Wspomaganie kierownicy
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 wrz 2018, o 19:35
- VIN: Brak VIN
Wspomaganie
Witam mam takie co może być za przyczyną gdy kierownicą mam ciężko skręcić na postoju ?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3372
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wspomaganie
Uzupełnij VIN w profilu bo bez tego to nie wiadomo czy masz zwykłą wspome czy servotronic a moja szklana kula jest aktualnie na przeglądzie w serwisie i sam nie zgadnę co tam u Ciebie siedzi...
Brak VIN = brak odpowiedzi/pomocy.
Brak VIN = brak odpowiedzi/pomocy.
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 5 lis 2017, o 10:24
- VIN: WDB2030061A485096
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
- Kontakt:
Re: Wspomaganie kierownicy
W moim przypadku na wolnych obrotach ciężko było kręcić kierownicą, słychać było charakterystyczne mruczenie. Po zwiększeniu obrotów problem ustępował. Wymieniłem pompę - problem rozwiązany.
- 7dziadek
- VIP
- Posty: 210
- Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
- VIN: wdb2037061a401701
Re: Wspomaganie kierownicy
Kol. sorry za lamerię ale gdzie jest zbiornik z płynem wspomagania w moim CDI w automacie ? - bo w moim w202 był z przodu za chłodnicą a tu silnik jest zabudowany i go nie widzę ??
C220-CDI Automat
COUPE 02r
COUPE 02r
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3372
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wspomaganie kierownicy
Stoisz przed autem - patrzysz na bok silnika po stronie kierowcy (górna osłona silnika do zdjęcia) i na wysokości termostatu mniej więcej masz czarny zbiorniczek z czarnym deklem (nad pompą wspomagania).
- 7dziadek
- VIP
- Posty: 210
- Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
- VIN: wdb2037061a401701
Re: Wspomaganie kierownicy
ok dzięki - sprawdzę w poniedziałek jaki jest stan bo tam nie zaglądałem
C220-CDI Automat
COUPE 02r
COUPE 02r
-
- VIP
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 sie 2020, o 18:57
- VIN: WDB2032081F946749
- Lokalizacja: ZGY-Berlin
Re: Wspomaganie kierownicy
Witam .
Chciałem dopytać Kolegę "Przybek" o pompę wspomagania. Mianowicie u mnie była taka sytuacja że pompa tak wyła że mimo iż kierownicą dało się kręcić , to hałas/wycie był nie do zniesienia . Postanowiłem poprosić kolegów z FP na FB " W203 Porady, Części" szybko przyszli mi z pomocą i już po dwóch dniach trafiła do mnie pompa -oryginalna ponoć i w bardzo dobrym stanie , jak zapewniał Szanowny kolega . Na pompie widniał numer : 0024669301 oraz logo Luk i Mercedesa .Pompa wyglądała dobrze . Koszt niewielki 100 PLN . Miałem oczywiście świadomość że jest to element używany i że może się popsuć . Nie chciałem jednak zwlekać i czekać aż stara zatrze się całkowicie . Po wymianie u mechanika ( ponoć zgodnie ze sztuką ) odebraliśmy samochód i oczywiście było znacznie lepiej hałas/wycie występował jednak ,był słyszalny przy skręcie w lewo . W prawo właściwie trzeba było się dosłuchiwać by usłyszeć wspomniane wycie .Ogólnie jednak znacznie lepiej. Starą pompę zatrzymałem (przez moje niedbalstwo nie sprawdziłem numeru części starej pompy ). I myślę oddać ją do regeneracji kompleksowej. Moje pytanie do "Przybek": Pisałeś w tym poście że występuje "normalne wspomaganie" i "servotronic" . Jak to sprawdzić ? , I czy możliwe jest w związku z tym założenie złej części/pompy? Oraz ostatnie pytanie , czy warto regenerować , czy lepiej kupić oryginał ? Będę wdzięczny za wskazówki . Pozdrawiam .
Chciałem dopytać Kolegę "Przybek" o pompę wspomagania. Mianowicie u mnie była taka sytuacja że pompa tak wyła że mimo iż kierownicą dało się kręcić , to hałas/wycie był nie do zniesienia . Postanowiłem poprosić kolegów z FP na FB " W203 Porady, Części" szybko przyszli mi z pomocą i już po dwóch dniach trafiła do mnie pompa -oryginalna ponoć i w bardzo dobrym stanie , jak zapewniał Szanowny kolega . Na pompie widniał numer : 0024669301 oraz logo Luk i Mercedesa .Pompa wyglądała dobrze . Koszt niewielki 100 PLN . Miałem oczywiście świadomość że jest to element używany i że może się popsuć . Nie chciałem jednak zwlekać i czekać aż stara zatrze się całkowicie . Po wymianie u mechanika ( ponoć zgodnie ze sztuką ) odebraliśmy samochód i oczywiście było znacznie lepiej hałas/wycie występował jednak ,był słyszalny przy skręcie w lewo . W prawo właściwie trzeba było się dosłuchiwać by usłyszeć wspomniane wycie .Ogólnie jednak znacznie lepiej. Starą pompę zatrzymałem (przez moje niedbalstwo nie sprawdziłem numeru części starej pompy ). I myślę oddać ją do regeneracji kompleksowej. Moje pytanie do "Przybek": Pisałeś w tym poście że występuje "normalne wspomaganie" i "servotronic" . Jak to sprawdzić ? , I czy możliwe jest w związku z tym założenie złej części/pompy? Oraz ostatnie pytanie , czy warto regenerować , czy lepiej kupić oryginał ? Będę wdzięczny za wskazówki . Pozdrawiam .
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4172
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Wspomaganie kierownicy
Według EPC pompę masz dobrą. Ogólnie występowały 3 numery, ale ten jest ok. Płyn do wspomagania zalany zgodnie ze sztuką 345.0?
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 sie 2020, o 18:57
- VIN: WDB2032081F946749
- Lokalizacja: ZGY-Berlin
Re: Wspomaganie kierownicy
Cóż wtedy jeszcze Tata podejmował decyzję i jedyne co wiedziałem to to , że pompa została zalana płynem od FEBI który ponoć spełnia normy MB . Pytałem jak odpowietrzali , powiedzieli że zgodnie ze sztuką ale czy podnosili koła do góry czy nie , tego już się nie dowiedziałem . Teraz chciałem zrobić to tak jak należy , tylko właśnie nie wiem czy dawać starą pompę do regeneracji ( ponoć jest taki fachowiec od regeneracji pomp wspomagania i zacisków hamulcowych w Szczecinie nazywa się Sławomir Wróbel ) czy kupić nową , a jeśli to jaką ? Rekomendowana Luk-a kosztuje na iParts 1885 PLN ! Natomiast Regeneracja u wspomnianego Pana 450 PLN , Bosch w granicach 800-900 PLN . Ale tym razem zrobię po swojemu ( tak jak rekomenduje producent ) i z całą pewnością zaleje płynem jak napisałeś 345.0 . Jedyną sprawą do rozważenia jest regenerować czy kupować nowe ?
P.S czy rzeczywiście jest tak że jeśli nie podniesie się przedniego zawieszenia do góry podczas procesu odpowietrzania układu , to oznacza to w 100% zniszczenie pompy?
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4172
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Wspomaganie kierownicy
Co do płynu to polecam FUCHS TITAN CHF 11S (Fuchs jakiś czas temu kupił markę Pentosin) także obecnie są tylko dwa zamienniku ten fuchs i jakiś sinopec gratewall hf-B.0. W Polsce CHF 11S na ori stronie fuchsa jest za 49 zł za litr.
Tu na dowód
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/345.0_en.html
https://olejefuchs.pl/fuchs-titan-pento ... -litr.html
Co do reszty niech ktoś inny się wypowie.
Tu na dowód
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/345.0_en.html
https://olejefuchs.pl/fuchs-titan-pento ... -litr.html
Co do reszty niech ktoś inny się wypowie.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Wspomaganie kierownicy
Ciekawe czy układ był płukany przed montażem drugiej pompy? Sądzę, że nie.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3372
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wspomaganie kierownicy
@Gato, masz zwykłe wspomaganie.