Wyciek z układu wspomagania

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
darekf
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 13 lis 2007, o 07:49
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Wyciek z układu wspomagania

Post autor: darekf »

Witam Forumowiczów.
Pół roku temu wymieniłem pompę układu wspomagania. Do ostatniego poniedziałku wszystko było ok. A w poniedziałek wjazd do garażu koła max. skręt i nagle brak wspomagania. Maska w górę a tam cała komora w oleju,a w zbiorniczku sucho jak na Saharze. No cóż laweta i warsztat. Jak się okazało puścił oring na przewodzie, który wkręcany jest w pompę. Pełne zadowolenie wspomaganie działa, a więc powrót do domu. coś ok. 10 km jazdy. Wjazd do garażu, koła ponownie skręt max. i nagle zapach oleju. Maska w górę a tam cała komora w oleju,a w zbiorniczku sucho jak na Saharze. Idzie się załamać. Kolejna laweta i warsztat. Okazało się, że ponownie puścił ten sam oring. Skrucha warsztatu i ponowna naprawa. Moja sugestia - usterka usunięta jest sucho, ale przyczyna nieznana. Z mojej skromnej wiedzy wynika, że większość układów hydraulicznych ma zawory przelewowe, które przy zbyt dużym ciśnieniu otwierają się. Jeżeli taki zawór jest w moim Mercedesie CL203 Soprt Coupe 2002 rok, może być uszkodzony i płyn wycieka tam gdzie ma najmniejszy opór - u mnie nieszczęsny oring. Czy to możliwe, że mam za wysokie ciśnienie w układzie i stąd to wyrzucanie oleju? Jak temu zaradzić?
Pozdrawiam
Darek Toruń
CL 180 Kompressor Sport Coupe 2002
WDB2037461A452761
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Wyciek z układu wspomagania

Post autor: siwix »

Przy max skręconych kołach powinno być słychać na pompie że przelewa.
ogólnie skręcanie kół na max nie jest zalecane.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
darekf
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 13 lis 2007, o 07:49
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Re: Wyciek z układu wspomagania

Post autor: darekf »

Wybacz mala aluzję ale nie rozumiem zkrecanie na max nie jest zalecane. Nie zauważyłem takich zaleceń w żadnej instrukcji auta. I to nie tylko Mercedesa. Pozdrawiam i bez urazy ale pp to jest kierownica by nią skręcać a układ ma sobie z tym poradzić.
CL 180 Kompressor Sport Coupe 2002
WDB2037461A452761
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Wyciek z układu wspomagania

Post autor: lechita »

Ciekawostka z tym maksymalnym skręcaniem kół... Jeździłem różnymi samochodami ale nie słyszałem o takim ograniczeniu w eksploatacji.
Dobrze, jeżeli kolega siwix, byłby uprzejmy wytłumaczyć swoją sugestię.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Wyciek z układu wspomagania

Post autor: siwix »

A może niech każdy sprawdzi sam. Kierownica na max i obroty na 4-5 tysięcy. Tylko nie pisać że wspomaganie umarło.
darekf :placz:
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
darekf
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 13 lis 2007, o 07:49
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Re: Wyciek z układu wspomagania

Post autor: darekf »

No wybacz. Cofając do garażu nie kręcę silnika na 4-5 tys no i raczej nikt normalny nie skręca kół na maksa przy takich obrotach i mam świadomość co się może wydarzyć no ale nadal twierdzę że nue ma takuch ograniczeń w książce ekspoatacji pojazdu a może jakaś konkretna podpowiedż w mojej sprawie
Pozdrawiam
CL 180 Kompressor Sport Coupe 2002
WDB2037461A452761
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”