia) po drugim razie zapewniano mnie że jest szczelna i sprawna. Czy może to mieć wplyw, że gaz gdzieś ucieka?

: 14 lis 2010, o 20:47
autor: Gdyniak
marcox2 pisze:w moim regionie większość warsztatów nie ma sprzętu do diagnostyki Mercedesa
Zdecydowanie powinieneś podłączyć samochód pod SD - to ograniczy niepotrzebne wydatkowanie pieniędzy w przyszłości.
marcox2 pisze:od maja 2010 r nabijałem klimatyzację 3 razy (mam potwierdzenia)
Dlaczego trzy razy to robiłeś?
marcox2 pisze:że gaz gdzieś ucieka?
To gdzie ucieka gaz powinien ustalić warsztat - "domowymi" sposobami nie ma sensu tego robić.

: 14 lis 2010, o 21:02
autor: V126
Po wyjechaniu z warsztatu za każdym razem jest coś zepsute, coś stuka albo dziura od peta w tapicerce.
Nie no za to, to ja bym im w podzięce nie zapłacił za naprawę.

: 15 lis 2010, o 07:34
autor: mugger
Zmień koniecznie mechanika...
Z panelem... nie wiem czy da się go naprawić (jeśli on jest przyczyną)... spróbuj się do niego dostać, wypnij kostkę i wepnij ponownie - tak na początek. Może spróbuj pożyczyć panel i podmienić - zobaczysz co się będzie działo.

: 22 gru 2010, o 20:13
autor: irtek62
Cześć Marcox2, ja ten ciągle dmuchający wentylator mam do dziś , diagnoza u mnie była taka że mam padnięty panel klimy, z taką małą różnicą że ze środka nawiewów latem dmuchało zimnym powietrzem z klimy a na szybę zasuwało ciepło na maxa. Nie muszę ci pisać że nie dało się tak jeździć, teraz zima więc ciepło jest jak najbardziej wskazane z tym że po pół godziny nie idzie wytrzymać z gorąca, podejrzewam że u mnie oprócz panela klimy mogły przestać działać wszystkie silniczki od nawiewów lub też padł jeden od przepustnicy ciepło/zimno ale na CD nie wybieram się z powodu braku forsy na naprawę - więc mówisz że bezpiecznik od dmuchawy ma nr 41 - przetestuję ten sposób narka i pozdrawiam :mysli:

[ Dodano: 2011-04-14, 21:42 ]
Po wielu miesiącach jazdy z wentylatorem na maxa dziś 14.04.2011 rok jest spokój. Co było przyczyną tak do końca to nie wiem na 100%. PO piersze : wymiana silnika, kt óry zamyka/otwiera dopływ ciep/zimno( na nagrzewnicy), drugi silnik od klap ( zaraz za wentylatorem tuż za schowkiem od strony pasażera blisko filtra wenglowego), trzeci silnik który otwiera nadmuch na przednią szybę jest on na wysokości kierownicy, ostatnia rzecz to czujnik słoneczny ( na przedniej klapie tak po środku między spryskiwaczami tz.otworami do spryskiwania szyb). NA KOŃCU SD.......i problem naprawiony.!!! KONIEC MĘKI!!! POZDRAWIAM SZCZĘŚLIWYCH POSIADACZY GWIAZD :muza:

: 27 kwie 2011, o 15:54
autor: macek
irtek62 pisze:wymiana silnika, kt óry zamyka/otwiera dopływ ciep/zimno( na nagrzewnicy), drugi silnik od klap ( zaraz za wentylatorem tuż za schowkiem od strony pasażera blisko filtra wenglowego), trzeci silnik który otwiera nadmuch na przednią szybę jest on na wysokości kierownicy, ostatnia rzecz to czujnik słoneczny ( na przedniej klapie tak po środku między spryskiwaczami tz.otworami do spryskiwania szyb). NA KOŃCU SD.
cieszymy sie Twoim szczesciem :ok:
powiedz mi czy robiles to w :mb: ASO czy jednak znalazles kogos kompetentnego u siebie