Wspomaganie kierownicy

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Pawell
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 23 lis 2008, o 14:26
VIN:
Lokalizacja: Rzeszów

Wspomaganie kierownicy

Post autor: Pawell »

Witam.
Wczoraj wieczorem doznałem szoku, otóż za dnia mb sprawowal sie wysmienicie, wieczorem zaś zwariował.
Wspomaganie kierownicy nie funkcjonuje przy niskich obrotach, dopiero jak się odrobine gazu doda, to wówczaś wspomaga, rzekłbym nawet, że robi to normalnie; jednak bez gazu kompletnie go nie ma.
Otworzyłem maskę, skręciłem koła na maksa tak w prawą jak i lewą stronę, dodałem gazu, w wyniku czego spod maski wydobył się jakiś nieznany mi dotąd dźwięk, jakby syreny strażackiej, tylko w wersji "light" :)
Dotychczas nie zmieniałem płynu do wspomagania, ale boję się, że pompa już długo nie pociągnie, o ile już nie jest w agonii. Ale może to zasługa płynu, który w chwili obecnej ma taki brązowawy kolor, a konsystencja jego jest niczym wody; więc czy mógł on stracić swoje właściwości i spowodować takie skutki?
Jeśli mógłby mi ktoś z Was drodzy forumowicze doradzić "co" "dlaczego" i jak", to naprawdę byłbym bardzo wdzięczny.

Przebieg to okolo 152 000 km.
Pozdrawiam.

W203 C220 CDI 2002r.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Na pewno należało by w jakiś sposób wymienić płyn wspomagania i to szybko, a jeżeli wymiana nie pomorze to niestety prawdopodobnie pompa będzie do wymiany. Póki co nie radzę jeździć w takim stanie.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Pawell
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 23 lis 2008, o 14:26
VIN:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Pawell »

Dziękuję.
Płyn wymienię dopiero w przyszłym tygodniu, a w cenach pomp się orientowałem i jest to koszt rzędu 1000pln. Tak więc jeszcze tragedii nie ma, a do tego czasu faktycznie samochód będzie stał pod domem.
Jak wymienie ten płyn, to napiszę o efektach bądź ich braku.
Pozdrawiam.

W203 C220 CDI 2002r.
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Witam,

moze pytanie glupie, bo pewnie juz to sprawdziles, ale czy masz wystarczajaco plynu w zbiorniczku?

Pytam z tego wzgledu ze mialem te same objawy (dziwny dzwiek sie wydobywal, a kierownica dalo sie krecic po wcisnieciu gazu) i pomoglo dolanie plynu do zbiornika plynu wspomagania.

Jesli nie to, to na poczatek warto wymienic plyn wspomagania.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
Pawell
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 23 lis 2008, o 14:26
VIN:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Pawell »

Witam.
Dzis rano wlaczylo mi sie to wspomaganie, bez potrzeby zwiekszania obrotow. Spotkalem sie z mechanikiem z mercedesa i powiedzial, ze byc moze wystarczy plyn wymienic i bardzo mozliwe, ze jesli pompa nie jest zarznieta - a jej zachowanie na to wskazuje- to faktycznie wystarczy ten plyn zmienic. Jesli jednak bedzie odwrotnie, to jakas uzywke mi zalatwi od 300-450zl, lub zamiennik w podobnej cenie.
Bede wiedzial wszystko w poniedzialek, to wtedy opisze co i jak, oraz podam konkretne koszta.

A odnosnie pytania: to jest go jakby odrobine mniej, sprawdzilem kolor, jest taki siwawy, nie jest tez tlusty. Zakupilem juz nowy w ASO za 85zl (1L).
Pozdrawiam.

W203 C220 CDI 2002r.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Siwawy nie może być. Powinien mieć taki delikatny kolorek i być przezroczysty. Jaki kolor ma ten z ASO różowy?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Pawell
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 23 lis 2008, o 14:26
VIN:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Pawell »

Ten z ASO ma kolor brazowy, lub temu podobny i widac dno butelki :) - na pewno inny anizeli ten, ktory mam w zbiorniczku. Pytalem czy oryginal nie powinien byc czerwony, rozowy, lub jakikolwiek odcien z tego kolorytu. Dowiedzialem sie, ze do mojego modelu wlasciwy jest ten, ktory wzialem i jeszcze jakis jeden, ktorego koloru nie znam.
Pozdrawiam.

W203 C220 CDI 2002r.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Nie no zapewne mieli rację, ja widziałem różowy, ale on jest uniwersalny, a ten brązowy ma zepewne korzystniejsze właściwości, co było powodem jego stosowania.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Pawell
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 23 lis 2008, o 14:26
VIN:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Pawell »

Mowili cos o "typie ogolnym" i innych plynach, ktore sa optymalne dla konkretnych modeli; byc moze jest ich wiecej, nie mam pojecia. Po poniedzialku bedzie wiadomo co, jak i za ile ;]

[ Dodano: 2009-03-16, 17:20 ]
Zmienilem plyn i kierownica zaczela sie odrobine lzej krecic, jednak nie tak jak przed usterka. Pozostal zakup nowej pompy -z rozbitka-, co tez uczynilem(450zl w tym wynagrodzenie mechanika) i jest juz ok.
Pozdrawiam.

W203 C220 CDI 2002r.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Ja ostatnio sprawdzałem płyn u siebie, jest taki klarowny, przejrzysty w kolorze lekko brązowym.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

Panowie ja odświeżę temat, bo dziś wpadłem w zakłopotanie i nawet przyznam, że się troszkę zdenerwowałem... Otóż zakupiłem dziś w ASO buteleczkę płynu do wspomagania(1L) i ku mojemu zdziwieniu miał kolor zielony, do tego rzadki jak płyn do spryskiwaczy i kosztował 17 funtów co daje około 75zł :boisie: gęba mi po prostu opadła... Teraz się zastanawiam czy facet jakiegoś byka nie strzelił i dał mi nie ten co trzeba. Mam nadzieję że 50 ml tego pseudo płynu nie zaszkodzi pompie :zly:
Pisze na tej butelce dokładnie tak: "Multi-grade oil" for power steering, clutch, gerarshift control, hydraulics. Nr A 001 989 24 03 10
Dziwne, co ma wspólnego sprzęgło z płynem do wspomagania :mysli:
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

lukzlo22 ten płyn ma kolor zielony, tylko z czasem brązowieje. :ok:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

V126 pisze:ten płyn ma kolor zielony, tylko z czasem brązowieje. :ok:
no Tu możesz mieć rację, bo faktyczie jest lekko przybrązowiały. Ale czemu ten nowy jest tak rzadki prawie jak woda? a ten w zbiorniczku jest ciut gęściejszy...czy czas też działa na to że bardziej gęstnieje?
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Może i mogło tam coś zgęstnieć. Jedno jest pewne, tym zielonym krzywdy mu nie zrobisz, możesz nawet podmienić część płynu odświeżając tym istniejący. Możesz po tym odczuć osłabienie działania wspomagania, które teraz może pracować bardziej efektywnie z uwagi na gęstszy płyn (co aż tak do końca wskazane to nie jest).
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

lukzlo22 pisze:Panowie ja odświeżę temat, bo dziś wpadłem w zakłopotanie i nawet przyznam, że się troszkę zdenerwowałem... Otóż zakupiłem dziś w ASO buteleczkę płynu do wspomagania(1L) i ku mojemu zdziwieniu miał kolor zielony, do tego rzadki jak płyn do spryskiwaczy i kosztował 17 funtów co daje około 75zł :boisie: gęba mi po prostu opadła... Teraz się zastanawiam czy facet jakiegoś byka nie strzelił i dał mi nie ten co trzeba. Mam nadzieję że 50 ml tego pseudo płynu nie zaszkodzi pompie :zly:
Pisze na tej butelce dokładnie tak: "Multi-grade oil" for power steering, clutch, gerarshift control, hydraulics. Nr A 001 989 24 03 10
Dziwne, co ma wspólnego sprzęgło z płynem do wspomagania :mysli:
To jest ten olej! W PL kosztuje tyle samo. Co ma wspólnego ze wspomaganiem? Ano sprzęgło też jest sterowane hydraulicznie i też leje się tam olej.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”