pompa wspomagania kierownicy

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Ten płyn leją u NOC_a :
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... iczny.html

Ogólnie opinie w warsztacie są bardzo dobre na ten temat.
P.S. - odpowietrzałem system sposobem, jakim kiedyś opisałem i faktycznie kierownica chodzi o połowę lżej aż się zdziwiłem - no i przestała wyć :ok:
Błędem było odpalenie silnika z odkręconym korkiem - to co wlałem ( brakowało do maximum ) to się wylało więc przestroga dla potomnych -> odpowietrzamy na ZGASZONYM silniku ( ja tak zrobiłem tylko po zabiegu odpaliłem i du.a ).
jarod32 pisze:Bo płyn wspomagania też się wymienia .. jest to materiał eksploatacyjny i się zużywa .. Traci swoje właściwości .. przestaje smarować a nawet może stać się agresywny dla materiałów ..
Mam problem z apk.... powiedz jak spuścić cały płyn ?
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Gabrielll pisze:Ten płyn leją u NOC_a :[/quote] no i niech leją........... za to odpowiadają. Natomiast czasem się pytają co stosujemy :usmiech: Cena dla klienta rzecz kluczowa........ a dla nich klient. :bezradny: Ja tam tego bym nie mieszał. Jak przekładnia i pompa cały czas pracowały na jednym, to innego bym do starego nie lał. Ale każdy jest kowalem własnego losu. Ja się na innym aucie przekonałem, że ori jest lepszy od febi, choć febi w sumie spełnia normę i tam. Febi okazał sie wówczas nieco rzadszy od fabrycznego. Tu w przypadku MB nie porównywałem, bo od razu kupiłem fabryczny w ASO na dolewkę i do układu hydrauliki skrzyni na wymianę. Jest ten sam akurat.

[ Dodano: Pon 29 Gru, 14 20:38 ]
Gabrielll pisze:odpowietrzamy na ZGASZONYM silniku
jakiś czas temu opisywałem odpowietrzanie jak jest sugerowane w serwisie MB.... Gabrielll, sam możesz to tez znaleźć, bo masz to chyba na kompie :usmiech: Najpierw czytaj potem rób :wysmiewacz:
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

supi pisze:Gabrielll, sam możesz to tez znaleźć, bo masz to chyba na kompie :usmiech: Najpierw czytaj potem rób :wysmiewacz:
wiem, znam zasadę odpowietrzania - po prostu za szybko chciałem sprawdzić efekt :dokuczacz:
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Co do regeneracji pomoy chyba sobie odpuszcze... Nowa pompa Ruville kosztuje 580zł, nie tak wiele w porównaniu do całego procesu regeneracji starej pompy... Brakuje mi paru rzeczy typu imadło, ściągacz, spawarka heheehe a nie będę teraz wszystkiego kupował xd Tak jak powiedział supi, olej tylko ASO, niewiele droższy, a dusza jest spokojna xd supi takie mam do Ciebie pytanko, czy dobrze zrozumiałem, że ten sam olej idzie do skrzyni biegów manualnej?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

ktos92 pisze:ten sam olej idzie do skrzyni biegów manualnej?
..... absolutnie nie ....... to się tyczy tylko hydrauliki sequentronic'a
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Ok dzięki za potwierdzenie xd
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Rafałek
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 11 lut 2014, o 19:25
VIN:
Lokalizacja: kielce

Post autor: Rafałek »

Witam Wszystkich
jeśli można podepnę się pod temat na zimnym silniku przy skręcie słyszę niepokojący dźwięk i troszkę ciężej idzie kierownica, później podczas jazy wszystko jest ok ale jeśli skręcę koła na max w lewo bądź w prawo słyszę metaliczne tarcie metal o metal, proszę mi powiedzieć co to może być i gdzie znajduje się zbiorniczek wyrównawczy do płynu od wspomagania pozdrawiam wszystkich i bardzo proszę o odpowiedź auto ma przejechane 340 kkm
MB 2002 C 220 CDI seqentronic
WDB2032061F264534
Awatar użytkownika
tlkn
VIP
Posty: 44
Rejestracja: 13 lut 2014, o 15:25
VIN: WDB2030081A657472
Lokalizacja: WAW

Post autor: tlkn »

Panowie,
pozwolę sobie podłączyć się pod temat.
Mam w203 w wersji z pakietem sportowym z 17" kołami 225/45 i w mojej opinii dość ciężko chodzi kierownica. Na pewno nie da się jej obracać "paluszkami" bez wysiłku. W porównaniu z taty w208 czy innymi samochodami z wspomaganiem, które miałem w przeszłości jest po prostu mniej komfortowo. Nie miałem niestety okazji porównać jak to chodzi w innych w203 ale zastanawiam się czy taka jest charakterystyka tego modelu czy coś jest nie tak. Mechanik, u którego ostatnio coś robiłem mówi, że nie da się nic przesmarować w układzie (hmm...kiedyś sie tak robiło...ale może w polonezach), więc pozostaje mi grzebanie w układzie wspomagania. Nie wiem czy zaczynać tę zabawę skoro nic nie piszczy, chrzęści lub piska...tylko to wrażenie, że inny mają łatwiej:).
dziękuję za Wasze rady
w203|| CDI 220 || '04 || czarny|| 110kW||OM646
WDB2030081A657472
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

Witam. U znajomego w 203 wymieniliśmy płyn we wspomaganiu i zrobił się problem.
Kierownica chodzi lżej niż wcześniej. Ale w momencie jak się koło kierownicy wspomagania zaczyna szarpać i pcha kierownice w odwrotnym kierunku niż byśmy chcieli... Dodam, że pompa została wykluczona bo założyliśmy drugą i jest to samo. Czu to może być wina złego odpowietrzenia?
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
Arci27
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 3 sie 2011, o 11:36
VIN:
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Arci27 »

krzys1001 pisze:Witam. U znajomego w 203 wymieniliśmy płyn we wspomaganiu i zrobił się problem.
Kierownica chodzi lżej niż wcześniej. Ale w momencie jak się koło kierownicy wspomagania zaczyna szarpać i pcha kierownice w odwrotnym kierunku niż byśmy chcieli... Dodam, że pompa została wykluczona bo założyliśmy drugą i jest to samo. Czu to może być wina złego odpowietrzenia?
rozumiem, że czujecie bicie w odwrotnym kierunku jakby chciała się wyprostować sama? u mnie wina magla dawała takie objawy a dokładniej rozdzielacza.
Mercedes S203 elegance 2.7 CDI, 2002r.
VIN: WDB2032161F339369
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Post autor: siwix »

Padlo mi wspomaganie. Mianowicie na wolnych obrotach nie ma go praktycznie wcale, a jak podgazuje tak do 1500 to dziala normalnie, stalo sie to nagle po wylaczenu esp. (wiadomo po co)
Cos padlo? Wycieku nie stwierdzilem. Podmienilem oleju tyle co w zbiorniczku ale bez poprawy.
Moze ktos podpowiedziec jak spuscic caly olej z ukladu wspomagania.

nie mam pl znakow wiec przepraszam za pisownie.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2015, o 18:57 przez siwix, łącznie zmieniany 2 razy.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

No jak, jak :?:
Koła w górę i odkręć przewody przy listwie.
Odpowietrzasz z kołami w górze, bez odpalania silnika.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Post autor: siwix »

Wymieniłem pompę wspomagania zalałem układ nowym orginałem i przez cały dzień działało znakomicie, ale na drugi dzień już się tak lekko nie kręciło i tak pozostało do teraz. Wspomaganie w całym zakresie mam tylko działa słabo. Nie odpowietrzyło się dobrze czy co?

[ Dodano: 2015-08-11, 23:18 ]
nikt nic?
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
Awatar użytkownika
Drbulgot
VIP
Posty: 19
Rejestracja: 11 sty 2018, o 12:08
VIN: wdb2030521f866229
Lokalizacja: Poznań

Re: pompa wspomagania kierownicy

Post autor: Drbulgot »

Hej, sory że odkopuję temat ale też mam m272 i dokładnie takie same objawy (brak wspomagania do 1.5k obrotów, straszne jęczenie), przepłukałem układ dedykowanym płynem 345.0, ale nadal jest to samo, dodam że wycieków nie ma. Teraz pytanie czy zamawiać nową pompę czy co robić ??
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: pompa wspomagania kierownicy

Post autor: siwix »

kręciłeś bączki z kierownicą skręconą na max?Wygląda to na zajechana pompę.
Moje wspomaganie z tamtego problemu wróciło do normy, po prostu trzeba bardzo dokładnie odpowietrzyć układ.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”