Strona 5 z 6

Re: diesel a krotkie trasy

: 22 sty 2019, o 18:47
autor: Przybek
Panoramixa pisze: 22 sty 2019, o 14:15 Z tego co piszecie to oznacza, że diesla na dojazdy do pracy nie warto kupować, ja mam 30 w jedną stronę, czy taka odległość już będzie lepsza dla turbiny?
Wszystko zależy od stylu jazdy. Bo jak będziesz zmieniał biegi na 1500 RPM albo nauczysz ASB żeby tak robiła to turbinę i tak szlak trafi (geometria stanie dosyć szybko) nawet jak będziesz miał 200 km w jedną stronę :D
Jak ktoś ma 3-5 km w jedną stronę to większej głupoty niż diesel nie da się zrobić - wtedy tylko bena (bez znaczenia czy z LPG bo i tak połowę drogi się zrobi na PB).

Re: diesel a krotkie trasy

: 22 sty 2019, o 21:54
autor: Meniu
Diesela można cisnąć i nie trzeba się tego bać gdy jest w miarę rozgrzany oczywiście. Ale z drugiej strony natężenie ruchu na drodze często nie pozwala jechać jakby człowiek chciał. Wtedy albo turlamy się spokojnie, albo bieg niżej i dalej turlamy się tyle, że na wyższych obrotach ( bo wyprzedzanie bez sensu albo brak możliwości ).

Jakie macie obroty i bieg przy 80 km/h w 2.2 CDI ?

Ochrona zmiennej geometrii to jazda z częstym wachlowaniem obrotami do 3 tyś czy jazda ze stałą prędkością od 2 tyś obr wzwyż ?

Re: diesel a krotkie trasy

: 23 sty 2019, o 00:37
autor: Przybek
Meniu pisze: 22 sty 2019, o 21:54 Ochrona zmiennej geometrii to jazda z częstym wachlowaniem obrotami do 3 tyś czy jazda ze stałą prędkością od 2 tyś obr wzwyż ?
Przede wszystkim normalna jazda a nie emerycka a raz na jakiś czas można pociągnąć do 4500 żeby geometria zaliczyła pełny zakres jak warunki drogowe pozwalają.
Mój CDI przy stałych 80 kmh ma zapięty 5 bieg i obroty jak pamiętam (bo specjalnie nie zwracałem na to uwagi ale jak nie zapomnę to zobaczę i poprawię) w granicach 1800 (przełożenie mostu 2,87, ASB 722.699).

Re: diesel a krotkie trasy

: 23 sty 2019, o 08:24
autor: polofix
kiler22 pisze: 18 gru 2018, o 14:38 czyli tak - producenci np VW wymyśla Long Life - źle
mercedes (jak i inni producenci ) zalecają wymianę co rok - też źle bo olej się nie zestarzał
kurcze - coś tu nie gra
to oczywiście sprawa indywidualna każdego - czy oszczędzić 200 zł na wymianie co roku (tak jak miesięcznie spalić jedną paczkę fajek czy kilka piw mniej )
w sumie dlaczego nie wymieniać np co trzy lub cztery lata ??
Niech wnioski wyciągną wszyscy.
https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo

Re: diesel a krotkie trasy

: 23 sty 2019, o 09:38
autor: Dziki Mar
Nie lubię typa, i nie odniosę się do tego co mówi, lecz do tego co pokazał (magnesem). Na filmie olej z silnika benzynowego.
Kto na zdrowy rozum wymienia olej w NOWYM silniku po 22 tys. Kolega mechanik kupił sobie reno traffica nowego i sam zmienił olej bo w serwisie powiedzieli mu, że przy 40 tkm może przyjechać. Dramat. W nowym niedotartym silniku dopiero po 40 tys?
Tej bemki też szkoda, bo auto za grube pieniądze a w silniku syf. Do tego przebiegu, 22 tys olej powinien być zmieniony już 3 razy moim zdaniem. Pierwszy przy 3 tys. drugi przy 10, trzeci przy 20. I teraz można zmieniać co 15...

Re: diesel a krotkie trasy

: 23 sty 2019, o 13:59
autor: polofix
Dziki Mar, mój znajomy miał Renault nową i wyjeżdżał za granicę. Wtedy Renault wymieniał olej po 30 tys km. Samochód na gwarancji nie miał jeszcze 30tys km i nie chcieli mu wcześniej wymienić. Musiał gadać z kimś wyżej, żeby mu szybciej wymienili, usprawiedliwiając się długim wyjazdem. W końcu zrobili mu wymianę.

Re: diesel a krotkie trasy

: 23 sty 2019, o 14:20
autor: kiler22
polofix pisze: 23 sty 2019, o 13:59 Wtedy Renault wymieniał olej po 30 tys km.
dokładnie tak . A teraz mamy efekt tego w postaci obracających się panewek
a w Nissanie gdzie sa dokładnie te same silniki ale olej wymienia się co 15 tys efekt ten nie występuje lub jest marginalny

Re: diesel a krotkie trasy

: 23 sty 2019, o 18:20
autor: Przybek
Ostatnio ktoś wrzucał skan chyba z amerykańskiej serwisówki MB (temat o zakupie C230 z wytartymi zębami wałka balansującego) gdzie zalecenie pierwszej wymiany oleju po złożeniu silnika było po przejechaniu cos około 150 mil!!

A tak swoją drogą to dużo ludzi w ogóle nie ma pojęcia co oznacza hasło "long life" na opakowaniu oleju silnikowego :P

@Dziki, "normalny" użytkownik jakby w swoim oleju i filtrze znalazł to co Łysy w tym BMW to już by powoli myślał o nowych panewkach w najlepszym wypadku. Filtr sporą część śmieci wyłapał, część wyleciała z olejem ale pomyślcie ile jeszcze tego syfu jest misce i zakamarkach magistrali olejowej...


EDIT:
Meniu pisze: 22 sty 2019, o 21:54 Jakie macie obroty i bieg przy 80 km/h w 2.2 CDI ?
Mój CDI przy stałych 80 kmh ma zapięty 5 bieg i obroty jak pamiętam (bo specjalnie nie zwracałem na to uwagi ale jak nie zapomnę to zobaczę i poprawię) w granicach 1800 (przełożenie mostu 2,87, ASB 722.699).
Sprostowanie: 1650-1700 RPM.

Re: diesel a krotkie trasy

: 27 sty 2019, o 23:28
autor: Meniu
W benzynie u mnie 1900 RPM przy 80km/h.

Re: diesel a krotkie trasy

: 16 lut 2019, o 11:58
autor: sonko
~2000 RPM przy 80 km/h, benzyna M111

Re: diesel a krotkie trasy

: 15 kwie 2019, o 22:12
autor: victordeleco2
Jakie obroty macie przy 120km/h? w 5G tronic?

Re: diesel a krotkie trasy

: 15 kwie 2019, o 22:49
autor: Dziki Mar
2 tys.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Re: diesel a krotkie trasy

: 16 kwie 2019, o 20:03
autor: Meniu
2 tyś to chyba w 7G

Re: diesel a krotkie trasy

: 16 kwie 2019, o 22:28
autor: Dziki Mar
Przecież wiem co mam w e klasie. Przy 120km/h jest 2 tys obrotów. Pisałem nawet o tym w wątku o e320 cdi.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka



Re: diesel a krotkie trasy

: 17 kwie 2019, o 00:27
autor: Przybek
Trochę offtop :)
Czy diesel pojedzie na kakao? :D
A pojedzie -> https://www.youtube.com/watch?v=yZEHLH1-vY8
Generalnie polecam ten kanał, bardzo dużo fajnych informacji i ciekawie zaprezentowanych.