Wspomaganie kierownicy

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

Niestety u mnie wymiana płynu (oryginalnego) 1L nic nie dała, pompa nadal wyje podczas ruszania kierownicą, po ostrzejszej jeździe po zakrętach (jakieś 2-3km) Nie wiem czemu, ale całe google trąbi że w zbiorniczku jest jakiś filterek, który potrafi spaść, albo się zabrudza, i dla tego pompa wyje, i tworzą się bańki w zbiorniczku. Ja niesety żadnego filterka nie zauważyłem.

Co teraz polecacie, podobno pompa w mercach rzadko siada :-(
Ostatnio zmieniony 10 lis 2010, o 23:30 przez koko115, łącznie zmieniany 2 razy.
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Wymień pompę,nic z tym nie zrobisz,to już jej koniec.
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

marek grunenberg pisze:Wymień pompę,nic z tym nie zrobisz,to już jej koniec.
ALe bym wtopił gdy bym Cię posłuchał. Dzisiejszej nocy ten temat nie dawał mi spać. Dzisiaj PROBLEM ROZWIĄZANY !!!!! CENA 0 ZŁ !!!

Chłopaki, jeśli macie taki objaw: Po szybkiej jeździe podczas ruszania kierownicą słychać wycie wspomagania wystarczy dolać płynu !! U mnie zawsze miałem na maxa i wyło. Dolałem dzisiaj pół centymetra ponad stan i wspomaganie zaczęło chodzić jak nowe. Cały dzień to sprawdzałem i jestem pewien na 100% że to rozwiązuje ten problem. POLECAM !!
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

koko115 pisze: ALe bym wtopił gdy bym Cię posłuchał. Dzisiejszej nocy ten temat nie dawał mi spać. Dzisiaj PROBLEM ROZWIĄZANY !!!!! CENA 0 ZŁ !!!

Chłopaki, jeśli macie taki objaw: Po szybkiej jeździe podczas ruszania kierownicą słychać wycie wspomagania wystarczy dolać płynu !! U mnie zawsze miałem na maxa i wyło. Dolałem dzisiaj pół centymetra ponad stan i wspomaganie zaczęło chodzić jak nowe. Cały dzień to sprawdzałem i jestem pewien na 100% że to rozwiązuje ten problem. POLECAM !!
No, oby Twoje szczęście trwało długo..... Ale coś czuję, że będzie inaczej.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
Bellon
VIP
Posty: 348
Rejestracja: 16 sie 2010, o 21:09
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bellon »

koko115, nie...no prawdziwe cuda :rotfl: :bravo:
koko115 pisze:wystarczy dolać płynu !!
pompa zdecydowanie lepiej pracuje jak ma płyn :wysmiewacz: ale żeby zaraz ponad stan :?: :mysli: :rotfl:
benzynka, sedan, automat, C320 218 KM, pakiet elegance.
Całkiem spokojnie wypiję trzecią kawę...
http://www.youtube.com/watch?v=w2yshjBp ... re=related
Każdy ma gdzieś swoją gwiazdę...
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

Ja miałem problem tylko podczas szybkiej jazdy po zakrętach. Wydaje mi się że pokonywanie szybko mocnych zakrętów, na wysokich obrotach powodowało zapowietrzenie układu, bo płyn przechylał się na jedną stronę, i w tedy następowało zasysanie powietrza. Po takowej przejaszczce e wystarczyło poczekać 2 minuty i wycie ustępowało, wydaje mi się że dla tego że układ przez ten czas się odpowietrzył, bo płyn był na swoim miejscu.
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

Konstrukcja wyklucza taką możliwość. Stawiałbym na jakiś przepracowany płyn: po dolaniu większej ilość zwiększyłeś jego gęstość i efekt ustał. Pompy nie są jakieś szczególnie wytrzymałe. W wieku 8lat padła pompa, po wymianie na nieoryginalną Polską produkcję pojeździłem 6m i znowu padła pompa (mimo wymiany płynu po 3m jak nakazywała instrukcja obsługi). Wstawiłem używkę i już ponad rok jeżdżę bezproblemowo.
Tylko w upały w wakacje miałem wrażenie, że w ostrym dohamowaniu wspomaganie słabło, ale dolanie płynu rozwiązało ten problem. Po za tym mam wrażenie, że dolanie poza limit powoduje efekt zużycia nadmiernej ilości płynu.

Wycie pompy świadczy o tym, co sugerują koledzy.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
paw55
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 14 gru 2009, o 10:01
VIN:
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: paw55 »

Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie. Może ktoś mi pomoże. Od niedawna w moim W203 200CDI wyczułem podczas jazdy tak jagby wspomaganie kierownicy było zbyt duże. Kierownica bardzo lekko się obraca, że aż mam wrażenie,że samochód trochę ucieka z toru jazdy. Zwłaszcza podczas jazdy po koleinach. Czy jest jakiś sposób żeby zmniejszyć wspomaganie. Lub ewentualnie co to może się dziać z układem kierowniczym :smutny:
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Mogło tak być po zmianie opon z zimowych na letnie w sytuacji, gdy letnie są szersze od zimowych. U mnie tak jest za każdym razem po zmianie na wiosnę. Zimowe mam 205x16 a letnie przód 225x17 i tył 245x17. pływa na koleinach i na dziurach.
ML W164 350
Opel Ampera
paw55
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 14 gru 2009, o 10:01
VIN:
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: paw55 »

Tak to ma miejsce w momencie zmiany opon. Ale czy to jest coś nie tak.

[ Dodano: 2011-05-18, 19:25 ]
Dokładnie wyczułem to po zmianie opon z zimowych na letnie. Ale nie pomyślałem, że może to mieć znaczenie. Czy można to uznać z coś normalnego.
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Ja po zmianie po miesiącu się przyzwyczajam. Dla mnie to normalna sytuacja. Z początku myślałem że to coś z zawieszeniem. Ale jesienią ustawało po zmianie na zimówki. I w tedy zrozumiałem dlaczego tak się zachowuje. Tak w nich działa wielowahaczowe zawieszenie.
ML W164 350
Opel Ampera
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

pleban pisze:Tak w nich działa wielowahaczowe zawieszenie.

Tak zachowuje się każdy samochód z szerokimi oponami który porusza się po drogach z koleinami.

Lub zbieżność (przód i tył) do korekty.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Gdyniak pisze:Tak zachowuje się każdy samochód z szerokimi oponami który porusza się po drogach z koleinami.
W połączeniu z autem wyposażonym w wielowachaczowe zawieszenie. Takie zachowanie przy belce skrętnej jest nie odczówalne. Jeździłem Alfą Romeo GT tam przy oponach 205 myszkował jeszcze gorzej niż mój z oponami 245.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
MaRioSJ
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 9 cze 2011, o 20:11
VIN:
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: MaRioSJ »

Panowie u mnie jest tak, opony 225 przód, kierownica chodzi dość ciężko (na pewno ciężej niż w moim poprzednim audi a4 b6 na oponie 235), sprawdzałem stan oleju do wspomagania jest mniej niż "max", olej taki czerwono-różowy, pompa nie wyję nawet przy max. skręconych kołach. Mam okazję jeździć matki CLK W208 200 przedliftem i w porównaniu do mojego wspomagania tam jest bajka. Czy wspomaganie między tymi modelami różni się? Jakieś rady? Coś sprawdzić?
Mercedes 203 CL 200 KOMPRESSOR Evolution '02
maniutek
Użytkownik
Posty: 93
Rejestracja: 6 maja 2009, o 19:17
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: maniutek »

Panowie a wie ktoś może czy pompa wspomagania od w202 jest taka sama jak w203?Bo w mojej pięknej C180 pompka padła właśnie i mam okazje tanio kupić od w202,wyglada tak samo więc warto byłoby skorzystac.Czekam na info.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”