M271 Kompressor - opis modyfikacji Kleemann pulley kit + BOX

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
iee
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
VIN:
Lokalizacja: WLKP

M271 Kompressor - opis modyfikacji Kleemann pulley kit + BOX

Post autor: iee »

Witam,

jeśli komuś się przyda to przesyłam opis modyfikacji w PDF firmy Kleemann, dla silników M271.
Polecam zainteresowanym, bo wiele spraw jest wyjaśnionych, np. że C200 Kompressor potrzebuje po zmianie kółka kompresora dodatkowego regulatora ciśnienia paliwa z 3,8 na 5 bar, w przeciwnym razie będzie miał moc tylko na niskich/średnich obrotach a na wysokich nie.
Instrukcja dotyczy też E200 i SLK R171 oraz W209 z silnikami M271.

http://members.ozemail.com.au/~stuartjo ... 5b1%5d.pdf
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2011, o 02:03 przez iee, łącznie zmieniany 1 raz.
'05 MB C180 Kompressor M271 Avantgarde. Jest komfortowo...
'03 Saab 9-3 SS 227KM/367Nm. Jest dobrze...
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

Czy ja dobrze widzę, że w C180K wystarczy założyć tylko filtr oraz K-Boxa i bez zmiany kółek będziemy mieli 193 KM i 275 Nm ?
Piotruś
C180K
iee
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
VIN:
Lokalizacja: WLKP

Post autor: iee »

Tak twierdzi niby Kleemann, dzieje sie dlatego, że C180 ma inne sprężanie niż C200 i C230.
'05 MB C180 Kompressor M271 Avantgarde. Jest komfortowo...
'03 Saab 9-3 SS 227KM/367Nm. Jest dobrze...
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

Masz rację, ale to by również oznaczało że sterownik silnika w C180K zbija ciśnienie doładowania na kompresorze więc sama wymiana kółka kompressora też nic nie da bo sterownik silnika dalej będzie zbijał ciśnienie to standardowej wielkości.

Widzę że masz zmienione kółka, domyślam się że jednak jest różnica w mocy po tej modyfikacji ?

[ Dodano: 2011-09-23, 17:11 ]
Z ciekawości napisałem do Kleemanna apropos dużego przyrostu mocy w C180K, oto odpowiedź :
Hi Piotr



The C180 will dyno more HP than MB says, often in the 165 HP range, the K-box gives 25HP from 4000 rpm and up.



If the car has a “SIM 4 LK E” engine control unit like on the picture, we can program the ECU to do the same as the K-box, and even install the pulley kit from the 200.



With pulley and ECU you gain much more power and TQ from low and we have a header manifold too for it.



3 curves attached, 204 is with pulley kit ECU and header, then there is K-box only and K-box with header.

Poniżej wykres C180K plus K-BOX
Obrazek

Aż z ciekawości chyba zaciągnę swojego na hamownię zobaczyć czy też mam takie gratisy :?:
Piotruś
C180K
iee
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
VIN:
Lokalizacja: WLKP

Post autor: iee »

sq5npb pisze: Widzę że masz zmienione kółka, domyślam się że jednak jest różnica w mocy po tej modyfikacji ?
Tak, zmieniłem kółko kompresora, oraz zmienili mi nieco dawkę paliwa (powiększyli zakres) samochód zbiera się wyraźnie lepiej, nie wiem jak byłoby przed modyfikacją, ale po modyfikacji uciekam Skodzie Superb 2.0 TDI 170 KM od 100 do 210 bez problemu (do 180 km/h idziemy razem, potem Szkoda zostaje w tyle coraz bardziej).

[ Dodano: 2011-09-25, 09:05 ]
sq5npb pisze: If the car has a “SIM 4 LK E” engine control unit like on the picture, we can program the ECU to do the same as the K-box, and even install the pulley kit from the 200.



With pulley and ECU you gain much more power and TQ from low and we have a header manifold too for it.



3 curves attached, 204 is with pulley kit ECU and header, then there is K-box only and K-box with header.
Możesz wkleić lub przesłać mi na PW całą odpowiedź od Kleemanna, razem ze zdjęciem sterownika SIM 4 LK E o którym piszą ?
Dodatkowo z ich wypowiedzi wynika, że jeśli mamy ten ECU (SIM 4 LK E) to można go chipować oraz dodać kółko kompresora jak do zestawu od C200 K ale wspominają też o kolektorze wydechowym przeznaczonym do tego. Możesz do nich napisać i to sprecyzować ?
Najlepiej pisząc, że sam sobie zmieniłeś kółko kompresora na 63 mm i teraz pytasz jakie masz następne opcje u nich, tzn:
- K-BOX lub
- CHIP
- Sportowy kolektor wydechowy
generalnie, co polecają w takim przypadku ?

Dzięki z góry !
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2011, o 09:06 przez iee, łącznie zmieniany 1 raz.
'05 MB C180 Kompressor M271 Avantgarde. Jest komfortowo...
'03 Saab 9-3 SS 227KM/367Nm. Jest dobrze...
Awatar użytkownika
may_day28
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 27 sie 2010, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: Ś-ca

Post autor: may_day28 »

Ja mam dwu litrowego M111 i po zmianie koła BMW 330 do 130km/h rozpedza sie tak samo dalej niestety brakuje jej mocy i lekko się oddalam :haha: NIe robiłem żadnej modyfikacji tylko koło ale czuje jak by na gazie lepiej się zbierał.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2011, o 11:51 przez may_day28, łącznie zmieniany 1 raz.
Białe W203 C200 kompressor
Pozdrawiam :)
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

iee pisze:Tak, zmieniłem kółko kompresora, oraz zmienili mi nieco dawkę paliwa (powiększyli zakres)
Tzn co dokładnie zostało zrobione, zwiększono ciśnienie paliwa ?

iee pisze: samochód zbiera się wyraźnie lepiej, nie wiem jak byłoby przed modyfikacją, ale po modyfikacji uciekam Skodzie Superb 2.0 TDI 170 KM od 100 do 210 bez problemu (do 180 km/h idziemy razem, potem Szkoda zostaje w tyle coraz bardziej).
Szkoda że nie byłeś na hamowni, ciężko porównać co dała ta modyfikacja. Ja dalej skłaniam się ku stwierdzeniu że sama zmiana kółek w C180K niewiele da bo sterownik i tak będzie przymykał klapę na kompresorze żeby utrzymać zadane ciśnienie. Dopiero podłączenie świnki lub zmiana programu spowoduje przyrost mocy.
iee pisze: Możesz wkleić lub przesłać mi na PW całą odpowiedź od Kleemanna, razem ze zdjęciem sterownika SIM 4 LK E o którym piszą ?
Dodatkowo z ich wypowiedzi wynika, że jeśli mamy ten ECU (SIM 4 LK E) to można go chipować oraz dodać kółko kompresora jak do zestawu od C200 K ale wspominają też o kolektorze wydechowym przeznaczonym do tego. Możesz do nich napisać i to sprecyzować ?
Najlepiej pisząc, że sam sobie zmieniłeś kółko kompresora na 63 mm i teraz pytasz jakie masz następne opcje u nich, tzn:
- K-BOX lub
- CHIP
- Sportowy kolektor wydechowy
generalnie, co polecają w takim przypadku ?

Dzięki z góry !
Jest dokładnie tak jak napisałeś. W ofercie mają kolektor równoodległościowy z downpipe i katem który pasuje do wszystkich M271. Gwarantują przyrost 5-15 koni, co patrząc na konstrukcję oryginalnego kolektora jest jak najbardziej prawdopodobne. Jakbyś chciał coś takiego sobie zamontować to w Poznaniu jest człowiek który ogarnałby wyspawanie takiego ustrojstwa (Jacek Sobczak), choć osobiście nie polecam. Kiedyś kolega ćwiczył taki kolektor w 1.8T i faktycznie, przyrost mocy był ogromny (z 240KM na 275 KM) ale pojawiły się wnerwiające wibrację przy określonych obrotach silnika. IMO to rozwiązanie nadaje się raczej do sportu ale nie na codzień.

Co do zmiany programu vs k-box to oczywiście polecają program, ale dla tych co boją się głębokiej ingerencji w auto wystarcza świnka.

Poniżej pozostałe wykresy i foto sterownika:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2011, o 13:37 przez sq5npb, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotruś
C180K
iee
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
VIN:
Lokalizacja: WLKP

Post autor: iee »

sq5npb pisze:
iee pisze:Tak, zmieniłem kółko kompresora, oraz zmienili mi nieco dawkę paliwa (powiększyli zakres)
Tzn co dokładnie zostało zrobione, zwiększono ciśnienie paliwa ?

iee pisze:
Tak, zwiększyli mi ponoć przedział możliwego ciśnienia z fabrycznego 1,1 - 1,1 na 1,1 - 1,3 ale z zaznaczeniem, że jeśli będzie słabo się zbierał to czeka mnie konkretne strojenie pod nowe kółko.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2011, o 20:49 przez iee, łącznie zmieniany 1 raz.
'05 MB C180 Kompressor M271 Avantgarde. Jest komfortowo...
'03 Saab 9-3 SS 227KM/367Nm. Jest dobrze...
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”