Strona 1 z 2

kalibracja nawiewu

: 6 gru 2008, o 23:46
autor: toomek4
Witam
Czy ktoś z was robił już kalibracje nawiewu wewnątrz kabiny. W instrukcji była informacja że trwa to około 5 min.
U mnie leciało chyba ze 20 min i już dłużej nie wytrzymałem, przerwałem ten test .
I myślę że coś mam nie tak z nawiewem , że któryś z silników nie domyka albo otwiera klap regulacyjnych :boisie: ?

: 7 gru 2008, o 10:46
autor: adamus28
może opisz nam jak taką kalibracje zrobić :bezradny:

: 7 gru 2008, o 12:01
autor: mercfan
Kalibracja nawiewu to nie jest przypadkiem test elementów wykonawczych?? Jak jakieś urządzenie elektryczne jest uszkodzone to test trwa wieczność bo system nie może uzyskać odpowiednich wartości pomiaru urządzenia lub urządzeń ze sobą zespolonych i w kółko powtarza ten test, wtedy wiadomo, że urządzenie jest uszkodzone ale nie wiem czy do końca chodzi ci o to.

: 7 gru 2008, o 15:44
autor: adamus28
no tak ale czy samemu można to zrobić bez podłączenia do komputera

: 7 gru 2008, o 18:56
autor: toomek4
Witam
Ustawienie , a raczej kalibracje nadmuchu wykonuje kom.pokładowy. Tak że nie trzeba używać żadnego specjalistycznego sprzętu.
Naciska się jednocześnie przycisk od nadmuchu na przednią szybę i przycisk od obiegu zamkniętego , są obok siebie . Przez około 5 sek. aż zaczną na przemian migać kontrolki od tych przycisków. I puścić je z chwilą mrugania. Oczywiście przy włączonym , na czuwanie zapłonie (pozycja 1) Później słychać jak pracuje wentylator i zasuwają i otwierają wszystkie zasuwy od nadmuchu, (komputer sprawdza i reguluje kont otwarcia i zamknięcia zasuw )
Powinno to trwać około 5 min. ( z wyjątkiem mojego mb u mnie trwa wieczność :boisie: )
Przeprowadzałem ten test , bo wydało mi się , że mam uchylony przez cały czas nadmuch na nogi , nie był to mocny nawiew ,ale wkurzało mnie , gdy ustawiłem nadmuch na szybę i czułem zimne powietrze na nogach . Widocznie mam coś skopane buuuuuu....

: 7 gru 2008, o 19:40
autor: adamus28
dzięki póżniej sprawdzę to ale mam to samo gdy mam nawiew na szybę to lekko leci na nogi ale ciepłe zobacze dzieki

p.s
Własnie sprawdziłem jak przechodzi na górne nawiewy na dole słabiej dmucha ale dmucha czyli silniczki pracują tylko klapa się nie domyka ale jak to naprawić tu jest problem pozdrawiam

: 9 gru 2008, o 18:23
autor: _tata_
Robiłem test u siebie. Cała operacja trwała 30sek. Nie wiem czy to dobrze czy źle ale coś się działo ,a potem było jak zawsze. Nie wiem do czego to w ogóle służy.Chyba dla dobrego samopoczucia konstruktora, że coś zamontował ,co może się popsuć i serwis będzie miał zarobek :dobani:

: 10 gru 2008, o 02:44
autor: Karol_Szczecin
U mnie tak samo jak u _tata_. Kalibracja trwała góra 30 sekund. Dla pewności przeprowadziłem ją dwukrotnie. Za pierwszym razem po zgaśnieciu mrygających lampek klima poprostu się wyłączyła, natomiast za drugim razem pozostała w trybie nawiewu na przednią szybę. W ciągu tych 30 sekund słychać jak pracują wszystkie klapy i w jaki sposób powietrze rozprowadzane jest po aucie, choć wątpie by miało to jakieś znaczenie dla samej elektroniki :rotfl:

Pozdrawiam

: 11 gru 2008, o 01:06
autor: koko115
u mnie ten test nie przechodzi bo ciągle słychać stukanie klapek, rozebrałem to ustrojstwo, i powiedzcie mi gdzie są krańcówki tych klapek, bo silniczki mają taką moc że przekręcają się w plastiku który idzie do klapki, i kiedy jest przeciążenie jest stuk i silnik z klapką wędrują spowrotem i tak w kółko. Mam tak przy środkowym nawiewie, oraz przy nawiewie na nogi kierowcy (ten silnik znajduje się obok kolumny kierowniczej w głębi). Czy może krańcówki są w silniczkach ?? i trzeba je odpowiednio założyć na plastiki, chodz wydaje mi się że nie.

: 11 gru 2008, o 08:34
autor: Gerri
Nie ma prawa przeskakiwać, i nie ma żadnych krańcówek. Moc silniczka jest tak dobrana, że po dojściu klapki do krańcowej pozycji silniczek powinien się zatrzymać. Wtedy ta pozycja jest przyjmowana przez sterownik jako początek ruchu danej klapki.

: 11 gru 2008, o 12:53
autor: MrBrown
chyba zmieliły się plastikowe ząbki...

: 11 gru 2008, o 17:41
autor: koko115
MrBrown pisze:chyba zmieliły się plastikowe ząbki...
nie chyba, tylko napewno :-( sprawdzałem. Macie jakieś namiary na te silniczki w jakiejś normalnej cenie ? a nie 350zł netto za sztuke ?

: 11 gru 2008, o 18:50
autor: toomek4
WITAM
Mam prośbę do KOKO .
Odnośnie czujnika tem. zewnętrznej Widzę że masz takiego mb jak mój.
Chodzi o przewód od czujnika do..... Właśnie do , u mnie brak przewodu. Jest jakaś opcja abyś to sprawdził :?: :usmiech:

: 11 gru 2008, o 19:43
autor: koko115
sprawdze Ci, ale powiedz dokładniej o co chodzi, albo jakieś zdjęcie cyknij

: 11 gru 2008, o 20:08
autor: Gerri
koko115 pisze: Macie jakieś namiary na te silniczki w jakiejś normalnej cenie ? a nie 350zł netto za sztuke ?
Po co ci silniczki? - są dobre...
Wymienia się te dźwigienki. Kupuje się w zestawie na wszystkie klapki. Ok. 200 zł.