Forum Mercedes C klasa W203

Forum Mercedesa klasy C (2000-2007)


Teraz jest 24 maja 2016, o 06:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 gru 2009, o 19:41 
Offline
VIP

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 09:17
Posty: 83
Witam, zdaje się, że ktoś gdzieś kiedyś pisał jak łatwo uszczelnić pompę wysokiego ciśnienia, ale nie moglem trafić do tego postu.
Pojawił mi się mały wyciek który chciałbym zlikwidować zawczasu aby nie zalało całego przodu. Pompa ma trzy dekielki zaślepiające po bokach przykręcane na cztery śruby i właśnie pod dolnym pojawiła się kropelka, zresztą już chyba nakapało trochę do osłony silnika bo czuć delikatnie ropkę w kabinie. Podobno pod deklami są jakieś oringi które trzeba wymienić. Robił już ktoś z was taki zabieg? Jeśli tak opiszcie krótko wymianę, muszę na coś zwrócić szczególna uwagę?
Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 gru 2009, o 20:01 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 paź 2009, o 11:57
Posty: 181
Lokalizacja: Polska
kłania się zestaw naprawczy boscha (uszczelnienia ) - na Allegro powinieneś dostać a jeśli nie to u przedstawicieli handlowych tej firmy.


:oczko:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 gru 2009, o 23:26 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2009, o 05:51
Posty: 501
Lokalizacja: Warszawa
Uszczelnialiśmy kiedyś pompę w Sprinterze. Polecam robić to na spokojnie, przygotować sobie stół do pracy - trzeba być przygotowanym że się trochę zaleje, ale zasadniczo musi być tam czysto. W razie obaw - proponuję jechać do jakiegokolwiek serwisu który regeneruje pompy wtryskowe, nie powinni drogo policzyć, bo to żadna robota dla nich.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 8 gru 2009, o 23:48 
Offline
VIP

Dołączył(a): 1 sty 2008, o 15:31
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Uszczelniałem całą pompę (a nie tylko oringi) w Diesel Serwis Bosch Chiniewicz.

www.chiniewicz.pl, w Warszawie przy Modlińskiej

Było to ze dwa lata temu. Od tego czasu mam święty spokój z moim :mb:

Bardzo polecam, pełen profesjonalizm, z tego co pamiętam za wszystko zapłaciłem jakieś 600-800zł, w pompie wymienili wszystkie uszczelki.

_________________
C320CDI automat 7G, 2006r., kombi, VIN WDB2032201F787812
C220CDI automat, 2001r., kombi (ex)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2009, o 00:55 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2009, o 05:51
Posty: 501
Lokalizacja: Warszawa
W Warszawie, a właściwie okolicach to zdecydowanie polecam Nadarzyn (p. Bogdan Podkowiński) - nowa siedziba mieści się przy Pruszkowskiej - zaraz przy warsztacie p. Chojnackiego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2009, o 15:14 
Offline
VIP

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 09:17
Posty: 83
Oki wielkie dzięki za informacje. Ponieważ nic poza wyciekiem jej nie dolega wymienię samemu oringi pod deklami oraz na przewodach zasilających. Chciałem upewnić się czy oby na pewno pompa jest na oringach i czy nie ma tam jakiś niespodzianek w postaci np. skaczących sprężyn:)
Jeszcze raz wielkie dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2009, o 15:20 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 26 paź 2009, o 15:19
Posty: 714
Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.

_________________
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2009, o 21:15 
Offline
VIP

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 09:17
Posty: 83
Cieknie właśnie z dołu ale nie przyglądałem się temu dokładnie bo mokry jest tylko dolny dekielek. A pompa też siedzi w głowicy na wielkim oringu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2009, o 21:41 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 paź 2009, o 11:57
Posty: 181
Lokalizacja: Polska
w0wacik napisał(a):
Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.


No to moje gratulacje jeśli tamtędy cieknie ropa i każesz mu dokręcić pompę do głowicy



Tomalo jeśli Ci cieknie z pompy to żadne dokręcanie ci nie pomoże - musisz po prostu wymienić uszczelnienia , a i jeszcze jedno jak wyciągniesz pompę to sprawdź w jakim stanie jest "zbierak" i wymień uszczelkę pompy wchodzącą w głowicę i bardzo ważne te trzy śruby od pompy , które ją dociskają do głowicy muszą być dokręcone odpowiednim momentem(Nm)


:oczko:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2009, o 21:54 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2009, o 05:51
Posty: 501
Lokalizacja: Warszawa
Z własnego doświadczenia wiem, że czasem użytkownik zauważywszy usterkę bardzo myli się co do jej charakteru. Umówmy się że w tym przypadku właściciel stwierdza wyciek. Zadał pytanie i uzyskał odpowiedzi. W tym jedną, że być może to wyciek nie z pompy, a z pod pompy... Może wypowiedź bardziej w formie skrótu myślowego (bo wiadomo że stamtąd to wyciek oleju silnikowego grozi). A moment dokręcania śrub nie jest jakiś zabójczy, powiedziałbym że raczej niewielki. Sprawdzimy w dokumentacji to dopiszę dokładnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2009, o 21:57 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 paź 2009, o 11:57
Posty: 181
Lokalizacja: Polska
tjwasiak napisał(a):
Z własnego doświadczenia wiem, że czasem użytkownik zauważywszy usterkę bardzo myli się co do jej charakteru. Umówmy się że w tym przypadku właściciel stwierdza wyciek. Zadał pytanie i uzyskał odpowiedzi. W tym jedną, że być może to wyciek nie z pompy, a z pod pompy... Może wypowiedź bardziej w formie skrótu myślowego (bo wiadomo że stamtąd to wyciek oleju silnikowego grozi). A moment dokręcania śrub nie jest jakiś zabójczy, powiedziałbym że raczej niewielki. Sprawdzimy w dokumentacji to dopiszę dokładnie.



moment musi mieć coś do powiedzenia bo w WIS na 2009 w stosunku do 2008 obniżyli o 10Nm , no chyba , że się walnęli ?.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2009, o 22:13 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2009, o 05:51
Posty: 501
Lokalizacja: Warszawa
Wiesz - obniżyć mogli, bo osobiście taką śrubę urwałem palcami. A klient się średnio ucieszy ze zdejmowania głowicy w celu wiercenia i gwintowania.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2009, o 22:20 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 26 paź 2009, o 15:19
Posty: 714
Lokalizacja: Warszawa
Edi2 napisał(a):
w0wacik napisał(a):
Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.


No to moje gratulacje jeśli tamtędy cieknie ropa i każesz mu dokręcić pompę do głowicy



Tomalo jeśli Ci cieknie z pompy to żadne dokręcanie ci nie pomoże - musisz po prostu wymienić uszczelnienia , a i jeszcze jedno jak wyciągniesz pompę to sprawdź w jakim stanie jest "zbierak" i wymień uszczelkę pompy wchodzącą w głowicę i bardzo ważne te trzy śruby od pompy , które ją dociskają do głowicy muszą być dokręcone odpowiednim momentem(Nm)


:oczko:


Edek z fabryki kredek, miałeś kiedyś taką pompę w ręku, widziałeś ją "od tyłu"? Jak ją wyjmiesz z głowicy, odkręcisz, zdemontujesz, będzie w twoich rękach, a nie pod maską i obrócisz ją sobie tyłem do przodu to zobaczysz napęd pompy, a dookoła niego są trzy śrubki. Stamtąd może cieknąć. Taki przypał miałem właśnie w Sprinterze i już chciałem ze swojego pompę zakładać, bo auto musiało wyjechać, ale jak ją wyjąłem to się okazało, że wyciek jest stamtąd, a nie z dekli od sekcji...

_________________
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2009, o 22:26 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 paź 2009, o 11:57
Posty: 181
Lokalizacja: Polska
w0wacik napisał(a):
Edi2 napisał(a):
w0wacik napisał(a):
Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.


No to moje gratulacje jeśli tamtędy cieknie ropa i każesz mu dokręcić pompę do głowicy



Tomalo jeśli Ci cieknie z pompy to żadne dokręcanie ci nie pomoże - musisz po prostu wymienić uszczelnienia , a i jeszcze jedno jak wyciągniesz pompę to sprawdź w jakim stanie jest "zbierak" i wymień uszczelkę pompy wchodzącą w głowicę i bardzo ważne te trzy śruby od pompy , które ją dociskają do głowicy muszą być dokręcone odpowiednim momentem(Nm)


:oczko:


Edek z fabryki kredek, miałeś kiedyś taką pompę w ręku, widziałeś ją "od tyłu"? Jak ją wyjmiesz z głowicy, odkręcisz, zdemontujesz, będzie w twoich rękach, a nie pod maską i obrócisz ją sobie tyłem do przodu to zobaczysz napęd pompy, a dookoła niego są trzy śrubki. Stamtąd może cieknąć. Taki przypał miałem właśnie w Sprinterze i już chciałem ze swojego pompę zakładać, bo auto musiało wyjechać, ale jak ją wyjąłem to się okazało, że wyciek jest stamtąd, a nie z dekli od sekcji...



Wacik czy Tamponik :haha: przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i zrozumiesz dla czego tak napisałem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2009, o 22:32 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 26 paź 2009, o 15:19
Posty: 714
Lokalizacja: Warszawa
w0wacik napisał(a):
Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.


Na pompie, to nie pompę do głowicy...

_________________
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny

Sklep internetowy MotoCentrum.pl



Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group