hamulec ręczny - proszę o porade
Moderator: Dziki Mar
- xandercage14
- VIP
- Posty: 144
- Rejestracja: 28 cze 2013, o 16:05
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
-
- VIP
- Posty: 87
- Rejestracja: 16 paź 2013, o 15:29
- VIN:
- Lokalizacja: Giby
- krumciu
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 4 mar 2013, o 02:44
- VIN:
- Lokalizacja: zielona gora
-
- VIP
- Posty: 167
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 08:18
- VIN: wdb2030351a079570
- Lokalizacja: lublin
- krumciu
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 4 mar 2013, o 02:44
- VIN:
- Lokalizacja: zielona gora
ok zrobione...dalem rade...ale 2 linki byly odczepione od tego trzymacza..odkrecilem i poluzowalem srube i wlozylem linki i dokrecilem...nie na maxa..udalo ,trzyma sie i co najwazniejsze dziala i odbija..dziekuje Panowie za pomoc!!szacun
krumciu -Mercedes c 200 01\02 Kompressor Kombi BENZYNA 163 KM...
- paszanova
- Użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 5 gru 2012, o 12:06
- VIN:
- Lokalizacja: Słupsk
- krumciu
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 4 mar 2013, o 02:44
- VIN:
- Lokalizacja: zielona gora
- paszanova
- Użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 5 gru 2012, o 12:06
- VIN:
- Lokalizacja: Słupsk
nie, nie - na pewno nie chodziło o regulację, ustawialiśmy z kumplem kilka razy i tarło.. dopiero po przeczyszczeniu mechanizmu hamulca awaryjnego, było lepiej.. swoją drogą, strasznie zardzewiały i zaśniedziały ten mechanizm był, więc nic dziwnego..
S203 C220 CDI Elegance, 143KM, 2002r., kombi, manual
- suchy1982
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 cze 2014, o 18:55
- VIN:
- Lokalizacja: Sochaczew
- Celi77
- VIP
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 lip 2014, o 22:36
- VIN:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 1 wrz 2014, o 21:08
- VIN:
- Lokalizacja: Piła
Podziele się swoim problemem z ręcznym:
Hamulec działa po naciśnięciu pedału, ale po jego zwolnieniu w ogóle pedał nie odskakuje do góry..
Muszę go nogą podciągnąć w pozycję górną jednocześnie trzymają rączkę do odblokowania. Po podciągnięciu puszczam rączkę, kontrolka gaśnie i mogę ruszać. Co może być tego przyczyną? Podejrzewam sprężynę, ale gdzie ona jest?
Hamulec działa po naciśnięciu pedału, ale po jego zwolnieniu w ogóle pedał nie odskakuje do góry..
Muszę go nogą podciągnąć w pozycję górną jednocześnie trzymają rączkę do odblokowania. Po podciągnięciu puszczam rączkę, kontrolka gaśnie i mogę ruszać. Co może być tego przyczyną? Podejrzewam sprężynę, ale gdzie ona jest?
Aktualnie: W203 kombi C350 Avantgarde 2006
Poprzednio: W203 kombi, C200 CDI, 122KM (mod. 149KM, 343Nm) 2004 LIFT, CLASSIC, MANUAL
Poprzednio: W203 kombi, C200 CDI, 122KM (mod. 149KM, 343Nm) 2004 LIFT, CLASSIC, MANUAL
-
- VIP
- Posty: 84
- Rejestracja: 4 lip 2014, o 16:49
- VIN: WDB2030421F827343
- Lokalizacja: Suwałki
Mam pytanie odnośnie używania hamulca ręcznego w zimie. U mnie zimy srogie i potocznie wśród kierowców chodzi opinia, żeby zimą - przy mrozach - nie używać ręcznego. Jak to jest w MB? W automacie przecież ręczny to nieodłączny element systemu parkowania.
Mercedes Benz C200 Kompressor + BRC-lpg, ELEGANCE'06, 271940 30 772893, WDB2030421F827343
-
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
- VIN:
- Lokalizacja: Ropczyce
Dlaczego tak twierdzisz? Przecież, jeśli zostawisz samochód na P, to samochód jest unieruchomiony tak samo jak po wrzuceniu biegu w skrzyni manualnej.żagiel pisze:W automacie przecież ręczny to nieodłączny element systemu parkowania.
Co do hamulca "ręcznego", jeśli pancerze linek nie są popękane, to nie powinno się nic dziać. Szczęki hamulca pomocniczego są całkowicie osłonięte, więc one raczej nie przymarzną.
-
- VIP
- Posty: 84
- Rejestracja: 4 lip 2014, o 16:49
- VIN: WDB2030421F827343
- Lokalizacja: Suwałki
-
- VIP
- Posty: 43
- Rejestracja: 8 kwie 2014, o 17:49
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
U mnie jakoś tak niemalże z dania na dzień awaryjny zaczął lekko popuszczać na wzniesieniach. Myślałem, że w tym aucie jest już samonapinacz ale coś mnie tknęło i zajrzałem na forum.
Wątek niby o prostej, ale bardzo ważnej w naszych autach sprawie. Dlatego chciałbym parę rzeczy podsumować i podkreślić bo nie wszystko przynajmniej dla mnie jest do końca jasne.
Nie mam za bardzo warunków do grzebania przy aucie, ale w tym temacie faktycznie dostęp do regulacji jest mega prosty i szybki - no może w coupe trochę wygibasów trzeba porobić
Generalnie zastałem spore luzy, a samo wahadełko latało na boki jak opętane, dobrze że linki jeszcze siedziały w zaczepach.
Podciągnąłem śrubę dosyć sporo, co widać mam nadzieję na zdjęciu. Linki są naprężone, ale całe wahadełko można jeszcze lekko na boki powychylać. Pedał wchodzi na 4-5 ząbek (przedtem prawie do podłogi) i już od początku wciskania jest wyczuwalny niewielki opór. Jak sprawdzić czy nie przesadziłem z naciągiem?
Teraz kolejne pytanie bo piszecie, żeby mechanizm wyczyścić i nasmarować, ale czym najlepiej? Wystarczy odkurzyć/przetrzeć? Poza tym czym smarować? Smar? Jeżeli już to jaki? Choć mam wrażenie, że akurat smar będzie cały śmietnik z drogi zbierał? Nie ma innych preparatów smarujących, które tutaj można wykorzystać, a które np. zostawiają jakąś powłokę ochronno-smarującą?
Wątek niby o prostej, ale bardzo ważnej w naszych autach sprawie. Dlatego chciałbym parę rzeczy podsumować i podkreślić bo nie wszystko przynajmniej dla mnie jest do końca jasne.
Nie mam za bardzo warunków do grzebania przy aucie, ale w tym temacie faktycznie dostęp do regulacji jest mega prosty i szybki - no może w coupe trochę wygibasów trzeba porobić
Generalnie zastałem spore luzy, a samo wahadełko latało na boki jak opętane, dobrze że linki jeszcze siedziały w zaczepach.
Podciągnąłem śrubę dosyć sporo, co widać mam nadzieję na zdjęciu. Linki są naprężone, ale całe wahadełko można jeszcze lekko na boki powychylać. Pedał wchodzi na 4-5 ząbek (przedtem prawie do podłogi) i już od początku wciskania jest wyczuwalny niewielki opór. Jak sprawdzić czy nie przesadziłem z naciągiem?
Teraz kolejne pytanie bo piszecie, żeby mechanizm wyczyścić i nasmarować, ale czym najlepiej? Wystarczy odkurzyć/przetrzeć? Poza tym czym smarować? Smar? Jeżeli już to jaki? Choć mam wrażenie, że akurat smar będzie cały śmietnik z drogi zbierał? Nie ma innych preparatów smarujących, które tutaj można wykorzystać, a które np. zostawiają jakąś powłokę ochronno-smarującą?
Ostatnio zmieniony 26 lis 2014, o 21:04 przez nunezik, łącznie zmieniany 1 raz.