czy poznam jaki mam płyn we wspomaganiu? ODPOWIEDŹ JEST :)

Moderator: Dziki Mar

łojek
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 21 lut 2013, o 19:08
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: łojek »

Czy spuścić trzeba przez jakiś przewód czy jest jakiś korek spustowy ?
W 203 C200 K z 2002r WDB2032421F321262
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Coś mi dzwoni, że około 1L, ale jak mi pękł przewód, to wyleciało mniej niż 0,5L (rozpięty przewód na dole i kręcenie kierownicą było). Korka niema. Najłatwiej się będzie dobrać przez zdjęcie przodu nadkola z prawej strony i zdjęcie gumowego przewodu z metalowego, który stanowi chłodnicę.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magila »

W warunkach domowych można też chyba bez rozkręcania czegokolwiek odessać przez otwór wlewowy, tu akurat jest w202 ale ogólnie koncept jest ten sam. http://www.youtube.com/watch?v=Pk6XvLupTBk
Pewnie i taką "odsysarkę" można za gosze kupić na al$$$ro.
Z tym, ze sporo płynu siedzi w pompie, a tylko część w zbiorniczku.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2014, o 20:21 przez magila, łącznie zmieniany 3 razy.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Ale po co zakładać majtki przez głowę? Odessiesz tylko część, a w pompie i maglownicy jest tego płynu zdecydowana większość.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
mamil
VIP
Posty: 36
Rejestracja: 16 lis 2013, o 23:46
VIN: WDB2037071E031252
Lokalizacja: PL CT-CB / FR 83000

Post autor: mamil »

Witam Szanowne Forum.
Jestem po wizycie w servisie, gdzie ustalono, ze plyn (zolty), ktory chcialem kupic na dolewke, taki wlasnie jest w ukladzie, czysty, klarowny, nie mieszany, nie nadaje sie do mojego auta. Zalecono wymiane na zielony.
Jaka jest roznica w eksploatacji auta przy uzyciu mineralnego, a syntetyka ?
Czy faktycznie korzystniej jest go wymienic ?
mamil
Mercedes / COUPE SPORT / C 200 / 2007
WDB2037071E031252

Kawasaki ZRX 1100 '98
Husqvarna 250 WR '90
Awatar użytkownika
gulczas
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: PDM

Post autor: gulczas »

Wypada wymienić płyn od wspomagania pomieważ zbiegiem lat tracu swoje właściwości. U mnie wystąpiło wycie pompy bo zaczął się gotoważ i co chwilę zapowietrzało pompe. Wymieniłem na dedykowany SWAG w zielonej butelce i jak ręką odją, pompa pracuje cicho, a cały układ kierowniczy lekko i sprawnie.
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor :D viewtopic.php?t=14269
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Wymiana i tak jest zalecana co chyba (proszę sprostować) dwa lata. Podobnie jak płyn hamulcowy. Są to płyny eksploatacyjne. Tzw syntetyki mają , jak twierdzą producenci, lepsze właściwości i dłuższy czas działania. Ponadto mogą być przyjaźniejsze dla uszczelnień. Generalnie , ja zawsze staram się używać tylko zalecanych. Masz widzę motocykle, to wiesz jak ważny jest dobry olej ;)
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
mamil
VIP
Posty: 36
Rejestracja: 16 lis 2013, o 23:46
VIN: WDB2037071E031252
Lokalizacja: PL CT-CB / FR 83000

Post autor: mamil »

Dzieki wielkie za konsultacje, jutro jade po "zielonego" :ok:
Mercedes / COUPE SPORT / C 200 / 2007
WDB2037071E031252

Kawasaki ZRX 1100 '98
Husqvarna 250 WR '90
Awatar użytkownika
gotiger
VIP
Posty: 937
Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
VIN:
Lokalizacja: LBN

Post autor: gotiger »

gulczas, dzięki, bo i ja skorzystałem z podpowiedzi :ok: :bravo:
:mb: W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
:mb: GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
Awatar użytkownika
gulczas
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: PDM

Post autor: gulczas »

gotiger, polecam się :usmiech:
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor :D viewtopic.php?t=14269
Marek3003
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 18 cze 2015, o 22:43
VIN: WDB2093421F077986
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Dzień dobry,
mam pytanie w sprawie wymiany płynu we wspomaganiu. W ASO podali mi cenę 400,- za robociznę i 100,- za płyn. Dla mnie to trochę drogo. Nigdzie nie znalazłem na forum prostego sposobu na wymianę. Do tego to odpowietrzanie raz na włączonym silniki, raz nie itd.
Jak wymienić fachowo płyn?
Trafiłem na taki film z wymiany w S klasie z płukaniem. Co ciekawe ten płyn z płukania jest bardzo brudny. Czy w ASO zrobią podobnie? Czy opłaca się robić to samemu?

https://www.youtube.com/watch?v=9ThweBpbEA8
Awatar użytkownika
gulczas
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: PDM

Post autor: gulczas »

Marek3003, Pomocny filmik jak samemu wymienić płyn od wspomagania i na pewno z niego skorzystam ;) Odpowietrzanie na początku bym zrobił na zgaszonym silniku i przy zalanym już płynie tak aby pompa nie chodziła na sucho, można by ją sobie uszkodzić. Później odpowietrzasz na zapalonym silniku tak jak na filmie, odkręcasz korek i skręcasz kołami maksymalnie i lewo i prawo, powietrze w układzie wyjdzie przez zbiorniczek ;)
Tak dla sprostowania to wymiana była w E klasie W211 ;)
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor :D viewtopic.php?t=14269
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”