Krzywo stoi kierownica

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
maurycyWWL
VIP
Posty: 135
Rejestracja: 28 maja 2010, o 21:20
VIN: WDB2032521F302262
Lokalizacja: WWL

Post autor: maurycyWWL »

No ok, macie racje geometria to pojęcie bardziej względne od zbieżności, która jest składową pełnej geometrii, ale z regóły dziś samej sbieżności (metodą kija i sznurka) się nie ustawia tylko pełną geometrie (czyli zbieżność, kąty pochylenia etc.) dlatego napisałem, że mówiąć zbieżność myślimy o geometrii. :oczko:
w211 E320 2008
w124 E320 1994 QP
w124 E220 1994 QP
w203 C270 2002
w201 1,8 1992
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

maurycyWWL pisze:No ok, macie racje geometria to pojęcie bardziej względne od zbieżności, która jest składową pełnej geometrii, ale z regóły dziś samej sbieżności (metodą kija i sznurka) się nie ustawia tylko pełną geometrie (czyli zbieżność, kąty pochylenia etc.) dlatego napisałem, że mówiąć zbieżność myślimy o geometrii. :oczko:
No Kolego mylisz się.
Zakładając głowice tylko na przednią oś możemy dokonać pomiaru oraz regulacji zbieżności, pomiaru katów pochylenia oraz ich regulacji jeśli takowa regulacja jest możliwa w danym pojeździe.

Żeby dokonać pełną geometrię pojazdu musisz mieć zmierzyć dwie osie.
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
Awatar użytkownika
maurycyWWL
VIP
Posty: 135
Rejestracja: 28 maja 2010, o 21:20
VIN: WDB2032521F302262
Lokalizacja: WWL

Post autor: maurycyWWL »

mercmarcin, a gdzie ustawiałeś zbieżność, znaczy się geometrię:)

Ja oddawałem kilka razy auto na zbieżność i miałem ustawioną pełną geomterię:)
Łącznie z wydrukiem ustawień w odniesieniu do norm danego samochodu.
Z tym, że oddaje fury tylko tam gdzie mają komputerowe pomiary, gdyż raz mi gość mierzył kijem i sznurkiem :) więc takich się wystrzegam.


Co do mercedesa to faktycznie trzeba się znać, gdyż mamy coś w rodzaju aktywnego ukł.kierowniczego - koło przy skręcie "wychodzi przed samochód" i pochyla się do podłoża - przez co mamy skłonność do podsterowności, lepszą przyczepność oraz mniejszy promień zawracaniu.
- pewnie zaraz mnie ktoś zruga, że się myle ... ale przy okazji dokładnie nam wytłumaczą :haha:


Bardzo często w warsztatach w przypadku mercedesa jest większy koszt geometrii.
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

maurycyWWL pisze:Co do mercedesa to faktycznie trzeba się znać,
Wystarczy się znac na geometrii. W każdym aucie mierzy się te same wielkości geometryczne ( kąt pochylenia koła, pochylenia sworznia zwrotnicy, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, zbieżnośc i jeszcze kilka innych ). :usmiech:
Ostatnio zmieniony 6 cze 2011, o 21:17 przez krzys1001, łącznie zmieniany 1 raz.
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
Awatar użytkownika
maurycyWWL
VIP
Posty: 135
Rejestracja: 28 maja 2010, o 21:20
VIN: WDB2032521F302262
Lokalizacja: WWL

Post autor: maurycyWWL »

krzys1001, no tak, rozumiem, że jesteś fachowcem.... ale fachowców niestety ze świeczką szukać. Czasami również oczywista oczywistość nie jest taka oczywista.
Ciesze się, że są tacy ludzie jak Ty, którzy to super ogarniają :) chciałbym tylko do takich trafiać.
w211 E320 2008
w124 E320 1994 QP
w124 E220 1994 QP
w203 C270 2002
w201 1,8 1992
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

maurycyWWL pisze: Co do mercedesa to faktycznie trzeba się znać, gdyż mamy coś w rodzaju aktywnego ukł.kierowniczego - koło przy skręcie "wychodzi przed samochód"- przez co mamy skłonność do podsterowności,
To chyba zbyt daleko idaca interpretacja ;-)
Awatar użytkownika
maurycyWWL
VIP
Posty: 135
Rejestracja: 28 maja 2010, o 21:20
VIN: WDB2032521F302262
Lokalizacja: WWL

Post autor: maurycyWWL »

....pewnie nie raz zdarzyło się wam wjechać tylnym kołem na krawężnik przy prawo skręcie :) (chyba to jest nadsterowność :P )
w211 E320 2008
w124 E320 1994 QP
w124 E220 1994 QP
w203 C270 2002
w201 1,8 1992
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

maurycyWWL pisze:(chyba to jest nadsterowność :P )
zachodzenie koła na krawężnik :usmiech:


Nadsterowność to właściwość pojazdu pokonującego zakręt, polegająca na tendencji do "uciekania" tyłu tego pojazdu na zewnątrz zakrętu i skłonność do zjeżdżania przodu do wnętrza zakrętu
Ostatnio zmieniony 7 cze 2011, o 09:05 przez krzys1001, łącznie zmieniany 1 raz.
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Post autor: misha1982 »

krzys1001,
a czy zle dobrana sprężyna z tyłu (jest od lżejszego modelu i lekko krzywo stoi jak się od tyłu patrzy) moze miec wpływ na to że kierownica ucieka lekko w prawo jednoczesnie sciagając auto. przy prostej kierownicy jak się trzyma jedzie prosto, jak się pusci lekko sciaga i kierownice i jednoczenie auto. po geometri stwierdzili ze kąt wyprzedenia w prawym przednim kole odbiega lekko od normy, da się to ustawić??
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

misha1982 pisze:a czy zle dobrana sprężyna z tyłu (jest od lżejszego modelu i lekko krzywo stoi jak się od tyłu patrzy) moze miec wpływ na to że kierownica ucieka lekko w prawo jednoczesnie sciagając auto. przy prostej kierownicy jak się trzyma jedzie prosto, jak się pusci lekko sciaga i kierownice i jednoczenie auto.
Tak sprężyna ma na to wpływ.
po geometri stwierdzili ze kąt wyprzedenia w prawym przednim kole odbiega lekko od normy, da się to ustawić??
Kąt wyprzedzenia w W203 nie jest regulowany.

Zmień sobie sprężyne, ustaw geometrie i powinno być ok. Chyba, że kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy mocno odbiega od normy to będzie problem.
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
TomaszK
VIP
Posty: 113
Rejestracja: 3 gru 2007, o 16:41
VIN:
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: TomaszK »

Temat się kręci ale niech ktoś odpowie, czy można bezkarnie przestawić sobie kierownice na wielowypuście??
A może da się ustawić czujnik położenia koła kierownicy po zdjęciu kierownicy??
Ostatnio zmieniony 9 cze 2011, o 14:27 przez TomaszK, łącznie zmieniany 1 raz.
C 1.8 Kompressor 1??PS 2003r EX
C220 w204 pakiet AMG
Lincoln Premiere 1956r, 300KM. Czarne cacko np: Do Ślubu wersja Full el. szyby, el. kanapy.
Citroen 4C 1929r Piękna unikatowa kareta.
Austin Mini 1983.
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

TomaszK pisze:czy można bezkarnie przestawić sobie kierownice na wielowypuście??

Nie można.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Gdyniak pisze:
TomaszK pisze:czy można bezkarnie przestawić sobie kierownice na wielowypuście??

Nie można.
Zbyt ogólne stwierdzenie. Ja uważam, że przestawienie koła kierownicy nie wpływa ujemnie ani na układ kierowniczy, ani na urządzenia elektryczne powiązane z kierownicą. Bo kierownica jest osadzona na osi, a wszystkie urządzenia na obudowie kolumny. Czujnik kąta skrętu jest powiązany z kołem kierownicy. Więc jeśli kolo kierownicy w czasie jazdy na wprost jest skręcone w jedną lub w drugą stronę to czujnik odbiera sygnał skrętu, więc przestawiając koło uzyskujemy poprawny sygnał. To są rozważania czysto teoretyczne. Praktycznie trzeba stwierdzić dlaczego koło w czasie jazdy na wprost jest skręcone, przyczyna może być w układzie jezdnym, i należało by sprawdzić zbieżność, i prawidłowe ustawienie koła kierownicy ustawić na końcówkach drążka.
Czujnik konta skrętu ma swoje ustalone stałe miejsce na obudowie i nie da rady go przestawiać.
ML W164 350
Opel Ampera
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

maurycyWWL pisze:mercmarcin, a gdzie ustawiałeś zbieżność, znaczy się geometrię:)

Jerzy Dobosz
(22) 755-70-85
602-387-776
Grodzisk Mazowiecki, ul. Płocka 14.

Polecam tego gościa, bo zna się na geometrii jak należy, szczególnie w MB
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
Awatar użytkownika
Luzik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 9 sty 2011, o 20:05
VIN:
Lokalizacja: Gułtowy/Poznań

Post autor: Luzik »

U mnie nareszcie problem z ESP ogarnięty :ok: :ok: Co prawda trwało to ok.2h ale czasu miałem w nadmiarze :rotfl: kierownica idealnie równo nie jest ( minimalnie przestawiła się tym razem w prawo ) ale nie ma najmniejszego wpływu na jazdę.Żadnego ściągania itp. Problem ESP nie zniknął od razu tylko po adaptacji ( odłączona bateria,kiera w krańcowe pozycje - jak to już nieraz było na forum opisywane). Zrobiłem już ponad 350km i "No malfuction" :ostr:
Teraz jeszcze ogarnąć drugi drażliwy temat,który dręczy niejednego forumowicza sądząc po ilości postów w temacie,czyli skrzypienie zawieszenia z przodu :zly:
Ostatnio zmieniony 10 cze 2011, o 10:27 przez Luzik, łącznie zmieniany 3 razy.
Początki z gwiazdą na masce :))
W203 2.2 CDI "Sreberko"
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”