Wyjmowanie płytki z układem scalonym z kluczyka
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 kwie 2008, o 23:29
- VIN: WDB2032351F091737
- Lokalizacja: Szczecin
Wyjmowanie płytki z układem scalonym z kluczyka
Witam,
Nigdzie nie znalazłem zdjęć z wyjmowania płytki z kluczyka, dlatego pozwoliłem sobie je zamieścić - z naprawy (czyszczenia) kluczyka z W203 - C180T (model kombi - kluczyk 2 przyciskowy) - może komuś się przyda.
Samo wyjęcie płytki nie jest takie łatwe i rękami chyba niewykonalne - przynajmniej ja tak uważam.
Przestrzegam przed łapaniem płytki - w miejscu dziurki (fot.1) w białym plastiku - narzędziami typu szczypce lub pęceta. Niestety w tym miejscu są ścieżki i można je uszkodzić.
Najlepiej całość wyciągnąć przykładowo szydełkiem lub narzędziem skonstrułowanym przez siebie (np. wygięty na 2mm o 90 st. śrubokręcik - fot.2).
Przy pomocy takiego narzędzia - ciągnąc za biały plastikowy plastik w miejscu dziurki - płytka wychodzi już w miarę sprawnie (fot.3). Przestrzegam aby z całością obchodzić się z bardzo delikatnie i nic nie robić na siłę. Szczególnie uważać aby nie uszkodzić lub zarysować płytki.
Wyjęta całość wygląda tak (fot.4).
Mam nadzieję że instrukcja pomoże i równie sprawnie uda się Wam zdemontować płytkę
Nigdzie nie znalazłem zdjęć z wyjmowania płytki z kluczyka, dlatego pozwoliłem sobie je zamieścić - z naprawy (czyszczenia) kluczyka z W203 - C180T (model kombi - kluczyk 2 przyciskowy) - może komuś się przyda.
Samo wyjęcie płytki nie jest takie łatwe i rękami chyba niewykonalne - przynajmniej ja tak uważam.
Przestrzegam przed łapaniem płytki - w miejscu dziurki (fot.1) w białym plastiku - narzędziami typu szczypce lub pęceta. Niestety w tym miejscu są ścieżki i można je uszkodzić.
Najlepiej całość wyciągnąć przykładowo szydełkiem lub narzędziem skonstrułowanym przez siebie (np. wygięty na 2mm o 90 st. śrubokręcik - fot.2).
Przy pomocy takiego narzędzia - ciągnąc za biały plastikowy plastik w miejscu dziurki - płytka wychodzi już w miarę sprawnie (fot.3). Przestrzegam aby z całością obchodzić się z bardzo delikatnie i nic nie robić na siłę. Szczególnie uważać aby nie uszkodzić lub zarysować płytki.
Wyjęta całość wygląda tak (fot.4).
Mam nadzieję że instrukcja pomoże i równie sprawnie uda się Wam zdemontować płytkę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam
Piotrek
-----------------------------------------------
Czarny Mercedes-Benz C180 Touring '01
VIN: WDB2032351F091737
Piotrek
-----------------------------------------------
Czarny Mercedes-Benz C180 Touring '01
VIN: WDB2032351F091737
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- iceman
- VIP
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 kwie 2008, o 13:59
- VIN:
- Lokalizacja: Leszno
-
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 kwie 2008, o 23:29
- VIN: WDB2032351F091737
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Użytkownik
- Posty: 674
- Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- bojar
- VIP
- Posty: 164
- Rejestracja: 1 lis 2007, o 13:05
- VIN:
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Jacy niektórzy z Was są tępi... kolega pokazuje jak wyjąć płytkę, żeby ją wyczyścić, a Wy mu dajecie filmy o wymianie baterii w kluczyku, albo piszecie, że trzeba pociągnąć za breloczek... powodzenia życzę z takim wyjmowaniem płytki
Proszę Was, koledzy, czytajcie ze zrozumieniem- to nie boli, a wielu z Nas ułatwi życie...
Ja niedawno pytałem o wymianę całych lampek oświetlenia tablicy, to też dostaję info jak wymienić żarównkę... załamka... chyba nie byłbym aż tak tępy, żeby nie wiedzieć, że do wymiany żarówki wystarczy odkręcić 2 śrubki... sorry za
Dzięki za fotki i opis zamer,
Proszę Was, koledzy, czytajcie ze zrozumieniem- to nie boli, a wielu z Nas ułatwi życie...
Ja niedawno pytałem o wymianę całych lampek oświetlenia tablicy, to też dostaję info jak wymienić żarównkę... załamka... chyba nie byłbym aż tak tępy, żeby nie wiedzieć, że do wymiany żarówki wystarczy odkręcić 2 śrubki... sorry za
Dzięki za fotki i opis zamer,
Pozdro dla wszystkich!
album_personal.php?user_id=49
C-KLASSE W203, 220 CDI, CLASSIC
E-klasse w211 320 CDI Avantgarde
album_personal.php?user_id=49
C-KLASSE W203, 220 CDI, CLASSIC
E-klasse w211 320 CDI Avantgarde
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- Użytkownik
- Posty: 40
- Rejestracja: 4 lip 2009, o 21:21
- VIN:
- Lokalizacja: Pawłowice
- bojar
- VIP
- Posty: 164
- Rejestracja: 1 lis 2007, o 13:05
- VIN:
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
mercfan, wyjmowanie baterii było na forum milion razy chyba opisywane... a z resztą co to za filozofia, jest to nawet opisane w instrukcji obsługi, którą można przecież od lat pobrać na naszym forum... nie widziałem żeby ktoś pytał jak wyjąć baterię, więc nie rozumiem sensu dawania przez Ciebie takiego filmiku do tego tematu...
Pozdro dla wszystkich!
album_personal.php?user_id=49
C-KLASSE W203, 220 CDI, CLASSIC
E-klasse w211 320 CDI Avantgarde
album_personal.php?user_id=49
C-KLASSE W203, 220 CDI, CLASSIC
E-klasse w211 320 CDI Avantgarde
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- bojar
- VIP
- Posty: 164
- Rejestracja: 1 lis 2007, o 13:05
- VIN:
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
mercfan, tu nasz rację... przyznam Ci, że często to zadziwia...
Pozdro dla wszystkich!
album_personal.php?user_id=49
C-KLASSE W203, 220 CDI, CLASSIC
E-klasse w211 320 CDI Avantgarde
album_personal.php?user_id=49
C-KLASSE W203, 220 CDI, CLASSIC
E-klasse w211 320 CDI Avantgarde
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Nikt jakoś nie wspomniał o sprężynce w postaci prostego kawałka drutu umieszczonego w białym plastikowym elemencie, który rozpierając się na boki, blokuje płytkę we wnętrzu obudowy kluczyka, za to jego poprawne włożenie sprawia nieco problemów przy ponownym wkładaniu płytki.
Na zdjęciach powyżej jej nie widać - widocznie ktoś wcześniej wyciągał płytkę i uznał, że sprężynka jest zbędna
U mnie w obu kluczykach taka sprężynka jest
Na zdjęciach powyżej jej nie widać - widocznie ktoś wcześniej wyciągał płytkę i uznał, że sprężynka jest zbędna
U mnie w obu kluczykach taka sprężynka jest
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Bo ty masz starą wersję. W nowej wersji jest tylko plastik z taką małą zapadką.jjanicki pisze:Nikt jakoś nie wspomniał o sprężynce w postaci prostego kawałka drutu umieszczonego w białym plastikowym elemencie, który rozpierając się na boki, blokuje płytkę we wnętrzu obudowy kluczyka. Na zdjęciach powyżej jej nie widać - widocznie ktoś wcześniej wyciągał płytkę i uznał, że sprężynka jest zbędna
U mnie w obu kluczykach taka sprężynka jest
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
A widzisz, to nie wiedziałemGerri pisze:Bo ty masz starą wersję. W nowej wersji jest tylko plastik z taką małą zapadką.
Ale przy naszych polskich kombinatorach i rzekomych fachowcach, którzy potrafią rzekomo kodować dowolne kluczyki pod dowolne auta (jak dotąd nikt nie potwierdził, że takowi są oprócz Stuttgartu) - wszystko jest możliwe i kto wie czy za jakiś czas nie znajdzie się ktoś mający kluczyk starszego typu ze sprężynką
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
- MARIO68
- VIP
- Posty: 62
- Rejestracja: 7 gru 2008, o 14:35
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin