Wspomaganie kierownicy
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 218
- Rejestracja: 9 lut 2011, o 11:09
- VIN: wdc203208
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Wspomaganie kierownicy
Koledzy,mam problem z całym układem kierowniczym ,a dokładnie brak całkowity wspomagania.Pisałem wyżej że to pompa bo nie słychać jej nawet w skrajnym wychyleniu kół.Problem polega na tym że kiedyś regenerowałem już maglownicę ,a tak nawiasem mówiąc nie jeżdżę nim na co dzień,autem jeździ żona.Proszę o pomoc: jak sprawdzić pompę czy w ogóle cokolwiek działa i czy z powodu braku ciśnienia na maglownicy może ona stukać ?.Następna sprawa to czy jeszcze raz regenerować czy jednak stawiać na używki,bo chyba przyjdzie wymienić i pompę i magiel.Samochód to 220 cdi z przebiegiem 148 tys,przebieg rzeczywisty auto u mnie od 10 lat,a zakupiony był w ASO.
220 cdi 150 KM, w 212 E 350 cdi 265 KM 2011r ,W 246 B200 cdi automat,W204 C250 cdi 4matic
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4584
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Wspomaganie kierownicy
Można zmierzyć ciśnienie na pompie ale to już nie w garażu. Co do stuków niektóre są rzeczą normalną np szybko ruszając kierownicą lewo-prawo na zgaszonym silniku.
Powiedź żonie żeby przestała kręcić kółka na parkingu,albo niech nie trzyma max skręconych kół przy wyższych obrotach bo tak zamorduje każdą pompę.
Powiedź żonie żeby przestała kręcić kółka na parkingu,albo niech nie trzyma max skręconych kół przy wyższych obrotach bo tak zamorduje każdą pompę.
-
- Użytkownik
- Posty: 218
- Rejestracja: 9 lut 2011, o 11:09
- VIN: wdc203208
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Wspomaganie kierownicy
siwix,wziąłem się za temat bo wygląda na to że pompa już umarła.Zamuwiłem używkę i podmienię a przy okazji przepłuczę układ bo dowiedziałem się że w tym układzie zrezygnowano z filtra i pewno to wpłynęło na pompę ,po prostu zatarły się blaszki wirnika.Wiem też jak samemu zregenerować pompę , więc postaram się odpisać jak to się zakończyło .Co do jazdy a raczej kręcenia kołami na postoju to unikam tego i poinformowałem o tym żonę ,natomiast stuki na maglownicy są też w czasie jazdy a jest zregenerowana ,problem polega na tym że nie ma w niej ciśnienia może dlatego stuki słychać w czasie jazdy.
220 cdi 150 KM, w 212 E 350 cdi 265 KM 2011r ,W 246 B200 cdi automat,W204 C250 cdi 4matic
-
- Użytkownik
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 kwie 2017, o 20:32
- VIN: wdb2030421a665143
Re: Wspomaganie kierownicy
Witam, chciałbym lekko odświeżyć temat. Ostatnio, podczas mrozów (-10, -15) kierownica przy skręcanie daje lekki jakby opór ( w stylu kręcenia kierownicą po piasku). Czy może to być przyczyna mrozów i braku nagrzania płynu czy coś bardziej poważnego?
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4165
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Wspomaganie kierownicy
Jeśli występuje to tylko podczas kilku kilometrów to tak. Jeśli cały czas nawet pod dłuższej trasie to nie. Ewentualnie zadaj sobie pytanie, kiedy ostatnio wymieniany był płyn.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 kwie 2017, o 20:32
- VIN: wdb2030421a665143
Re: Wspomaganie kierownicy
Auto mam od maja i ja się nie brałem nigdy za to. Po jakim czasie płyn należy wymienić? Czy może być przyczyną np to że mam opony letnie?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3333
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wspomaganie kierownicy
Rodzaj opon nie ma znaczenia. Płyn jest już na tyle stary że jak jest zimny to masz zbyt niskie ciśnienie w układzie i dlatego kiera chodzi ciężko. Na korku od zbiorniczka masz napisane jaki typ płynu powinien być wlany. Co ile wymieniać - w instrukcji obsługi jest chyba w Service D/E wpisane.damianmks1 pisze:Auto mam od maja i ja się nie brałem nigdy za to. Po jakim czasie płyn należy wymienić? Czy może być przyczyną np to że mam opony letnie?
-
- Użytkownik
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 kwie 2017, o 20:32
- VIN: wdb2030421a665143
Re: Wspomaganie kierownicy
Mógłbyś pomóc zlokalizować wlew, w którym jest miejscu? To jest ten bezpośrednio na motorze pod napisem mercedes?Przybek pisze:Rodzaj opon nie ma znaczenia. Płyn jest już na tyle stary że jak jest zimny to masz zbyt niskie ciśnienie w układzie i dlatego kiera chodzi ciężko. Na korku od zbiorniczka masz napisane jaki typ płynu powinien być wlany. Co ile wymieniać - w instrukcji obsługi jest chyba w Service D/E wpisane.damianmks1 pisze:Auto mam od maja i ja się nie brałem nigdy za to. Po jakim czasie płyn należy wymienić? Czy może być przyczyną np to że mam opony letnie?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3333
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wspomaganie kierownicy
Po VINie masz M271 więc zbiornik od wspomagania masz tu: stojąc PRZED autem, po lewej stronie silnika z przodu czarny zbiorniczek - jest nad pompa wspomagania. Albo jeszcze prościej - na prawo i trochę w dół od zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego.damianmks1 pisze:Mógłbyś pomóc zlokalizować wlew, w którym jest miejscu? To jest ten bezpośrednio na motorze pod napisem mercedes?
-
- Użytkownik
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 kwie 2017, o 20:32
- VIN: wdb2030421a665143
Re: Wspomaganie kierownicy
Dziękuję. Wracając z pracy zauważyłem że problem jest jedynie podczas skręcania kierownicą w lewo https://www.youtube.com/watch?v=2IZclG4 ... e=youtu.be <- coś takiego
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3333
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wspomaganie kierownicy
Lepiej zajrzyj do zbiorniczka czy tam w ogóle płyn jest...
-
- Użytkownik
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 kwie 2017, o 20:32
- VIN: wdb2030421a665143
Re: Wspomaganie kierownicy
Jest. Dolalem jeszcze aby był na maxa