Moje mankamenty

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
KubaMokotów
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 22 mar 2013, o 03:21
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Moje mankamenty

Post autor: KubaMokotów »

Witam,

Od ponad 2miesięcy jestem posiadaczem MB w203 220 CDI 2002 r. sportcoupe.
Powoli uczę się tego samochodu, głównie korzystając z dobrodziejstw tego forum :)
Jednak mam kilka kwestii, z którymi mam pewien problem i aby nie zaśmiecać starych tematów i nie mogąc znaleźć dokładnych odpowiedzi postanowiłem założyć temat o moich wątpliwościach czy problemach, mam nadzieję, że się za bardzo nie narażę :)

1. Mam wszystkim chyba znany problem pod tytułem ¾ baku i brakuje paliwa. Z tym, że u mnie jest to nie ¾ a ½ mniej więcej. Na dniach podjadę z tym do mechaniora (jednak 2 od MB już stwierdziło, że się tego nie podejmuje) bo sam raczej nic nie zdziałam, ale problem czy wątpliwość mam inną. Oczywiście musiało mi zabraknąć paliwa. Po zalaniu 5L z kanistra nie załapał ze 3 czy 5x. Żeby dalej nie kręcić poleciałem po kolejne 5L i bodajże za 2x załapał. Ale pojawił się problem taki, że czasami (nie ma jakiejś częstotliwości, czy znaku szczególnego kiedy to się dzieje) brakuje samochodzikowi mocy. Mogę wdepnąć gaz w podłogę i zamiast przyśpieszyć od 2.5 czy 3k obrotów to ledwo idzie do przodu. Czy może to być problem zapowietrzenia związku z „wyzerowaniem” baku? Czy podczas ew. naprawy problemu bakowego da radę to obskoczyć? Albo samemu coś zdziałać?

2. Ile Waszym zdaniem, o ile ktoś oczywiście obserwował / liczył, komputer okłamuje w sprawie średniego spalania? O ile w ogóle :P

3. Czy dobrze w końcu się doczytałem, że prawidłowe to 550 i 600mm? Intercars ma różne zdanie na ten temat :P

4. Czy dywaniki, które oferowane są na alledrogo będą pasować zarówno do sedana i sportcoupe? Chodzi chyba głównie o tyle.
http://allegro.pl/dywaniki-gumowe-merce ... 01013.html ----> takie gumowe przykładowe
http://twoje-dywaniki.pl/p/28/794/dywan ... cedes.html ----> i takie welurowe przykładowe
Nie chcę kupić i potem pluć w brodę, że nie pasuje…

5. Według różnych źródeł, tym autocentrum ( http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... -cdi-143km ) w203 z lat 2001-2007 mają 105 KW, a ja mam w dowodzie 110. Czy może to być jakiś błąd przy rejestracji przez człowieka, która sprowadził samochód do kraju X czasu temu? Może ktoś ma jeszcze 110  To samo z masą całkowitą dopuszczalną, źródła podają 1930, a u mnie 1960. Masa własna – u mnie 1430, a podaje 1505. Może nie jest to problem, a zwykła ciekawość.

6. Mam kilka plastikowych ubytków.
http://jpghost.pl/2013-04-10-19.04.05_1369016033/ ----> tutaj brakuje zamknięcia lusterka, ułamane jest jeden malutki zaczep
http://jpghost.pl/2013-04-10-19.03.43_1369016154/ ----> tutaj najprawdopodobniej od pasów takie coś powstało w masce głośnika. Dodam, że nie za mojej kadencji
http://jpghost.pl/2013-04-10-19.03.02_1369016211/
http://jpghost.pl/2013-04-10-19.03.15_1369016245/ ----> tutaj, na 2 zdjęciach, widać, której części maskującej mechanizm przy fotelu brakuje. Ułamany jest również jeden zaczep. Na drugim może widać ułamane. Również nie za mojej kadencji to powstało.

I w związku z tym – czy mogę dokupić te części na jakimś szrocie czy gdzieś? ASO chyba odpada. Próbował ktoś? Nie chcę jechać w ciemno bo dość daleko mam. A może ktoś miał jakieś ciekawe „doświadczenia”.

7. Prawie ostatnia kwestia – otóż po zakończonej jeździe, w sumie przed chyba też, słychać takie bzyczenie jakieś w samochodzie. Nie bzyczenie jak mucha może, ale słychać jakby coś chodziło, może raczej szumienie?. Podejrzewam sobie, że może to akumulator bo jest jednak blisko szyby, ale pewnie bredzę :)

8. Ściąga mi trochę na prawo po puszczeniu kierownicy. Robiłem zbieżność, nie za bardzo kumam wyników, ale wg specyfikacji kilak rzeczy się nie zgadza ----> http://jpghost.pl/lololol_1369016642/
Czy widoczne tu odchylenia tutaj mogą na to wpływać czy szukać gdzie indziej?

9. Czym psiknąć klamkę, aby zawsze wracała na swoje miejsce? Ta od kierowcy się trochę wrobiła i nie zawsze wraca, zacina się. WD40 da radę?

Na tą chwilę to chyba tyle. Sporo wyszło. Przepraszam z góry jeżeli się naraziłem :)
Pozdrawiam
2.2 CDI - 2002 r. - SportCopue
WDB2037061A339415
KubaMokotów
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 22 mar 2013, o 03:21
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KubaMokotów »

Dzięki wielki za poświęcony czas na odpowiedź.
1. Tak wiem, że wyczerpany, kilka tematów o tym przeczytałem. I tak właśnie myślałem, aby się tym najpierw zająć i tak też zrobię jak chwila będzie i trafię na kogoś kto się tego podejmie…

2. Jak tylko naprawię bak to kilka razy policzę ile spala kończąc tankowani na odbiciu. Będzie odbiegało to podjadę na SD.

3. No prawidłowe, w sensie seryjne. InterCarsu wyszukiwarka rzuca różnymi długościami, nawet 530 mm jako pasujące. Ale nie chodzi mi o pasujące, tyle o to, aby mieć jak najbardziej podobne do oryginału. Wydaje mi się, że 550 i 600 mm, po stronie pasażera wygięta, tylko potrzebuję potwierdzenia :)

4. No oryginalne to koszt ok. 400 zł. Troszkę za dużo… Jednak znalazłem zdjęcie oryginalnych i będę szukał niemal identycznych :)

5. VIN to: WDB2037061A339415. Jak sam dekodowałem to tutaj ----> http://mb.ilcats.ru/
Tak wagę mam w instrukcji, ale przynajmniej w tej co dostałem, jest podana tylko do limuzyny, czyli wnioskuję, że chodzi o sedana. Chyba, że się mylę… ----> http://jpghost.pl/yyy_1369095917/
Porównując to chyba wszystkie wartości się różnią :P
Innej strony niż autocentrum nie znam, aż tak powiedzmyy dobrze wyposażonej to z niej korzystałem :P

6. No ogólnie jestem, ale na czas pisania magisterki dałem sobie bana na Warszawę i wracam stąd gdzie przebywam jak muszę. O doświadczenia w kupowaniu różnych plastikowych części mi chodziło, może ktoś trafił jakiś szrot czy punkt z takimi rzeczami, nie licząc ASO.

7. Nie jest to bzyczenia do końca, ale w środku samochodu. Takie coś jakby coś dalej chodziło, kurczę, spróbuję nagrać na telefon, chociaż nie wiem czy wyłapie takie coś.

8. Nie jestem pewien, nie ja byłem zrobić to badanie, ale wnioskuję, że skoro się nie zgadza to może tu leży przyczyna znoszenia na prawo :)

9. Nad tym pomyślę jak zacznie być uciążliwe, raz na tydzień to nie aż tak źle :)

10. Jeszcze mi się przypomniało jako, że ciepło idzie.
http://jpghost.pl/2013-03-30-17.22.21_1369096768/ ---> mam taki panel klimatyzacji, bodajże thermtronic.
I też do końca nie mogę ustalić czytając forum i instrukcję do końca jak działa.
1. znaczek od lewej - instrukcja podaje odmrażanie. Ale konkretnie czego? Szyby czołowej?
2. znaczek od lewej - obieg wewnętrzny - czyli nie pobiera z zewnątrz smrodu, np. spalonych frytek jak ktoś na takim oleju jeździ :)
3. znaczek od lewej - automatyczne rozdzielanie nawiewu powietrza i intensywności pracy dmuchawy
4. znaczek od lewej - EC, w instrukcji jest jeszcze REST, ale jest to tryb ekonomiczny tryb pracy.
Ostatni znaczek to ogrzewanie tylnej szyby. Czyli brak REST a panelu eliminuje u mnie wykorzystanie ciepła resztkowego silnika? W takim razie co to dokładnie EC?

Niby wszystko jasne, ale spotkałem się z dwoma opiniami, że klimatyzacja jest włączona zawsze, a jeżeli chce się włączyć zwykłą dmuchawę jak w samochodach bez klimatyzacji, żeby szło tylko ciepło od silnika, bądź zimno z zewnątrz to należy wcisnąć tak, aby przy AUTO i EC świeciły się czerwone lampki. Druga teoria to taka, że nie istnieję w ogóle zwykłe dmuchawy, tylko korzysta cały czas z klimy samochód, a AUTO i EC to tylko jakby dodatki. Poczytałem i zgłupiałem... Jak na mój rozum to aby używać automatycznej klimatyzacji to przy tym powinna się świecić lampka i będzie chłodzić dopóki nie osiągnie wybranej temperatury. Da się używać w ogóle zwykłych nawiewów bez klimy?

Trochę może pokręciłem, ale mam nadzieję, że zrozumiale. Przepraszam za moją upierdliwość :oops:

Pozdrawiam serdecznie
2.2 CDI - 2002 r. - SportCopue
WDB2037061A339415
Awatar użytkownika
bartek.iz
VIP
Posty: 750
Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
VIN: WDB2030461F850320
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartek.iz »

KubaMokotów pisze:Niby wszystko jasne, ale spotkałem się z dwoma opiniami, że klimatyzacja jest włączona zawsze, a jeżeli chce się włączyć zwykłą dmuchawę jak w samochodach bez klimatyzacji, żeby szło tylko ciepło od silnika, bądź zimno z zewnątrz to należy wcisnąć tak, aby przy AUTO i EC świeciły się czerwone lampki. Druga teoria to taka, że nie istnieję w ogóle zwykłe dmuchawy, tylko korzysta cały czas z klimy samochód, a AUTO i EC to tylko jakby dodatki.
Musisz kolego nadrobić sporo zaległości. Dobrze by było żebyś poczytał trochę tematów związanych z twoimi pytaniami na tym forum, większość zagwostek była poruszana. Wracając do obsułgi klimatyzacji.... jeżeli chcesz by nie chłodziła dmuchawa musisz miec włączony przycisk EC (ECONOMIC - jest to tryb ekonomiczny) - lampka się świeci. Jeżeli lampka się nie pali tzn. że masz włączone chłodzenie. Masz sterownik klimy Thermatic - bez wyświetlacza tamten to jest Thermotronic. U Ciebie nie ma REST - jest to właśnie wykorzysywanie resztkowego ciepła z silnika.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2013, o 08:45 przez bartek.iz, łącznie zmieniany 2 razy.
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
KubaMokotów
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 22 mar 2013, o 03:21
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KubaMokotów »

Witam ponownie :)

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.

Jak się rzekło zacząłem od baku wysyłając brata do mechanika. Opisał problem i z miejsca dostał odpowiedź, że trzeba wymienić zespół paliwomierz, koszt ok. 3000 zł.

Spodziewałem się raczej jakiś oringów na pompie wysokiego ciśnienia czy słabe ciśnienie w przewodach (wyczytane tutaj ----> viewtopic.php?t=6227 )

Jako, że ww temacie 95% przypadków to 1/4 banu, a nie jak u mnie 1/2 to chyba jednak muszę uwierzyć na słowo, że to ten zespół paliwomierzy.

I teraz pytanie, bo dopiero na pon.jestem umówiony w tej sprawie, jak w ogóle wygląda ten paliwomierz? Wujek google kiepsko łyka temat.
Znalazłem schemat download.php?id=1338 który to będzie numer z niego?
I czy da się ustalić numer części? http://czesci.mercedes-benz.pl/ na tej stronie niestety nie mogę się tego doszukać...

P.S.
Nie zajmuję się głupotami, tylko ciężko pracuję nad stworzeniem arcyciekawego dzieła :wysmiewacz:
2.2 CDI - 2002 r. - SportCopue
WDB2037061A339415
KubaMokotów
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 22 mar 2013, o 03:21
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KubaMokotów »

Byłem u raczej polecanej osoby :]

W ASO rzeczywiście koszt wynosi prawie 3000 za to coś (dostałem numer i sprawdzili, do każdej komory pi razy oko 1500 zł) tylko dziwi mnie fakt wydania opinii w 5 sekund po przedstawieniu problemu. Może gdybym nie poczytał o tym tutaj viewtopic.php?t=6227&highlight=zbiornika to by mnie nie zdziwiło.

Może masz kogoś do polecenia?
2.2 CDI - 2002 r. - SportCopue
WDB2037061A339415
KubaMokotów
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 22 mar 2013, o 03:21
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KubaMokotów »

Sam byłem w ASO i jedna 1422 zł, druga 1537 zł.

A to, która padła nie mam pojęcia. Typ mówił o obu. Może jakaś nagroda za pechowca się należy :D

Już mam kolejnego, który chociaż powiedział, że bez sprawdzenia to się nie podejmuje diagnozy więc tu upatruje swoją szansę :P
2.2 CDI - 2002 r. - SportCopue
WDB2037061A339415
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Post autor: bosniak_sg »

Ja pier... masakra jakaś. Jak kupowales to auto to byłeś młotkiem ogluszony czy może dales za niego 7 tys. zl?

Ale i tak rozwaliły mnie wycieraczki najbardziej :rotfl:
Ostatnio zmieniony 28 maja 2013, o 11:35 przez bosniak_sg, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
Jablecznik
Użytkownik
Posty: 63
Rejestracja: 2 sty 2013, o 22:36
VIN:
Lokalizacja: lublin

Post autor: Jablecznik »

Też mam sport coupe tylko benzyne i tak.
Nr6
Osłonek w tych słonecznikach też nie mam, akurat obudowy głośników są całe ale plastiki foteli za to też połamane. Pojechałem do aso 1 plastik bodajże 40 zł na 1 fotel. Po numerze vin wszystko sprawdzili i pasuje jak talala :). Nie oszczędzaj ze szrotów tylko aso i kupujesz.
KubaMokotów
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 22 mar 2013, o 03:21
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KubaMokotów »

bosniak_sg pisze:Ja pier... masakra jakaś. Jak kupowales to auto to byłeś młotkiem ogluszony czy może dales za niego 7 tys. zl?

Ale i tak rozwaliły mnie wycieraczki najbardziej :rotfl:
I co Twoje wypociny wniosły do tematu? Nie chcesz pomóc / nie umiesz pomóc to nie pisz i tyle.

Kupiłem za 3 tys, a Tobie sprzedam za 33 tys. Pasuje?

To, że nie ma kilku plastików to akurat mały problem skoro jeździ i ma się dobrze(tylko wkur....... jest ten bak :] )

@mrbraindeath
Byłem w ASO w Alejach Jerozolimskich, niemal vis a vis Blue City.
Magisterka niemal na ukończeniu, w końcu :D

Tam tą osłonkę o której piszesz Jabłecznik doszukali się za 79 zł.
A jak masz też sport copue to mógłbyś tył dowodu rejestracyjnego wrzucić, oczywiście bez danych? Albo napisać co masz w pozycjach F1, F2, G, O1, O2 i P2?
O ile masz 2.2 CDI :P
2.2 CDI - 2002 r. - SportCopue
WDB2037061A339415
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Post autor: bosniak_sg »

Dla Twojej informacji mój mechanik powiedział, że to nie jest akurat z tym bakiem nic nadzwyczajnego, bo przerabiał taki temat nie raz w tylnonapedowcach gdzie jest bak 2 komorowy i ostatnio nawet w kompressorze i mówi ze prawdopodobnie pompa w baku padla odpowiedzialna za przelew miedzy komorami, a tu masz dowód rej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
KubaMokotów
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 22 mar 2013, o 03:21
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KubaMokotów »

Dzięki za skan.

U mnie się różni tylko w O2 i P2. Ciekawe czemu, a masz nawet rocznik identyczny jak ja (2002) :P

No ja się domyślam, że to nic nadzwyczajnego dlatego muszę znaleźć takiego, który przy mnie zajrzy tu i tam, a nie rzuci hasło po 5 sekundach...

Opierając się na tym: download.php?id=1338 to bodajże 110 i 120 bo te części mają paliwomierze, które wg tamtego typka padły.
2.2 CDI - 2002 r. - SportCopue
WDB2037061A339415
ODPOWIEDZ

Wróć do „OGÓLNIE o C-klasie W203”