Strona 2 z 2

Re: sens silnika 2.0 kompresor

: 9 kwie 2019, o 15:39
autor: silverarrow
Dziki Mar pisze: 9 kwie 2019, o 13:26 Wybacz, ale z takim myśleniem to każdy silnik będzie zły. (czytaj V6 nie ma żadnego sensu jeśli jest wybór V8)... Bla bla bla bla. Jeździłem tym m271 i złego słowa na niego nie powiem.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
To zależy czy używasz samochodu do przemieszczania się z punktu A do punktu B wtedy Matiz dla Ciebie też będzie odpowiedni. Jeśli cenisz sobie przyjemność z jazdy kosztem wyższego spalania i często przemierzasz dystanse autostradowe to kupujesz V6

Re: sens silnika 2.0 kompresor

: 10 kwie 2019, o 14:26
autor: Meniu
Szkoda tylko, że na allegro itp. W203 z silnikiem innym niż 1.8K 2.0K i 2.2CDI ciężko spotkać a już nie mówie o następnym kroku czyli selekcji pod kątem rocznika, stanu i nadwozia.

Jakoś tak już jest, że w "małych" autach są małe silniki a w "dużych " autach są duże silniki.

A jaką widzicie konkurencję dla W203 3.2 V6 benzyna wśród innych marek ?

Re: sens silnika 2.0 kompresor

: 13 kwie 2019, o 11:45
autor: silverarrow
Meniu pisze: 10 kwie 2019, o 14:26 Szkoda tylko, że na allegro itp. W203 z silnikiem innym niż 1.8K 2.0K i 2.2CDI ciężko spotkać a już nie mówie o następnym kroku czyli selekcji pod kątem rocznika, stanu i nadwozia.

Jakoś tak już jest, że w "małych" autach są małe silniki a w "dużych " autach są duże silniki.

A jaką widzicie konkurencję dla W203 3.2 V6 benzyna wśród innych marek ?
Dokładnie tak! Na alledrogo i innych próżno szukać wersji 3.2 czy 2.8, ciężko nawet o 2.4 ale za to w PL górują 2.2 CDI i 1.8 kompressor. Właśnie to jest fajne w W203 że to jest mały samochód a w połączeniu z V6 i 3.2 robi się z tego mały samolot. To właśnie była przyczyna mojej decyzji o zakupie tego auta. A jeździłem testowo prawie wszystkimi wersjami W203 z kilkoma wyjątkami pośród Diesli bo ich po prostu nie biorę pod uwagę z racji tego że 2.2 CDI za słabe, 2.7 CDI baardzo wadliwe a 3.2 CDI dobre ale wole jednak silnik V6 niż R6.

Co do konkurencji dla W203 3.2 V6 to ja bym widział Lexusa IS 250 (drugiej generacji) 2.5 V6 208 KM - osiągi takie same tylko spalanie mniejsze o jakieś 4 litry. Zaryzykował bym jeszcze Lexusa IS 350, 3.5 V6 ale tam już jest 310 KM (niestety tylko na rynek Japoński i USA) ale osiągi odczuwalnie lepsze więc chyba to nie ta półka. Wymienił bym tylko jeszcze BMW 330 czwartej generacji (chociaż tam jest 6 cylindrów w rzędzie więc inny punkt odniesienia i nie to brzmienie co V6) choć pod względem osiągów minimalnie lepszy (231KM) kosztem spalania, które oscyluje w granicach 15-16 L więc MB 3.2 V6 wydaje się być ekonomiczny. Z resztą V-ka spali zawsze miej niż R6. Reszta szrotu z podobnych lat produkcji chyba po za zasięgiem, takie jest moje zdanie i tu postawię kropkę.

Re: sens silnika 2.0 kompresor

: 13 kwie 2019, o 15:13
autor: Meniu
Tak zerknąłem na dane Lexusa IS250 o którym wspomniałeś i trochę się zdziwiłem bo ma 250Nm co w porównaniu do Twojego 3.2 i 310Nm wypada trochę słabo jeśli chodzo o "osiagi takie same" - chyba że chodziło o coś innego?

Miałeś może takiego IS250 V6 ?

Re: sens silnika 2.0 kompresor

: 13 kwie 2019, o 15:37
autor: Przybek
silverarrow pisze: 13 kwie 2019, o 11:45 2.7 CDI baardzo wadliwe
Z całym szacunkiem ale chyba się trochę pomyliłeś bo to jeden z lepszych diesli MB.

Re: sens silnika 2.0 kompresor

: 13 kwie 2019, o 18:58
autor: polofix
Przybek, może chodzi o wadę fabryczną głowicy w pierwszych latach produkcji. Bo przecież silnik ogólnie bardzo udany

Re: sens silnika 2.0 kompresor

: 16 kwie 2019, o 10:33
autor: silverarrow
Meniu pisze: 13 kwie 2019, o 15:13 Tak zerknąłem na dane Lexusa IS250 o którym wspomniałeś i trochę się zdziwiłem bo ma 250Nm co w porównaniu do Twojego 3.2 i 310Nm wypada trochę słabo jeśli chodzo o "osiagi takie same" - chyba że chodziło o coś innego?

Miałeś może takiego IS250 V6 ?
Mam takiego jako drugie auto w rodzinie. Tam jest 6 biegowa skrzynia automatyczna co bardzo pomaga w osiągach i przy spalaniu. Osiągi niemal takie same a prędkość max i przyspieszenie bardzo porównywalne, niemal identyczne mimo mniejszej pojemności na niekorzyść Lexusa. Była taka wersja IS 300 ale tylko na rynki azjatyckie tam było coś około 240 KM więc zarówno BMW 330 jak i MB mogą się przy nim schować. Nie wspomnę o IS 350 (3.5L) 315 KM ale to już duża przepaść, niestety na Europę niedostępny (do Eu ze świata idą albo słabe wersje albo ropniaki/kaszlaki) Podobnie jest z resztą z AMG w przypadku starego dobrego C63 w wersji W204 oczywiście masz 6.3 litra a porównując go do Lexusa ISF masz 5.0 litra i osiągi niemal identyczne przy czym Lexus ma sprint do setki o 1 sec lepszy w trybie bez włączonego ESP oczywiście. Japońce nie potrzebują zbyt dużych pojemności żeby dobrze śmigać, zwróć uwagę chociażby na Nissana GTR'a 3.5 litra TT ma najlepszy czas na torze Nürburgring a wszystkie porszawy i ołtarzyki typu Ferrari z V12 mogą się schować...

Re: sens silnika 2.0 kompresor

: 16 kwie 2019, o 10:35
autor: silverarrow
polofix pisze: 13 kwie 2019, o 18:58 Przybek, może chodzi o wadę fabryczną głowicy w pierwszych latach produkcji. Bo przecież silnik ogólnie bardzo udany
Dokładnie o to chodzi ale potem też nie było lepiej zwłaszcza w opinii użytkowników "słynnego" już ML. Pogadaj z użytkownikami Mercedesów ML z tym silnikiem...

Re: sens silnika 2.0 kompresor

: 16 kwie 2019, o 12:45
autor: polofix
silverarrow pisze: 16 kwie 2019, o 10:35
polofix pisze: 13 kwie 2019, o 18:58 Przybek, może chodzi o wadę fabryczną głowicy w pierwszych latach produkcji. Bo przecież silnik ogólnie bardzo udany
Dokładnie o to chodzi ale potem też nie było lepiej zwłaszcza w opinii użytkowników "słynnego" już ML. Pogadaj z użytkownikami Mercedesów ML z tym silnikiem...
Nie można porównywać tego silnika - 2,7CDI do innych w tym modelu. A t dlatego, że 95% diesli w W163 to właśnie ten silnik i ich jest najwięcej.
W W203 mają bardzo dobrą opinię bo jest ich jest o wiele mniej. Gorszą opinię mają silniki 2,2CDI, bo to właśnie jest odwrotnie niż w ML-ach. 95% jest 2,2CDI a 5 % 2,7CDI.
Podobnie jest z M271. M271 zwykły ma gorszą opinię od np M271 CGI. Dlaczego? Bo CGI jest śladowa ilość w W203, a przecież rozrząd jest podobny.

Re: sens silnika 2.0 kompresor

: 16 kwie 2019, o 20:20
autor: silverarrow
polofix pisze: 16 kwie 2019, o 12:45
silverarrow pisze: 16 kwie 2019, o 10:35
polofix pisze: 13 kwie 2019, o 18:58 Przybek, może chodzi o wadę fabryczną głowicy w pierwszych latach produkcji. Bo przecież silnik ogólnie bardzo udany
Dokładnie o to chodzi ale potem też nie było lepiej zwłaszcza w opinii użytkowników "słynnego" już ML. Pogadaj z użytkownikami Mercedesów ML z tym silnikiem...
Nie można porównywać tego silnika - 2,7CDI do innych w tym modelu. A t dlatego, że 95% diesli w W163 to właśnie ten silnik i ich jest najwięcej.
W W203 mają bardzo dobrą opinię bo jest ich jest o wiele mniej. Gorszą opinię mają silniki 2,2CDI, bo to właśnie jest odwrotnie niż w ML-ach. 95% jest 2,2CDI a 5 % 2,7CDI.
Podobnie jest z M271. M271 zwykły ma gorszą opinię od np M271 CGI. Dlaczego? Bo CGI jest śladowa ilość w W203, a przecież rozrząd jest podobny.
Trochę zamieszałeś ale po części nie można się z Tobą nie zgodzić. Jednak jeśli chodzi o 2.2 CDI to podobno najlepszy i ostatni Diesel wszech czasów. Do ML'a trochę za słaby ale latał przecież wszędzie od Sprinterów po C, E klasy aż po super niezawodne GLK, w którym o ile się nie mylę jeździ do dzisiaj.

Re: sens silnika 2.0 kompresor

: 17 kwie 2019, o 09:18
autor: maciekolo
W GLK już inny 2,2cdi - 651.