pytanie jakie sa objawy zepsutej PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Adi
VIP
Posty: 46
Rejestracja: 27 paź 2007, o 19:53
VIN:
Lokalizacja: Lünen

pytanie jakie sa objawy zepsutej PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ

Post autor: Adi »

Witam wczoraj mialem okazje przejechac sie mb od znajomego bo cos mu sie wydawalo ze jest nie tak.W trakcie jazdy w zakrecie mesiu zachowywal sie tak jak by sie kierownice popuszczalo i spowrotem wracalo w zakred ale kierownica byla caly czas w tej samej pozycji??? A nao i bylo cos takiego ze w czasie jazdy na wprost chciales skrecic delikatnie kierownica to bylo takie uczucie jak bym musial sie z nia troszke silowac taki maly przeskok i juz bylo ok . Mial juz ktos taka chorobe i jak to koszt ? Jest to PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA czy pompa wspomagania?

Dzieki za rade i porade pozdrowienia :szok:
Mesiu C200cdi 2001r
Awatar użytkownika
sabt
VIP
Posty: 382
Rejestracja: 3 lis 2007, o 16:44
VIN:
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sabt »

Objaw zepsutej przekładni kierowniczej jest taki jak byś miał coś wybitego w zawieszeniu, tak u mnie było.
Przekładnia kierownicza serwis cena około 11tyś zł używana na allegro około 700zł regeneracja ktoś dobrze robi koło poznania i ogłasza się w giełdzie samochodowej to 500zł do w203 a ja osobiście robiłem do sprintera u niego i jestem zadowolony , nie polecam regenerować w białymstoku za 350zł zaczęło stukać mi w układzie już po przejechaniu około 1tyś km. Ale osobiście myślę że to wina pompy wspomagania cen pomp nie znam, do sprintera za pompę płaciłem 800zł
Były w203 2.2 CDI
pasta00
VIP
Posty: 167
Rejestracja: 23 lis 2007, o 21:48
VIN:
Lokalizacja: BIAŁOGARD

Post autor: pasta00 »

Ja mam też coś nie tak jak się kręci to są skoki lżej ciężej takie delikatne no i chyba tak w ogóle chodzi trochę za ciężko, co to się stało wie ktoś???
piękna C klasa W203 CDI 220 2001r
Awatar użytkownika
sabt
VIP
Posty: 382
Rejestracja: 3 lis 2007, o 16:44
VIN:
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sabt »

pasta00, w naszych mercedesach jest servotronik (albo jakoś tak) już gdzieś na forum to opisywałem i w zależności od prędkości inaczej działa kierownica. Najłatwiejszy sposób sprawdzenia tego jest wyhamowanie na prostym odcinku do zera i zaczynasz kręcić kierownicą na początku powinno być tak jakby wcale nie było wspomagania po chwili kierownica zacznie działać prawidłowo
Były w203 2.2 CDI
Awatar użytkownika
Adi
VIP
Posty: 46
Rejestracja: 27 paź 2007, o 19:53
VIN:
Lokalizacja: Lünen

Post autor: Adi »

sabt, Witam co wymieniaja w PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ wystarczy tylko wymienic czesc nr 80-70 czy cos innego tam stuka??

Mam tu rusunek tej calej PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ

Pozdrowionka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mesiu C200cdi 2001r
Awatar użytkownika
sabt
VIP
Posty: 382
Rejestracja: 3 lis 2007, o 16:44
VIN:
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sabt »

w przekładni 80 i 70 są oznaczone drążek i końcówka kierownicza którą każdy mechanik tobie wymieni. A przekładnia według mercedesa jest niewymienna. W przekładni z tego co się dowiadywałem na dwa sposoby regeneruje się ją. Pierwszy to taki żę kluczami dociska się śruby i to jest tylko naprawa chwilowa a drugi to rozbierają maglownicę w mak i wymieniają plastiki i uszczelnienia, dawniej taki komplet naprawczy widziałem na allegro, ale już dawno tego nie widzę.
Były w203 2.2 CDI
Awatar użytkownika
birkof3
VIP
Posty: 59
Rejestracja: 12 maja 2008, o 06:33
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: birkof3 »

Witam niedawno kupiłem merc c 180 2000 w203 i wczoraj okazalo sie ze padla w nim przekladnia stuka z lewej strony na drazku wiem ze sa dwa rodzaje przekladmni normalna i servotronic jak to sprawdzic jaka ja mam i gdzie dostane dobra i tania jestem z podkarpackiego
C 200 2002r
Awatar użytkownika
sabt
VIP
Posty: 382
Rejestracja: 3 lis 2007, o 16:44
VIN:
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sabt »

servotronic to chyba wszystkie w203 mają ale nie jestem pewien a i maglownica nic nie ma do wspomagania czy jest zwykłe czy servotronic ja u siebie zmieniałem przekładnie i wstawiłem z innym numerem i było :ok:
Były w203 2.2 CDI
Awatar użytkownika
birkof3
VIP
Posty: 59
Rejestracja: 12 maja 2008, o 06:33
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: birkof3 »

dzwoniłem do gościa ktory zajmuje sie regeneracja dobry znajomy kumpla i powiedzial mi ciekawa rzecz ze wszyscy goscie ktorzy regenreuja przekladnie w mercach rabia nas w balona bo te przekladnie sa slimakowe i tam wystarczy tyllko za pomoca kilku srubek wykasowac luzy i tyle po sprawie (no chyba ze jest to inne uszkodzenie jele albo cos w tym stylu) tak jak u mnie tylko stuka na drazku kierowniczym jade w sobote do niego ma mi to zrobic dam znac ile w tym prawdy jest :):):)
C 200 2002r
krolik2002
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 15 maja 2008, o 19:13
VIN:
Lokalizacja: wawa

Post autor: krolik2002 »

pasta00 pisze:Ja mam też coś nie tak jak się kręci to są skoki lżej ciężej takie delikatne no i chyba tak w ogóle chodzi trochę za ciężko, co to się stało wie ktoś???
podłączam się do pytania. Mam to samo. Kilka osób mówi, że tak ma być ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć zważywszy na klasę auta.

Raz, że ciężko chodzi kierownica,
Dwa, że (zwłaszcza na postoju) przy szybkim skręcaniu są te skoki lżej-ciężej.

PS
Nic nie stuka, nie puka :mysli:
C270 CDI 2002r
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

krolik2002 pisze: Dwa, że (zwłaszcza na postoju) przy szybkim skręcaniu są te skoki lżej-ciężej.
Czy ma to zwiazek na postoju z obrotami silnika?
krolik2002
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 15 maja 2008, o 19:13
VIN:
Lokalizacja: wawa

Post autor: krolik2002 »

dzwoniłem do kumpla z ASO........maglownica. Ponoć to dość częsty przypadek w W203. Kuźwa nieźle :zly:

Byłem u tego kumpla....ponoć marudzę. Wsadził mnie do innego W203 i faktycznie tak samo. Troszkę to dziwne ale skoro tak ma być....
Ostatnio zmieniony 18 cze 2008, o 20:51 przez krolik2002, łącznie zmieniany 1 raz.
C270 CDI 2002r
herbarz
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 5 cze 2008, o 20:41
VIN:
Lokalizacja: Daleko

Post autor: herbarz »

przy skrecaniu mi stuka w ukladzie kierowniczym? co to moze byc? gdzie w warszawie mozna to sprawdzic?

Dzieki
krolik2002
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 15 maja 2008, o 19:13
VIN:
Lokalizacja: wawa

Post autor: krolik2002 »

z tym stukaniem to trzeba ostrożnie podejść do sprawy i dokładnie oblukać całe zawieszenie zanim wywali się przekładnię. Aby układ ze wspomaganiem stukał....musi być już masakra.
C270 CDI 2002r
Awatar użytkownika
Wierzbin
Użytkownik
Posty: 133
Rejestracja: 4 lut 2009, o 09:54
VIN:
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wierzbin »

Odgrzeję kotleta.
Birkof3, no i jak? Udało Ci się dowiedzieć, co tam faktycznie stuka? I jak się to w rzeczywistości naprawia.
Facet jak ostatnio robiłem zbieżność kół, to stwierdził, że regeneracja przekładni kierownicy jest konieczna i koszt to ok 1000-1200 zł. Trochę zwątpiłem, bo to jak by nie było 10 letnie auto. :mysli:
Ostatnio zmieniony 15 sty 2011, o 00:57 przez Wierzbin, łącznie zmieniany 1 raz.
Był C200 CDI
Jest E90 320d
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”