Ściąga na prawo - servis nic nie pomógł - może forum ?

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
mzibi
VIP
Posty: 96
Rejestracja: 12 maja 2008, o 10:42
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Ściąga na prawo - servis nic nie pomógł - może forum ?

Post autor: mzibi »

Witam,
Od pewnego czasu zaczęło ciągnąć gwiazdę w prawo. Pojechałem więc do Serwisu Brolera w WAWA aby tą przypadłość usunąć. Samochód w pierwszej kolejności poszedł na sprawdzenie zawieszenia – efekt mały luz na prawym przednim łożysku – łożysko wyregulowano.
Następnie stanął na geometrii – wszystko w normie – na granicy, ale minimalnie cofnięte prawe przednie koło. Wymieniono śrubę regulacyjną – ustawiono geometrie i …. nic – jazda testowa – ciągnie w prawo. Przełożono przednie koła (mam nie kierunkowe NOKIANY) i … nic – jazda testowa – ciągnie w prawo. Myśleli i wymyślili, że pchną przedni prawy przód do przodu do granicy normy. Powiedzieli i zrobili i … nic – dalej ciągnie.

Nic złego na serwis nie powiem bo chłopaki naprawdę się starali i co ważne nie zdarli. Ciśnienie w kołach oczywiście sprawdzone 2x. Samochód nigdy nie bity. Felgi z przodu proste i oponki też w bardzo dobrym stanie.
Co to jest – ten typ tak ma ????
Z góry dzięki za podpowiedź 
Pozdrófka
Chwilowo bez fury
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

mzibi zobacz kolumnę kierowniczą mercfan kiedyś odkrył (przypadkiem) zatarty przegub w kolumnie kierowniczej (pod zegarami).
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

U mnie to było spowodowane tym, że auto w Niemczech więcej stało niż jeździło, dolny krzyżak przy przekładni stał w jedną stronę co owocowało ciągłym napięciem kolumny w jedną stronę podczas jazdy na wprost. Po wymianie ściąganie zniknęło w 80%.
Koniecznie sprawdź ustawienie geometrii kół na dobrym sprzęcie w dobrym warsztacie bo jeżeli wszystko jest ok, to tylko geometria może być przyczyną lub straszne zużycie jakiegoś elementu zawiasu, takie, że gdy element napina się to powoduje ściąganie.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
mzibi
VIP
Posty: 96
Rejestracja: 12 maja 2008, o 10:42
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mzibi »

mercfan pisze:U mnie to było spowodowane tym, że auto w Niemczech więcej stało niż jeździło, dolny krzyżak przy przekładni stał w jedną stronę co owocowało ciągłym napięciem kolumny w jedną stronę podczas jazdy na wprost. Po wymianie ściąganie zniknęło w 80%.
Koniecznie sprawdź ustawienie geometrii kół na dobrym sprzęcie w dobrym warsztacie bo jeżeli wszystko jest ok, to tylko geometria może być przyczyną lub straszne zużycie jakiegoś elementu zawiasu, takie, że gdy element napina się to powoduje ściąganie.
Hmmm. No więc tak - auto przez dwa lata zrobiło ... 12k km. no i czasami stało po 2 tygodnie. No może to taka sama przypadłość - tylko co powiedzieć w serwisie. Wg. mnie sprzęt do geometrii u Brolera mają porządny - ale tak naprawdę to się nie znam na sprzęcie do GEO. Czasami mi się wydaje, że ciągnie mocnej czasami mniej (oczywiście mówię o prostej drodze), ale może to być samosugestia.
Oczywiście mogę pojechać do drugiego innego warsztatu tylko jak będzie GEO OK to mają sprawdzić krzyżak przy przekładni ?
Pomimo sprawdzenia mam jeszcze inne MISIE (mi się wydaje), że na poprzecznych przeszkodach coś tam z przodu tłucze - ale sprawdzali i wszystko OK.
Pzdr
Chwilowo bez fury
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

To że na granicy wcale nie oznacza że jest dobrze.
Lepszy specjalista raczej potrzebny.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
mzibi
VIP
Posty: 96
Rejestracja: 12 maja 2008, o 10:42
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mzibi »

zezek1990 pisze:To że na granicy wcale nie oznacza że jest dobrze.
Lepszy specjalista raczej potrzebny.
Zrobili na początku na "0". Ale ponieważ dalej ciungło to próbowali kombinować, ale nic to nie dało.
MERCFAN - Jak się sprawdza ten przegub - trzeba rozebrać ?
Chwilowo bez fury
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Opona nigdzie nie jest delikatnie poddarta ? 12 tyś już na sciągającym Samochodzie zrobiłeś tak ?
Czy stało się to nagle?
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
mzibi
VIP
Posty: 96
Rejestracja: 12 maja 2008, o 10:42
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mzibi »

zezek1990 pisze:Opona nigdzie nie jest delikatnie poddarta ? 12 tyś już na sciągającym Samochodzie zrobiłeś tak ?
Czy stało się to nagle?
Od 2 lat ciągnie. Ale bardzo delikatnie. Nasiliło się kiedy zaliczyłem parę niezłych dziur. Opony stan 80% nigdzie nie uszkodzone - zresztą zamienialiśmy przód między sobą - nic nie dało - koszmar jakiś :(
Pytanie jeszcze - bo mam przód zamieniony (12 tys przejechane na tych gumach) - odmieniać czy mówiąc kolokwialnie olać ?
Chwilowo bez fury
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Skoro się nasiliło po dziurach to jednak stawiał bym na geo.
Tył tez był sprawdzany?
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

A wspomaganie może tu jakoś mieszać?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
mzibi
VIP
Posty: 96
Rejestracja: 12 maja 2008, o 10:42
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mzibi »

zezek1990 pisze:Skoro się nasiliło po dziurach to jednak stawiał bym na geo.
Tył tez był sprawdzany?
Hmmm ... tył - nie wiem :( Wg mnie geometria to przód i tył (ale z tyłu nic nie kręcili - chyba).
Nawet się pytałem o tył, ale powiedzieli, że to nie wina tyłka :)
Ostatnio zmieniony 13 lip 2010, o 23:40 przez mzibi, łącznie zmieniany 1 raz.
Chwilowo bez fury
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

V126 pisze:A wspomaganie może tu jakoś mieszać?
Jedno z drugim nie ma za wiele wspólnego Dobry fachowiec od zbieżności i geometrii potrzebny raczej.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
mzibi
VIP
Posty: 96
Rejestracja: 12 maja 2008, o 10:42
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mzibi »

Podjadę może jutro na konsulatacje. Jak coś się dowiem do napewno dokończę tą historię :)
Mam wypad do Sopotu - może samo się naprawi - albo do reszty zepsuje :)
Chwilowo bez fury
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Trzeba również sprawdzić zaciski hamulcowe z przodu,może prawy zacisk blokuje :mysli:
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
mzibi
VIP
Posty: 96
Rejestracja: 12 maja 2008, o 10:42
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mzibi »

marek grunenberg pisze:Trzeba również sprawdzić zaciski hamulcowe z przodu,może prawy zacisk blokuje :mysli:
To też sprawdzono - nie blokuje.
Jutro jade do super speca od zawieszeń :) może coś pomoże :?
Napewno napiszę jak będzie po wizycie (tzn. mam nadzieje, że po wszystkim).
PozdróFka
Chwilowo bez fury
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”