Czujnik kąta skrętu, taśma pod kierownicą, błąd ESP
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 paź 2015, o 13:37
- VIN:
- Lokalizacja: Polska, Warszawa
Czujnik kąta skrętu, taśma pod kierownicą, błąd ESP
Witam.
Wymieniałem maglownicę i całe zawieszenie.
Mechanik popełnił błąd i wydał mi samochód po naprawie z kierownicą skręconą o 60 st. w prawo by podjechać na geometrię.
Zaraz po wyjechaniu z zakładu przy silnym skręcie koła kierownicy w lewo, zaczęło wariować ESP.(migał dziwnie trójkąt na desce, jakby miał zwarcie)
Od tamtego czasu po uruchomieniu silnika odłącza mi ESP. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu błąd znika, do czasu mocniejszego skręcenia kierownicą.
Wczoraj podjechałem do innego zakładu.
Komputer pokazuje błąd czujnika kąta skrętu.
Czy trzeba wymieniać czujnik łącznie z taśmą, czy sam czujnik? Cy są to dwie oddzielne części?
I jeśli ktoś wie, jaki to numer części? (wersja z tempomatem)
Dziękuję.
Wymieniałem maglownicę i całe zawieszenie.
Mechanik popełnił błąd i wydał mi samochód po naprawie z kierownicą skręconą o 60 st. w prawo by podjechać na geometrię.
Zaraz po wyjechaniu z zakładu przy silnym skręcie koła kierownicy w lewo, zaczęło wariować ESP.(migał dziwnie trójkąt na desce, jakby miał zwarcie)
Od tamtego czasu po uruchomieniu silnika odłącza mi ESP. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu błąd znika, do czasu mocniejszego skręcenia kierownicą.
Wczoraj podjechałem do innego zakładu.
Komputer pokazuje błąd czujnika kąta skrętu.
Czy trzeba wymieniać czujnik łącznie z taśmą, czy sam czujnik? Cy są to dwie oddzielne części?
I jeśli ktoś wie, jaki to numer części? (wersja z tempomatem)
Dziękuję.
MB W203 C200 2.2CDI 122KM 2004 kombi Classic
VIN : WDB2032071F617074
VIN : WDB2032071F617074
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Re: Czujnik kąta skrętu, taśma pod kierownicą, błąd ESP
A 169 464 15 18 to czujnik razem ze spiralą stykową ... najpierw jednak podepnij się pod SD u kogoś, kto ogarnia i z takich znanych masz warsztat kolegi Noc na Regulskiej w Warszawie, bo jak się okaże, że wystarczy coś tam skalibrować i usunąć błą na przykład to szkoda wydatków choć wiadomo ... .
Po ustawieniu geometrii próbowałeś kilka razy skręcić kierownicą do oporu w prawo i w lewo?
Po ustawieniu geometrii próbowałeś kilka razy skręcić kierownicą do oporu w prawo i w lewo?
CL203 WDB2037461A802397
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 paź 2015, o 13:37
- VIN:
- Lokalizacja: Polska, Warszawa
Re: Czujnik kąta skrętu, taśma pod kierownicą, błąd ESP
Kierownica skręca do oporu w dwie strony.
Błąd pojawia się od razu po uruchomieniu silnika, po kilku minutach rozłącza ESP.
Przycisk ESP off na desce już wtedy nie działa.
Na kompie pokazuje błąd czujnika skrętu i dwa inne z tym związane.
Mechanik sugeruje zerwanie taśmy, ponieważ tam gdzie naprawiali mi maglownice, nie ustawili kierownicy prosto.
W momencie skrętu mocno w lewo, mogło ulec zerwaniu.
Błąd pojawia się od razu po uruchomieniu silnika, po kilku minutach rozłącza ESP.
Przycisk ESP off na desce już wtedy nie działa.
Na kompie pokazuje błąd czujnika skrętu i dwa inne z tym związane.
Mechanik sugeruje zerwanie taśmy, ponieważ tam gdzie naprawiali mi maglownice, nie ustawili kierownicy prosto.
W momencie skrętu mocno w lewo, mogło ulec zerwaniu.
MB W203 C200 2.2CDI 122KM 2004 kombi Classic
VIN : WDB2032071F617074
VIN : WDB2032071F617074
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Re: Czujnik kąta skrętu, taśma pod kierownicą, błąd ESP
No to wyjąć i oblukać ... .
CL203 WDB2037461A802397
- emil.86
- VIP
- Posty: 152
- Rejestracja: 15 lis 2015, o 19:58
- VIN: WDB2110062A458817
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Czujnik kąta skrętu, taśma pod kierownicą, błąd ESP
wróć do tego warsztatu gdzie zakładali ci kierownice niech to naprawią
czujnik kąta skrętu przy kierownicy to nie są tanie rzeczy
dla czego masz sam to naprawiać?
a w sumie to możesz sam sobaczyć co jest nie tak
ściągnięcie kierownicy nie jest wielkim problemem
potrzebne tylko klucze torxy
czujnik kąta skrętu przy kierownicy to nie są tanie rzeczy
dla czego masz sam to naprawiać?
a w sumie to możesz sam sobaczyć co jest nie tak
ściągnięcie kierownicy nie jest wielkim problemem
potrzebne tylko klucze torxy
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 paź 2015, o 13:37
- VIN:
- Lokalizacja: Polska, Warszawa
Re: Czujnik kąta skrętu, taśma pod kierownicą, błąd ESP
Ponownie witam.
Ta maglownica padła, na szczęście była na gwarancji.
Mechanicy szukali dogłębnie powodu błędu.
Głupio im było, bo wszystko ok, a pokazuje błąd.
Tzn. po wyłączeniu zapłonu i ponownym załączeniu, błędu nie ma na SD.
Zaraz jak ruszę i pokonam kilkaset metrów, pojawia mi się na desce komunikat o konieczności podjechania do serwisu.
Po kilkuset metrach dalej, pojawia mi się komunikat ESP nie działa.
Wracam do zakładu, podłącza pod SD i błąd czujnika skrętu.
Zgłupiałem, bo założyli mi nowy element ze względu na możliwość popełnienia błędu przez mechanika i nic to nie poprawiło.
Jest jeszcze inny objaw, mianowicie jak uruchomię silnik mogę wyłączyć esp przyciskiem ESP off.
Wtedy pojawia mi się kontrolka pomarańczowy trójkąt. Wiem, że tak jest ok.
Po wyłączeniu się esp w trakcie jazdy, przycisk ESP off już nie reaguje. Lampka trójkątna nie świeci.
Nie wiem, czy to może jakić czujnik absu, czy może na maglu jest jakiś czujnik?
Ta maglownica padła, na szczęście była na gwarancji.
Mechanicy szukali dogłębnie powodu błędu.
Głupio im było, bo wszystko ok, a pokazuje błąd.
Tzn. po wyłączeniu zapłonu i ponownym załączeniu, błędu nie ma na SD.
Zaraz jak ruszę i pokonam kilkaset metrów, pojawia mi się na desce komunikat o konieczności podjechania do serwisu.
Po kilkuset metrach dalej, pojawia mi się komunikat ESP nie działa.
Wracam do zakładu, podłącza pod SD i błąd czujnika skrętu.
Zgłupiałem, bo założyli mi nowy element ze względu na możliwość popełnienia błędu przez mechanika i nic to nie poprawiło.
Jest jeszcze inny objaw, mianowicie jak uruchomię silnik mogę wyłączyć esp przyciskiem ESP off.
Wtedy pojawia mi się kontrolka pomarańczowy trójkąt. Wiem, że tak jest ok.
Po wyłączeniu się esp w trakcie jazdy, przycisk ESP off już nie reaguje. Lampka trójkątna nie świeci.
Nie wiem, czy to może jakić czujnik absu, czy może na maglu jest jakiś czujnik?
MB W203 C200 2.2CDI 122KM 2004 kombi Classic
VIN : WDB2032071F617074
VIN : WDB2032071F617074
- M1V1M1
- VIP
- Posty: 237
- Rejestracja: 17 mar 2016, o 16:30
- VIN: WDB2032081F725719
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Re: Czujnik kąta skrętu, taśma pod kierownicą, błąd ESP
cześć
mam ten sam problem, bywa że przez cały dzień się nie włączy taki komunikat a jest tak,
że włącza się od razu po odpaleniu i gaśnie po przejechaniu z prędkością 20km/h, a bywa też tak, że nie zgaśnie do wyłączenia silnika i wyjęcia klucza ze stacyjki.
Jeżeli miałeś rozbierany układ kierowniczy, to pierwsze co zrób, jedź nawet do tych samych "expertów"
co ci już robili i ustawiajcie zbieżność z wpiętym komputerem, KOMPUTER MUSI POKAZYWAĆ 0 (ZERO)STOPNI SKRĘTU PRZEZ CAŁY CZAS REGULACJI ZBIEŻNOŚCI AŻ WSZYSTKIEGO NIE SKRĘCĄ
To jest pierwszy błąd jaki popełniają fachowcy podczas ustawiania geometrii.
U mnie ten błąd przy ustawieniu zbieżności powodował dodatkowo, że auto samo próbowało dojść do "0"
tym samym ściągało na bok.
mam ten sam problem, bywa że przez cały dzień się nie włączy taki komunikat a jest tak,
że włącza się od razu po odpaleniu i gaśnie po przejechaniu z prędkością 20km/h, a bywa też tak, że nie zgaśnie do wyłączenia silnika i wyjęcia klucza ze stacyjki.
Jeżeli miałeś rozbierany układ kierowniczy, to pierwsze co zrób, jedź nawet do tych samych "expertów"
co ci już robili i ustawiajcie zbieżność z wpiętym komputerem, KOMPUTER MUSI POKAZYWAĆ 0 (ZERO)STOPNI SKRĘTU PRZEZ CAŁY CZAS REGULACJI ZBIEŻNOŚCI AŻ WSZYSTKIEGO NIE SKRĘCĄ
To jest pierwszy błąd jaki popełniają fachowcy podczas ustawiania geometrii.
U mnie ten błąd przy ustawieniu zbieżności powodował dodatkowo, że auto samo próbowało dojść do "0"
tym samym ściągało na bok.
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 paź 2015, o 13:37
- VIN:
- Lokalizacja: Polska, Warszawa
Re: Czujnik kąta skrętu, taśma pod kierownicą, błąd ESP
Właśnie tak zrobiłem.
Jest ok niby.
Nadal nie wiem co jest grane.
W trasie po nagrzaniu silnika, jak przystanę na dłuższy postój, po ponownym odpaleniu błędu nie ma i tak do jakiegoś większego ruchu kierownicą.
Jest ok niby.
Nadal nie wiem co jest grane.
W trasie po nagrzaniu silnika, jak przystanę na dłuższy postój, po ponownym odpaleniu błędu nie ma i tak do jakiegoś większego ruchu kierownicą.
MB W203 C200 2.2CDI 122KM 2004 kombi Classic
VIN : WDB2032071F617074
VIN : WDB2032071F617074
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
Re: Czujnik kąta skrętu, taśma pod kierownicą, błąd ESP
Tak jak kolega pisał zbieżność nie umia ustawić mianowicie ustawia się pierw kierownicę na 0 a potem do tego się ustawia koła na wprost tak się robi z autami Z ESP a oni ustawiają po staremu czyli koła a potem najwyżej przestawi kierownicę
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 paź 2015, o 13:37
- VIN:
- Lokalizacja: Polska, Warszawa
Re: Czujnik kąta skrętu, taśma pod kierownicą, błąd ESP
Tym razem byłem przy ustawianiu.
Najpierw kierownica. Podpięcie pod kompa.
Potem koła.
Wszystko jak należy.
Najpierw kierownica. Podpięcie pod kompa.
Potem koła.
Wszystko jak należy.
MB W203 C200 2.2CDI 122KM 2004 kombi Classic
VIN : WDB2032071F617074
VIN : WDB2032071F617074
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
Re: Czujnik kąta skrętu, taśma pod kierownicą, błąd ESP
I co jest ok czy nadal problem
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 paź 2015, o 13:37
- VIN:
- Lokalizacja: Polska, Warszawa
Re: Czujnik kąta skrętu, taśma pod kierownicą, błąd ESP
Nadal to samo
MB W203 C200 2.2CDI 122KM 2004 kombi Classic
VIN : WDB2032071F617074
VIN : WDB2032071F617074
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
Re: Czujnik kąta skrętu, taśma pod kierownicą, błąd ESP
A komputer jakie błędy pokazuje
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 paź 2015, o 13:37
- VIN:
- Lokalizacja: Polska, Warszawa
Re: Czujnik kąta skrętu, taśma pod kierownicą, błąd ESP
cytuję : czujnik kąta skrętu
MB W203 C200 2.2CDI 122KM 2004 kombi Classic
VIN : WDB2032071F617074
VIN : WDB2032071F617074
- M1V1M1
- VIP
- Posty: 237
- Rejestracja: 17 mar 2016, o 16:30
- VIN: WDB2032081F725719
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Re: Czujnik kąta skrętu, taśma pod kierownicą, błąd ESP
to są zależne od siebie urządzenia, które działają wspólnie, więc podejrzewam, że można wejść głębiej i poszperać w SD, ono powinno powiedzieć coś więcej.
Pozdrawiam