Strona 1 z 2

Przesiadka z c230k na 320cdi

: 4 sty 2017, o 14:23
autor: jacuaw
Witajcie,
Od jakiegoś czasu zastanawiam właśnie nad taką przesiadką.
Uzasadniam to przede wszystkim większą ekonomią i dynamiką. Ponadto, w c230k elastyczność silnika nie jest tak duża jak oczywiście w przypadku diesli, a szybsza jazda wiąże się z spalaniem rzędu 12-13l.
Mam na oku c320cdi raczej już chyba w fullu ale z przebiegiem 230000km. (http://allegro.pl/mercedes-w203-3-2-cdi ... 81526.html) Moj, zas może tego fulla nie ma ale stan techniczny i wizualny jest niemal wzorowy (123000km) oraz sentyment (pierwsze auto) pozostaje ogromny.
Jednak chciałbym poznać zdanie użytkowników i ekspertów na ten temat. Przede wszystkim jak to z tymi automatami, xenonami i tym modelem diesla. Jak się ma eksploatacja diesla w porównaniu do c230k. Mam na myśli wtryski i resztę związaną z dieslem. W swoim mam pakiet obniżonej zawieszki code:486 i nawiercane hamulce, więc wiem, że to poniekąd podwyższa ewentualne naprawy.

Z góry dziękuję!

Re: Przesiadka z c230k na 320cdi

: 4 sty 2017, o 16:44
autor: dawid13132
Egzemplarz który pokazałeś jest u handlarza, także z tym przebiegiem może być róznie. Ogólnie dobre wyposażenie i stan.
Co do samego silnika to spalanie na trasie potrafi spaść do 6-6.5 litra przy spokojnej jeździe, po mieście 8-9-10 , zależy.
7g-tronic pracuje fajnie, szybko zmienia biegi, siódme przełożenie daje Ci ok 135 km/h prz 2000obr/min , ale warto dbać o regularne serwisy olejowe.
Z mechaniki silnika to awaryjne są : nastawniki klap kolektorów ssących , nastawniki turbo , kolektory wydechowe.
Dodatkowo silnik może posiadac wycieki spod chłodniczki oleju która zamontowana jest pomiędzy cylindrami V .
Ja na auto nie narzekam, zrobiłem nim narazie ok 30 000 km .
Gdybys miał jakieś pytania to wal śmiało, pomogę.

Re: Przesiadka z c230k na 320cdi

: 4 sty 2017, o 16:52
autor: jacuaw
Oczywiście, z przebiegiem może być różnie. Jutro powinienem dostać vin od gościa. Nie jest napisane jaka to skrzynia, więc mniemam, że występowało tylko 7g-tronic w tym egzemplarzu ? Jak z jej żywotnością? na forum widziałem wątki typu - "szarpie przy zmianie" czy "jedzie tylko na 1-nce"
Co do trzymania okresów przeglądów i wymian to raczej nie zaniedbuję, a no i też dbam o paliwko. Diesel rządzi się swoimi prawami stąd moje pytania.
Znajomi mówili, nie bierz na pierwsze auto diesle ale teraz już chyba mogę myśleć. Oczywiście jeśli chodzi o oszczędność to mógłbym w swoim gaz zamontować, jednak nie o to w tym chodzi. Jaki masz zasięg w 320cdi ?
Masz może fakturki, rachunki serwisów jakie robiłeś?

Re: Przesiadka z c230k na 320cdi

: 4 sty 2017, o 17:28
autor: dawid13132
jacuaw pisze:Oczywiście, z przebiegiem może być różnie. Jutro powinienem dostać vin od gościa. Nie jest napisane jaka to skrzynia, więc mniemam, że występowało tylko 7g-tronic w tym egzemplarzu ? Jak z jej żywotnością? na forum widziałem wątki typu - "szarpie przy zmianie" czy "jedzie tylko na 1-nce"
Co do trzymania okresów przeglądów i wymian to raczej nie zaniedbuję, a no i też dbam o paliwko. Diesel rządzi się swoimi prawami stąd moje pytania.
Znajomi mówili, nie bierz na pierwsze auto diesle ale teraz już chyba mogę myśleć. Oczywiście jeśli chodzi o oszczędność to mógłbym w swoim gaz zamontować, jednak nie o to w tym chodzi. Jaki masz zasięg w 320cdi ?
Masz może fakturki, rachunki serwisów jakie robiłeś?
Tak był tylko 7g. Jeżeli chodzi o skrzynie to takie przypadłości występują głownie przez zaniedbanie serwisów olejowych, jak się dba tak się ma ;) Czasem jakiś element trzeba wymienić z tego co widzę w internecie, ale to jak wszędzie.
Co do zasięgu to rzadko zwracam na to uwagę, ale w trasie to tak ok 800 km minimum jak dobrze pamiętam..
Wszystkie serwisy robię sam , więc ewentualnie mam faktury/rachunki za części typu oleje/filtry silnika/skrzyni , tarcze+ klocki przód , łącznik stabilizatora i jakieś pierdoły ;)

Re: Przesiadka z c230k na 320cdi

: 4 sty 2017, o 17:36
autor: jacuaw
Czyli, wychodzi na to, że okresowe kontrole i wymiany powinny wydłużyć pracę silnika ? Wystarczy to ? Mam rozumieć, że większość problemów na forum to po prostu zaniedbanie lub jakaś rzeźba ;)
Wiadomo, że pierwszym zabiegiem by było totalne przebadanie jednostki w kwestii wycieków, nagarów itp (czego?)
To co byłbym w stanie zrobić na miejscu u gościa to w większości jedynie elementy zawieszenia.

Ewentualnym innym zabiegiem jest podkręcenie c230k, co może w ogólnym rozrachunku wyjść tańsze ale nie musi ale to też nie o to chodzi :) nadal go będzie trza deptać do 4-5k rpm, aby uzyskać maksymalne przyspieszenie. Nie przepadam za takim czymś ;)

Re: Przesiadka z c230k na 320cdi

: 4 sty 2017, o 17:48
autor: dawid13132
Chodziło mi o skrzynię akurat z tymi serwisami regularnymi(choć wiadomo że przy silniku to samo) , nie twierdzę że forumowe tematy dotyczą zaniedbań i rzeźby bo zawsze jakieś awarie eksploatacyjne mogą się zdarzyć przy pewnych przebiegach, nie ma reguły .
Warto wejść pod auto i zobaczyć czy nigdzie nie leje sie olej po silniku bo moze również być wyciek spod podstawy filtra oleju.
Co do podkręcania 230k to i tak nie osiągniesz tego co tu- ponad 500 nm w serii dostępne już od niskich obrotów.
Po lekkim programie 320cdi generuje 260/600 , po zmianie intercoolera spokojnie 280 km i masz szybkie auto które potrafi też oszczędnie jeździć ;)

Re: Przesiadka z c230k na 320cdi

: 4 sty 2017, o 17:58
autor: jacuaw
Zdecydowanie, konkretne przetrzepanie autka jest plusem. Tak zrobiłem przy zakupie swojego.
No już nie chciałem wspominać o chipach, bo jednak myślę i o nich ;) 600Nm to już podobno wystarczy dla tej skrzyni.
Czekam na info od gościa w sprawie vin i reszty, aby spokojnie z nim pogadać (o ile się da). Mam nadzieję, że vin trochę powie, a ewentualne spotkanie jeszcze więcej.
I kto wie, może moje c230k pójdzie na sprzedaż.

Re: Przesiadka z c230k na 320cdi

: 4 sty 2017, o 18:03
autor: dawid13132
jacuaw pisze:Zdecydowanie, konkretne przetrzepanie autka jest plusem. Tak zrobiłem przy zakupie swojego.
No już nie chciałem wspominać o chipach, bo jednak myślę i o nich ;) 600Nm to już podobno wystarczy dla tej skrzyni.
Czekam na info od gościa w sprawie vin i reszty, aby spokojnie z nim pogadać (o ile się da). Mam nadzieję, że vin trochę powie, a ewentualne spotkanie jeszcze więcej.
I kto wie, może moje c230k pójdzie na sprzedaż.
Mercedes podaje że max bezpieczny moment dla tej skrzyni to 750 nm ;)

Re: Przesiadka z c230k na 320cdi

: 5 sty 2017, o 14:24
autor: no_mercy
Blachy lewe :/
Umowę na 100% będzie chciał zrobić "na Niemca"

Dobrze go zbadaj miernikiem lakieru.

Re: Przesiadka z c230k na 320cdi

: 6 sty 2017, o 07:14
autor: jacuaw
No, powiem Ci ze ta lewa strona, ktora ma sfotografowana z bliska to tak sie troche wydaje ;) wiec raczej nie bede go mierzy bo tam nie pojade :(

Re: Przesiadka z c230k na 320cdi

: 10 sty 2017, o 19:54
autor: Malisz
To i ja dwa słowa wtrącę. W domu mam Mercedesa C320 CDI z 7G, salon PL i przebieg 268 tys km. Samochód bardzo dynamiczny, a przy tym naprawdę oszczędny. Po Warszawie spalanie waha się między 9 a 10l ON (nie jeżdżę w korkach). Zero zapoceń, wycieków, skrzynia pracuje bardzo gładko, ale trzeba pamiętać o zmianach oleju. Wydaje mi się, że jedynym problemem w tych autach może być skręcony przebieg i brak odpowiedniego serwisu. Przez wszystkie lata eksploatacji w dokumentach znalazłem tylko wymiany elementów zawieszenia + oleje, filtry tarcze klocki itd. Gorąco polecam takie auto, ale z pewnego źródła! ;)

Pozdrawiam

Re: Przesiadka z c230k na 320cdi

: 11 sty 2017, o 12:16
autor: dawid13132
Malisz pisze:Wydaje mi się, że jedynym problemem w tych autach może być skręcony przebieg i brak odpowiedniego serwisu. Przez wszystkie lata eksploatacji w dokumentach znalazłem tylko wymiany elementów zawieszenia + oleje, filtry tarcze klocki itd. Gorąco polecam takie auto, ale z pewnego źródła! ;)

Pozdrawiam
Kolego po prostu nie doszedles jeszcze do przebiegu przy ktorym wychodzą pewne bolączki typu pęknięty kolektor wydechowy. Ja kupiłem auto z przebiegiem 300+ i na dzień dobry zrobiłem oba kolektory a teraz nastawnik klap kolektora dolotowego. Są to elementy które pracują na różny sposób i nieunikniona jest ich wymiana tylko nikt nie jest w stanie powiedziec kiedy.
Pozdrawiam

Re: Przesiadka z c230k na 320cdi

: 11 sty 2017, o 19:37
autor: Malisz
Całkiem możliwe, jednak póki co (odpukać) wszystko działa jak należy i oby jak najdłużej! Tak czy inaczej moim zdaniem silnik+skrzynia 7G to doskonałe połączenie w tym aucie. Jako ciekawostkę powiem, że dziś holowałem kolegę (Mazda 6) to samochód nawet nie poczuł, że coś ma przyczepione z tyłu. Puściłem hamulec, a on jakby nigdy nic ruszył do przodu bez cienia zadyszki :)

Re: Przesiadka z c230k na 320cdi

: 26 sty 2017, o 16:26
autor: Jacques
:mb: Co do omawianego auta z ogłoszenia,to oglądałem-nie wziąłem.

Re: Przesiadka z c230k na 320cdi

: 26 sty 2017, o 19:11
autor: jacuaw
Jacques pisze::mb: Co do omawianego auta z ogłoszenia,to oglądałem-nie wziąłem.
Co zdecydowało o negatywnej opinii?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk