Forum Mercedes C klasa W203

Forum Mercedesa klasy C (2000-2007)


Teraz jest 11 gru 2016, o 12:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 lut 2012, o 16:21 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:18
Posty: 1
Lokalizacja: warszawa
VIN:
Ile może mniej więcej kosztować usunięcie rdzy z blachy przy kole (pasek wzdłuż linii koła, 1,5 cm szeroki /10 cm długi)..... Kupiłem autko z taką wadą (w203, c180 2001r) i muszę jak najszybciej to zlikwidować!:)


Ostatnio edytowano 25 lut 2012, o 16:23 przez autofan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lut 2012, o 18:46 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 wrz 2008, o 07:53
Posty: 1551
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
VIN:
autofan napisał(a):
Ile może mniej więcej kosztować usunięcie rdzy z blachy przy kole (pasek wzdłuż linii koła, 1,5 cm szeroki /10 cm długi)

Koszt malowania 1 elementu waha się w granicach od 300 do 600 pln zależnie od wielkości i wykonawcy. Ten fragment rdzy na nadkolu lakiernik zaliczy do całego błotnika i policzy jako jeden element.

_________________
C230K 05' WDB2030401F598521
CLK240
YAMAHA XVS 650 DRAG STAR


Ostatnio edytowano 26 lut 2012, o 16:03 przez pleban, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 mar 2012, o 15:14 
Offline
VIP

Dołączył(a): 28 sty 2011, o 13:30
Posty: 366
Lokalizacja: B-Biala/Bedzin
VIN:
autofan twoja :mb: ma juz 11 lat, do tego jest z okresu kiedy mercedes mial problemy z jakoscia zabezpieczenia antykorozyjnego. Poczekaj do wiosny a na pewno takich "niespodzianek" znajdziesz pare. Wtedy zrob wszystko pozadnie, cena tak jak pisze pleban 300-600zl za element (oczywiscie poza ASO :haha:). Jezeli elementow bedzie wiecej pewnie wynegocjujesz cene z nizszej polki, do tego cieniowanie bedzie latwiejsze.
Pozdrawiam

_________________
S203 200CDI 2004 lift 152KM&338Nm SPRZEDANY
INFINITI FX35 280KM&366Nm, BBK Akebono, Tech P/Sport P| Touring P... Buldog :) SPRZEDANY
S204 200KOMPRESSOR ELEGANCE 2008


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 13:00 
Offline
VIP

Dołączył(a): 12 cze 2008, o 11:14
Posty: 506
Lokalizacja: Wrocław
VIN:
Mój ma już też przeszło 10 lat i radzę poczekaj z tym malowaniem całego auta :). Rób zaprawki ja jeździj dalej. Zawsze co roku pojawia sie coś - koło 9 lat zaczęło się.

Na pocieszenie powiem że moim zdanim jest to wada powłok lakierniczych tzn. ta rdza nie jest od środka - lakier już nie trzyma sie tak "blachy" i wdziera sie tam wilgoć.
Klasa S z tego rocznika też miewa takie problemy :)

_________________
Mb sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 18:55 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lis 2008, o 20:46
Posty: 6980
Lokalizacja: Lublin
VIN:
Cytuj:
Na pocieszenie powiem że moim zdanim jest to wada powłok lakierniczych tzn. ta rdza nie jest od środka - lakier już nie trzyma sie tak "blachy" i wdziera sie tam wilgoć.
Klasa S z tego rocznika też miewa takie problemy
A jak ma się trzymać lakier z wodną bazą? :wysmiewacz: Bezbarwny lakier jest nitro, baza jest wodna, nie wiem jaki jest podkład. :mysli: Co do trzymania się farby, to już tutaj http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=1370 ... &start=120 pisałem jak mi z drzwi płatami ORYGINALNY lakier odchodził.

P.S. Małe to płaty, bo większych nie zabierałem.

_________________
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2012, o 08:42 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 20:22
Posty: 4
Lokalizacja: Wroclaw
VIN:
Mam ten sam problem z nadkolami tylnymi, pokazały się pęcherze rdzy.
Czy malowanie starych błotników ma sens? Czy korozja nie wyjdzie po np. 6 miesiącach? Może lepiej wymienić skorodowane elementy na nowe i pomalować?
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie jeśli chodzi o wymianę błotników?

_________________
C 220 CDI silnik 611962 Avantgarde
5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
Kombi 2001


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2012, o 10:02 
Offline
VIP

Dołączył(a): 12 cze 2008, o 11:14
Posty: 506
Lokalizacja: Wrocław
VIN:
Robert0806 napisał(a):
Mam ten sam problem z nadkolami tylnymi, pokazały się pęcherze rdzy.
Czy malowanie starych błotników ma sens? Czy korozja nie wyjdzie po np. 6 miesiącach? Może lepiej wymienić skorodowane elementy na nowe i pomalować?
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie jeśli chodzi o wymianę błotników?


To jest rdza powierzchowna - jak dobrze zrobi to bedzie sie trzymać parę lat.
Ale jest jeden mankamet w tym ze moze to nie wszystko co ma jeszcze wyjść i pomalujesz sobie a wyjdzie po czasie coś innego ( w innym miejscu).

No niestety MB nigdy nie grzeszył jakością zabezpieczania blach.

U mnie w kombiaku tez wyszło jakiś rok temu na błotnikach tylnich - wyczyścilem ( + mała szczotką drucianą ) uzyłem odrdzewiacza i zamalowałem zaprawą kupioną w ASO. Co dziwne moja prowizorka przeżyla zimę.

W tym roku doszedł kwiatek pod klamką pasażera.

No niestety wszystko wychodzi "zgodnie z instrukcją". No ale auto ma już 10 lat i lata świetlności ma już za soba, a Polskie warunki nie pomagają mu w spokojnej starości.

_________________
Mb sprzedany


Ostatnio edytowano 3 maja 2012, o 10:10 przez Jara, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2012, o 11:21 
Offline
VIP

Dołączył(a): 29 sie 2010, o 09:09
Posty: 2061
Lokalizacja: Trójmiasto
VIN:
Robert0806 napisał(a):
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie jeśli chodzi o wymianę błotników?



Pewnie ktoś ma doświadczenie. Natomiast zdecydowanie nasze doświadczenie kulturalne mówi, że nowi użytkownicy witają się z naszym Forum tutaj:

http://www.w203.pl/viewforum.php?f=8


Nie chcesz chyba zostać uznany za gbura, który wchodzi jak do stodoły :mysli:

_________________
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2012, o 18:51 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 20:22
Posty: 4
Lokalizacja: Wroclaw
VIN:
Gdyniak napisał(a):
Robert0806 napisał(a):
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie jeśli chodzi o wymianę błotników?



Pewnie ktoś ma doświadczenie. Natomiast zdecydowanie nasze doświadczenie kulturalne mówi, że nowi użytkownicy witają się z naszym Forum tutaj:

http://www.w203.pl/viewforum.php?f=8


Nie chcesz chyba zostać uznany za gbura, który wchodzi jak do stodoły :mysli:


Przepraszam :placz:
Już to naprawiłem i przywitałem się

http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=9666

_________________
C 220 CDI silnik 611962 Avantgarde
5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
Kombi 2001


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2012, o 19:04 
Offline
VIP

Dołączył(a): 29 sie 2010, o 09:09
Posty: 2061
Lokalizacja: Trójmiasto
VIN:
Robert0806 napisał(a):
Może lepiej wymienić skorodowane elementy na nowe i pomalować?



Z tylnym błotkiem jest ten kłopot, że tworzy całość z resztą nadwozia, więc raczej wymiana nie wchodzi w rachubę :)

Robert0806 napisał(a):
Czy malowanie starych błotników ma sens?



Oczywiście, że tak. Pod warunkiem, że zrobi to fachowiec a nie Pan Zdzisiu w garażu (chociaż w przypadku lakierników to i garażowców dobrych widziałem, powiedzmy sobie jednak szczerze - widziałem tylko jednego dobrego ;) )

Robert0806 napisał(a):
Czy korozja nie wyjdzie po np. 6 miesiącach?


Jak wyżej.


Robert0806 napisał(a):
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie jeśli chodzi o wymianę błotników?


Już kolega Jara odpowiedział:


Jara napisał(a):
To jest rdza powierzchowna - jak dobrze zrobi to bedzie sie trzymać parę lat.



Cytuj:
Już to naprawiłem i przywitałem się



Zuch z Ciebie :ok:

_________________
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2012, o 19:04 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2011, o 20:50
Posty: 87
Lokalizacja: Jelenia Góra
VIN:
Ja robiłem u siebie tylne nadkola, dwie strony i dolne ranty drzwi wszystkich.

lakiernik zaproponował mi cynkowanie miejsc gdzie była korozja. Oczyszczenie, odrdzewienie, cynkowanie podkład i lakier.

Zobaczymy jaki będzie efekt z rdzą w przyszłości.
Elementy były lakierowane całe. po zimie nie wyszły żadne parchy na razie.

za tą przyjemność 1500 pln.

_________________
1,8 kompresor, C-200, ELEGANCE, 2002 163 KM, manual + LPG, WDB2030421A393344


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2012, o 19:35 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lis 2008, o 20:46
Posty: 6980
Lokalizacja: Lublin
VIN:
art-fot w jaki sposób to cynkowanie wyglądało? Masz na myśli ocynk w sprayu (lub do pistoletu do malowania)?

_________________
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2012, o 20:57 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2011, o 20:50
Posty: 87
Lokalizacja: Jelenia Góra
VIN:
na gorąco.
pokrywana powłoka do cynkowania była jakimś płynem (bardziej pastą) i podgrzewana palnikiem na prąd (coś podobnego do lutowania rur miedzianych, albo opalarki do drzwi.).

_________________
1,8 kompresor, C-200, ELEGANCE, 2002 163 KM, manual + LPG, WDB2030421A393344


Ostatnio edytowano 7 maja 2012, o 20:57 przez art-fot, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2012, o 22:04 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 26 paź 2009, o 15:19
Posty: 714
Lokalizacja: Warszawa
VIN:
Mam metę na tanie cynkowanie pod Warszawą. Ale nie wiem ile by wzięli za tak duży element jak np. drzwi. Podjąć się podejmą, bo widziałem większe elementy ocynkowane.

To co opisałeś art-fot to cynkowanie ogniowe. Trwałe i sprawdza się jak jest dobrze zrobione. Pytanie tylko jak blacha wytrzyma temperaturę :?:

_________________
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik


Ostatnio edytowano 7 maja 2012, o 22:04 przez w0wacik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lis 2012, o 17:53 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2010, o 14:11
Posty: 65
Lokalizacja: Boruszowice
VIN:
Witam Serdecznie :usmiech:
Pragnę też doradzić, że warto zabezpieczyć przed korozją nadkola w miejscu gdzie są zagięte. Chodzi mi o ten kawałeczek blachy, który styka się z plastikowym nadkolem. Jest to miejsce narażone na uderzenia kamyczków. Miałem tam powierzchowną rdzę. Często tej rdzy nie widać bo woda się dostaje pod ten lakier od strony plastikowego nadkola. Tak się stało, że kawałeczek lakieru mi odpadł i wtedy zobaczyłem lekką korozję. Zabrałem się do roboty i dokładnie to oczyściłem, pomalowałem podkładem, dałem warstwę baranka, zamalowałem to lakierem koloru autka i na koniec dałem lakier bezbarwny :usmiech: Praktycznie jest to nie widoczne a nadkola sa zabezpieczone :usmiech: Warto pozaglądać w te miejsca :usmiech: Pozdrawiam wszystkich miłośników gwiazdki :usmiech:

[ Dodano: 2012-11-16, 18:40 ]
Witam :) Doszedłem do wniosku, że nasze mercedesy z 2000 roku aż tak nie rdzewieją!. Dziś oglądałem VW golf z roku 2006 i też miał parchle i nalot rdzy przy nadkolach. Widziałem też Jette i też była pordzewiała. Moje zdanie jest takie, że trzeba o nasze gwiazdeczki dbać:-). Ja co jakiś czas ostro psikam fluidolem i smaruję wazeliną techniczną. Ważne jest to, że są to autka mało awaryjne. W pracy jeździmy renoult kangoo i ma przejechane 60000 km a non stop się sypie. Drodzy Panowie nasze gwiazdki nie są takie złe :haha:

_________________
Mercedes c200 Kompressor rocznik 2000
WDB2030451A006520


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


sklep motoryzacyjny

Sklep internetowy MotoCentrum.pl



Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group