pompa wspomagania kierownicy
Moderator: Dziki Mar
- wredny
- VIP
- Posty: 363
- Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: podlasie
pompa wspomagania kierownicy
Witam
Miałem niedawno (weekend) następującą sytuację:
- wymieniałem kolektor ssący z racji jego delikatnej usterki
- po wymianie okazało się, że kierownicą na postoju to ja jedną ręką nie pokręce już, chyba, że dam gazu tak do 1,5krpm
- mechanik twierdzi, że to nie ich wina i jestem skłonny uwierzyć, bo pompa nie ma (chyba?) żadnych przewodów elektrycznych ani nie były rozłączane połączenia mechaniczne pompy
Czy to możliwe, że z dnia na dzień serwo padło aż tak bardzo?
Jeżdzę ju 3 dzień z padniętym i się stan nie pogłębia.
- serwo buczy dopiero pod silnym obciążeniem, po skręceniu na maxa i dalszym szarpaniu kierownicy
- w trasie się nie czuje tego problemu ale rano na parkingu trudno jest mi wyjechać z pomiędzy samochodów (slalom na 1 i R biegu)
- jak to wszystko ma się do servotronic którego (jak twierdzą serwisanci) nie ma?
Ktoś miał podobną sytuację?
W sklepie powiązanym z ASO zaśpiewali mi 2kPLN za nową pompę a na allegro widzę także nowe oryginalne za ok.350PLN - co z tym krajem?
Pozdrawiam
Miałem niedawno (weekend) następującą sytuację:
- wymieniałem kolektor ssący z racji jego delikatnej usterki
- po wymianie okazało się, że kierownicą na postoju to ja jedną ręką nie pokręce już, chyba, że dam gazu tak do 1,5krpm
- mechanik twierdzi, że to nie ich wina i jestem skłonny uwierzyć, bo pompa nie ma (chyba?) żadnych przewodów elektrycznych ani nie były rozłączane połączenia mechaniczne pompy
Czy to możliwe, że z dnia na dzień serwo padło aż tak bardzo?
Jeżdzę ju 3 dzień z padniętym i się stan nie pogłębia.
- serwo buczy dopiero pod silnym obciążeniem, po skręceniu na maxa i dalszym szarpaniu kierownicy
- w trasie się nie czuje tego problemu ale rano na parkingu trudno jest mi wyjechać z pomiędzy samochodów (slalom na 1 i R biegu)
- jak to wszystko ma się do servotronic którego (jak twierdzą serwisanci) nie ma?
Ktoś miał podobną sytuację?
W sklepie powiązanym z ASO zaśpiewali mi 2kPLN za nową pompę a na allegro widzę także nowe oryginalne za ok.350PLN - co z tym krajem?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 paź 2008, o 19:16 przez wredny, łącznie zmieniany 2 razy.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
To nie koniecznie musi być pompa cały układ składa się z pompy która przewodami wysokiego ciśnienia jest połączona z przekładnią kierowniczą która jest wspomagana układem hydraulicznym. W pierwszej kolejności sprawdź czy nie masz wycieków czy masz płyn hydrauliczny w zbiorniczku,jeżeli jest wszystko w porządku to najprawdopodobniej siadło ci wspomaganie układu w kolumnie kierowniczej. Jeżeli słychać buczenie w skrajnych położeniach to oznacza że pompa pracuje i podaje płyn do wspomagania. Układy kierownicze (wspomaganie) można regenerować, są firmy które się tym zajmują.
ML W164 350
Opel Ampera
Opel Ampera
to interesujące. powiedz mi pleban jak możesz coś na temat mojego problemu(?) ze wspomaganiem. kierownica obraca się średnio łatwo, ale to normalne. natomiast od czasu do czasu skręcając kołami słyszę buczenie. zarówno na postoju, jak i w ruchu (wolnym oczywiście). no i ciekawe, że nie za każdym razem. swego czasu w warsztacie po wykryciu wycieków z pompy wysokiego ciśnienia uszczelniono ją, i wydaje się, że takie objawy mam od tamtej pory. z góry dziękuję.
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
Jeżeli nie masz wycieków, a kolumna obraca się normalnie, to nie ma co się stresować, hałas może być spowodowany zużywaniem się elementów uszczelniających maglownicy. Będzie problem jeżeli pojawi się wyciek i kierownica będzie się ciężko obracać. Jak pisałem poprzednio maglownicę można regenerować naprawa polega na wymianie uszczelniaczy.
ML W164 350
Opel Ampera
Opel Ampera
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
-
- Użytkownik
- Posty: 44
- Rejestracja: 23 sie 2008, o 22:21
- VIN:
- Lokalizacja: wlkp
mam podobny problem. przy ostrym skrecie slychac bucznie i ciezko kreci sie kierownica.
kilka razy zdarzylo sie, ze buczalo jeszcze przez jakis czas podczas jazdy na wprost i dopiero po jakims czasie przestawalo. dzieje sie tak jedynie przy zimnym silniku. nie zauwazylem tego problemu, gdy silnik sie rozgrzeje. wie ktos o co kaman?
p.s.
zaczynam miec juz dosyc tego szrota
mam go 4 m-ce, przejechalem jakies 6kkm i wiecznie jakies usterki (zamek, szyber, fotel, check engine, BAS&ESP, wspomaganie)
auto od pierwszego wlasciciela z polskiego salonu z przebiegiem 150kkm, niby nie bite.
to ma byc gwiazda
musialem sie wyzalic
kilka razy zdarzylo sie, ze buczalo jeszcze przez jakis czas podczas jazdy na wprost i dopiero po jakims czasie przestawalo. dzieje sie tak jedynie przy zimnym silniku. nie zauwazylem tego problemu, gdy silnik sie rozgrzeje. wie ktos o co kaman?
p.s.
zaczynam miec juz dosyc tego szrota
mam go 4 m-ce, przejechalem jakies 6kkm i wiecznie jakies usterki (zamek, szyber, fotel, check engine, BAS&ESP, wspomaganie)
auto od pierwszego wlasciciela z polskiego salonu z przebiegiem 150kkm, niby nie bite.
to ma byc gwiazda
musialem sie wyzalic
C200K Sportcoupe
- koko115
- Użytkownik
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
- VIN:
- Lokalizacja: Małopolska
te rzeczy co wymieniłeś to standard, zapomniałeś dodać zawieszenie. Ale powiem Ci na pocieszenie że jak raz to naprawisz, to będziesz miał spokój. Znasz inne auto z tych lat, z taką ilością elektroniki, co by się nie psuło ?marky pisze:zaczynam miec juz dosyc tego szrota
mam go 4 m-ce, przejechalem jakies 6kkm i wiecznie jakies usterki (zamek, szyber, fotel, check engine, BAS&ESP, wspomaganie)
auto od pierwszego wlasciciela z polskiego salonu z przebiegiem 150kkm, niby nie bite.
to ma byc gwiazda
musialem sie wyzalic
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lis 2008, o 11:36
- VIN:
- Lokalizacja: Bruxela-Elbląg
a co mi powiecie na temat plynu jaki zalac i dlaczego w zbiorniczku jest go bardzo malo co ile powinno sie go dolewac od kupna zrobilem okolo 30 t km czy mniej wiecej w takim okresie ma prawo sam ujsc czy jest jakas przyczyna i zaczac jej szukac???
galeria uaktualniona album_personal.php?user_id=1257
- koko115
- Użytkownik
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
- VIN:
- Lokalizacja: Małopolska
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lis 2008, o 11:36
- VIN:
- Lokalizacja: Bruxela-Elbląg
orginalny czyli jaki moze byc pierwszy lepszy z polki ze sklepu aby do przekladni hydraulicznych czy ma jakas specyfikacje moze jakas podpowiedzz tego co wiem do starego samochodu lalem taki czerwony moze byc??
galeria uaktualniona album_personal.php?user_id=1257
- MagicOPromotion
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 2 maja 2009, o 22:28
- VIN:
- Lokalizacja: England
- Kontakt:
pompa wspomagania kierownicy
Witam
Mam taki problem przecieka mi pompa wspomagania uk³adu kierowniczego. Czy kto¶ wie czy simeringi s± ogólnie dostêpne w sklepach i jaki jest mniej wiecej ich koszt. Jak na razie nie mam zbytnio ochoty kupowaæ nowej pompy.
Pozdrawiam
Maciek
Mam taki problem przecieka mi pompa wspomagania uk³adu kierowniczego. Czy kto¶ wie czy simeringi s± ogólnie dostêpne w sklepach i jaki jest mniej wiecej ich koszt. Jak na razie nie mam zbytnio ochoty kupowaæ nowej pompy.
Pozdrawiam
Maciek
XRumer 5.0 Palladium: best promotion software
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Podejrzewam, że w serwisie będą je mieli, ale lepiej poszukaj sklepów z łożyskami, hydrauliką samochodową itp. i poszukaj tam. Powinni coś dobrać, a cena napewno będzie niższa. Tylko do wspomagania chyba powinny iść uszczelki olejowe.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!