ciężko chodzi wspomaganie Co za przyczyna? jak temu zaradzic

Moderator: Dziki Mar

radzisz22
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 20 mar 2012, o 02:30
VIN: WDB2030351A293663
Lokalizacja: wawa

ciężko chodzi wspomaganie Co za przyczyna? jak temu zaradzic

Post autor: radzisz22 » 7 cze 2013, o 12:11

Witam mam pytanie Działa u mnie bardzo ciężko wspomaganie. Przy skręconych maksymalnie kołach nic nie burczy nic nie stuka itd. Jedynym mankamentem jest to że wspomaganie bardzo ciężko chodzi. Czy to norma w mercedesach? czy moze brakuje jakiegos płynu itd? prosze o pomoc i jak to najprościej sprawdzić z góry dziekuje za pomoc
mercedes 2003 sedan 2.0
Dziadek
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
VIN:
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Dziadek » 7 cze 2013, o 13:25

Ciężko to pojęcie względne ,ale faktyczne ze wszystkich aut ze wspomaganiem jakie miałem W203 chodzi najciężej ,i na początku po wyjechaniu z ASO miałem wątpliwości co do jego działania ,ale bardzo szybko się przyzwyczaiłem i nie przeszkadza mi to w żaden sposób . Miałem możliwość porównania z innymi W203 i chodzi tak samo. Radzę zrobić tak samo , a jeżeli nie to możesz zdjąć maskownice silnika i tam będzie pojemnik z płynem od wspomagania i sprawdzić stan .
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
radzisz22
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 20 mar 2012, o 02:30
VIN: WDB2030351A293663
Lokalizacja: wawa

Post autor: radzisz22 » 7 cze 2013, o 15:12

jak wyglada ten zbiorniczek na płyn do wspomagania? jaki jak coś dokupic? mam silnik 2.0 przed liftem
mercedes 2003 sedan 2.0
Dziadek
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
VIN:
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Dziadek » 7 cze 2013, o 21:56

mrbraindeath pisze:Dziadek chodzi o wiele lepiej jak jest parametryczny uklad kierowniczy
Dzięki już mi lżej..... :ok: :haha:
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
radzisz22
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 20 mar 2012, o 02:30
VIN: WDB2030351A293663
Lokalizacja: wawa

Post autor: radzisz22 » 16 cze 2013, o 14:11

niestety poziom plynu ok Widocznie ten typ tak ma A czy da sie zalac jakis plyn zeby lzej chodzilo? u mnie jest ten ziolony
mercedes 2003 sedan 2.0
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 5219
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi » 16 cze 2013, o 15:26

Wg mnie nie powinno ciężko chodzić. Prześledziłeś, czy któryś z przewodów nie jest uszkodzony - zagięty? Ja bym się zastanowił nad przpłukaniem układu i nalaniem od nowa płynu z ASO. Taki manewr pomógł mi z A4. Jeżeli to zły pomysł, to proszę mnie poprawić.
Buniu
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: 29 sty 2012, o 16:20
VIN:
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: Buniu » 19 cze 2013, o 14:52

Przepraszam ale podpowie ktos jak zdjac obudowe, maskownice silnika bo chcialbym sprawdzic stan oleju w spomaganiu a jakos mam problemy z zdjeciem oslony. Ta jest na jakie zaczepy lub gdzies przykrecone? Bo nic nie widze a nie chce na sile bo polamie.
Mercedes-Benz C320 benzyna-LPG, 160 KW, 2000 rok, automatyczna skrzynia biegów.
Bodo-K
VIP
Posty: 187
Rejestracja: 14 gru 2009, o 23:56
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

Wspomaganie

Post autor: Bodo-K » 20 cze 2013, o 00:06

Wystarczy lekko szarpnąć do góry
Buniu
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: 29 sty 2012, o 16:20
VIN:
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: Buniu » 20 cze 2013, o 15:04

U mnie dosc mocno siedzialo ale mocniejsze szarpniecie i poszlo :) dziekuje. Lecz mam inne pytanko zauwazylem ze po tych upalalach od 2 dni mam w kierownicy takie tarcie tak jakby jakas czesc o czesc ocierala jakby sucha guma o gume. Moze to od tego ciepla cos sie rozszerzylo lub cos takiego. Slychac to jak sie lekko skreca kierownica na samym poczatku a potem juz nie, tylko tak do 1/4 obrotu. Tak jakby ten dzwiek wychodzil tutaj zaraz przy kierownicy. Dodam ze lekko tez czuc na kieronicy ze o cos ociera. Ale oporow zadnych nie robi. Przejdzie samo czy trzeba sie martwic?? Z gory dziekuje :)
Ostatnio zmieniony 20 cze 2013, o 15:05 przez Buniu, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz C320 benzyna-LPG, 160 KW, 2000 rok, automatyczna skrzynia biegów.
Bodo-K
VIP
Posty: 187
Rejestracja: 14 gru 2009, o 23:56
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

wspomaganie

Post autor: Bodo-K » 21 cze 2013, o 00:03

U mnie jest to samo.La nie zwracam na to uwagi.


Pozdrawiam




Bodo-K C 200 kompresor prz/l
Dziadek
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
VIN:
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Dziadek » 23 cze 2013, o 06:07

To ,że chodzi ciężej ,nie oznacza awarii .Kiedyś musiałem odwieść siostrę żony do domu jej autem bo "impreza" mająca być z lekka zakrapiana stała się studnią bez dna :wysmiewacz: .Jadąc Fiatem Punto 1.2 16V (bardzo miła dla ucha przy wysokich obrotach i dynamiczna jak tak małą pojemność) jadąc po mieście byłem zdumiony lekkością operowania kierownicą ,a jeszcze niby była możliwość jeszcze lżej przez wciśnięcie CITY :placz: .Postanowiłem bardziej się przyjrzeć wspomaganiu w :mb: .Po oględzinach zaufanego warsztatu okazało się że w zbiorniczku brakuje około 1/3 płynu do optymalnej wartości wskazanej przez :mb: .Mimo początkowej wersji ,że płyn dolejemy postanowiłem według sugestii go wymienić(bez płukania) .I od ponad 50 tyś stan oleju utrzymuje się wzorowo choć zmiany w "kręceniu" nie ma. Choć uważam ,że przy wysokich prędkościach ten układ jest bardziej precyzyjny jakby integrował się w pełni z kierowcą i najlepszy jakie miałem w innych poprzednich autach .
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3181
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: loneraider » 23 cze 2013, o 10:31

Wspomaganie Fiat Punto i wspomaganie MB to jak tramwaj i autobus :rotfl:

[ Dodano: 2013-06-23, 10:34 ]
(Jedno i drugie wozi ludzi)
:rotfl: albo nie już nic więcej nie piszę :zmeczony:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
paszanova
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 5 gru 2012, o 12:06
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: paszanova » 27 lis 2013, o 13:44

ta "ciężkość" wspomagania kierownicy jest na pewno względna - mi mechanik powiedział, że mercedesy mają to do siebie, że to wspomaganie chodzi troszkę ciężej.. pewnie też zależy od przebiegu...
S203 C220 CDI Elegance, 143KM, 2002r., kombi, manual
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4570
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 » 27 lis 2013, o 17:10

Wtrącę swoje pięć groszy. Panowie. Płyn w układzie wspomagania należy wymieniać tak jak książka pisze . Po odpaleniu silnika, pompa cały czas utrzymuje ciśnienie płynu , aby w każdej chwili był redy nas wspomóc. Płyn /nie jest to olej jak mawiają flachowcy/ non stop krązy po układzie. Chłodzi go i smaruje / tak przy okazji/ . We wspomnianym punto mamy do czynienia ze wspomaganiem elektrycznym /obciąża ono silnik pośrednio przez alternator/. Funkcja city, nadaje się tylko dla słabych kobiet. Nie daje ona żadnego "czucia auta" i można sobie bubę zrobić. Nie zalecam. W normalniejszych pojazdach , jak zapewne się orientujecie, pompa wspomagania jest napędzana poprzez koło pasowe z wału głównego silnika. I tu jest najlepsze. Im wyższa prędkość obrotowa, tym słabiej działa wspomaganie. Efektem tego jest lepsze czucie auta. Kierowca ma pełną kontrolę nad pojazdem ... w toczącym się pojeździe, jest bardzo łatwo manewrować /wiedzą to starsi użytkownicy wozideł/. Wspomaganie jest potrzebne tylko i wyłącznie podczas manewrowania , przy małych prędkościach. Przy prędkości wg mnie większej jak 20km/h jest wręcz szkodliwe. To tak w uproszczeniu.
I tradycyjnie dodam , że to co napisałem ..... itd... mogę sie mylić i chętnie poznam zdanie innych :D :haha:
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3181
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: loneraider » 27 lis 2013, o 18:30

paszanova pisze:ta "ciężkość" wspomagania kierownicy jest na pewno względna
:ok:

Nie mniej jednak palcem wskazującym jestem w stanie kręcić kierą, stojąc na równej nawierzchni bitumicznej, z prawidłowymi oponami na feldze 16calowej.
Nie powiem, że bezboleśnie :rotfl: aleeeee :ok:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”