Blokada kierownicy dziwnie się zachowuje

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Blokada kierownicy dziwnie się zachowuje

Post autor: mercfan »

Witam, rzadko miewam problemy ze swoją celiną, ale ostatnio mam problem z blokadą kierownicy.
Po włożeniu kluczyka w stacyjkę blokada powinna się odblokować wydając jeden krótki charakterystyczny dźwięk, który każdy z nas zna jednak u mnie od pewnego czasu blokada działa co najmniej dziwnie, po włożeniu klucza czasem nie odblokuje, muszę wsadzić klucz ponownie. Jeżeli już odblokowuje to robi to z jakimś oporem, nie wiem jak to opisać, jakby ten krótki proces rozbijała sobie na 3, nie słychać ciągłego krótkiego dźwięku tylko szarpany, można by powiedzieć "zachrypnięty" i dłuższy. Po wyjęciu kluczyka jest tak samo, czasem blokada załapie dopiero kilka sekund po wyjęciu klucza, nie od razu. Nie sprawdzałem jeszcze innych kluczy, ale na wszelki wypadek zrobię to gdyby miało to coś zmieniać.
Ma ktoś z was jakąś koncepcję co może być przyczyną tych dziwnych zachowań?? Rzecz dzieje się gdzieś od miesiąca, może dwóch i zaczyna być upierdliwa :zly:
Aku 12,6V po nocy.

[ Dodano: 2009-10-20, 22:05 ]
Widzę temat jest jak stolec... :yyy:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Re: Blokada kierownicy dziwnie się zachowuje

Post autor: Gerri »

mercfan pisze:Widzę temat jest jak stolec... :yyy:
Hmmm... :mysli:
Skoro nikt nie pisze, to widać nic nie ma do powiedzenia w temacie - tak więc jakieś ponaglanie raczej niczego w tym temacie nie zmieni :yyy:

Mogę najwyżej opisać swoje doświadczenia: W zeszłym roku (mniej więcej początek spadku temperatur) blokada w mojej :mb: też się zaczęła dziwnie zachowywać. Moje odczucie: na pewno działała dużo wolniej (jak działa dużo wolniej - to częstotliwość wydawanego dźwięku jest niższa. Może stąd Twoje porównanie do chrypienia).
Tak więc chcąc uniknąć sytuacji, że przy niższych temperaturach blokada (zgodnie z nazwą :ostr: ) zablokuje moje codzienne ruchy zapobiegawczo ją wyjąłem, rozebrałem na części i przesmarowałem (analiza teoretyczna problemu doprowadziła mnie do wniosku, że niedomaganie ma podłoże mechaniczne).
Od tamtej pory, przez całą poprzednią zimę i nadal blokada pracuje prawidłowo.
Mogę jeszcze dodać, że aktualnie jest prowadzona akcja serwisowa w Sprinterze 906 na zacinające się DOKŁADNIE TE SAME blokady.
Pzdr.
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Gerri pisze:Od tamtej pory, przez całą poprzednią zimę i nadal blokada pracuje prawidłowo.
Też mi się zdaje, że u kol. mercfan jest problem z brudem i smarowaniem blokady.
Z początku opisu myślałem o zabrudzonych oczkach w kluczyku i stacyjce. Wtedy dzieje się tak, że po włożeniu kluczyka blokada nie "otwiera się", a w komputerze zwykle zapisuje się błąd autoryzacji kluczyka...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

To będzie to o czym napisał Gerri, Właśnie blokada działa wolniej i z oporem, a że jednego dnia potrafię kilkanaście jak nie kilkadziesiąt razy wsiadać do auta i jeździć na krótkich odcinkach blokada dostaje za swoje. Dzięki za wyjaśnienie co należy zrobić :ok:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
simonp
VIP
Posty: 46
Rejestracja: 8 cze 2010, o 20:24
VIN:
Lokalizacja: Mannheim-Stalówka

Post autor: simonp »

siemanko
u mnie też zaczął się podobny problem po spadku temperatur
pytanie mam takie:
jak dobrać się do tej blokady żeby ją wyjąć i przesmarować? i czym ją przesmarować czy wazelina techniczna będzie odpowiednia??
pozdrawiam!
W203 C 200 Kompressor, sedan-avantgarde automat, AMETHYSTVIOLETT 2001 WDB2030451A226102
W639 2.2 CDI Lang, automat w czerni. 2008
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”