Zapowietrzona nagrzewnica?

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
lukaszpoznan1
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 13 lut 2011, o 17:26
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Zapowietrzona nagrzewnica?

Post autor: lukaszpoznan1 »

Rano po odpaleniu słychać wyraźne bulgotanie pod deską rozdzielczą. Niedawno miałem wymieniany termostat myślałem ze mi dobrze odpowietrzyli ale najwyraźniej nie. Do tej pory nic z tym nie robiłem bo myślałem ze sam się odpowietrzy. Czy mogę sam go odpowietrzyc i jak czy muszę do warsztatu jakiegoś podjechac?
C320+lpg avantgarde 2001r
VIN WDB2030641A212254
Awatar użytkownika
keczup3kubicz
VIP
Posty: 101
Rejestracja: 9 sty 2013, o 16:36
VIN:
Lokalizacja: BYTOM

Post autor: keczup3kubicz »

o ile się nie mylę, wytarczy odpalić auto na jakiś czas i odkręcić korek zbiornika płynu chłodzącego... ale mogę się mylić
Mercedes T203 (kombi) 2,2 CDI, 143km, przedlift, 140000tys, automat
Vin: WDB2032061F434775
------------------------------------------------------------
ARBEIT MACHT FREI
lukaszpoznan1
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 13 lut 2011, o 17:26
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukaszpoznan1 »

Tak było zrobione może za krótko.
C320+lpg avantgarde 2001r
VIN WDB2030641A212254
Awatar użytkownika
perzu126
VIP
Posty: 242
Rejestracja: 27 sie 2011, o 02:22
VIN:
Lokalizacja: Perzów

Post autor: perzu126 »

Mercedesy maja układy chłodzenia które sie łatwo odpowietrza. Zagrzej dobrze silnik i wtedy odkręć korek od zbiornika wyrównawczego- jak syknie to to jest ok. Nie bój sie nie poparzysz sie, bo przy 80st temperatury cieczy chłodzącej woda nie trysnie.
Star Diagnosis, okolice Kępna
W123 300D - Ex
W202 C220 Diesel WDB2021211A313360
A208 CLK 200Kompressor, bezdachowiec:)WDB2084441T098123
lukaszpoznan1
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 13 lut 2011, o 17:26
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukaszpoznan1 »

Spróbuje dzisiaj tak zrobic. Zawsze miałem diesla izadnych problemów nie było. Moze mechanik myslał ze sam sie odpowietrzy jak cdi.
C320+lpg avantgarde 2001r
VIN WDB2030641A212254
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

C320+lpg avantgarde 2001r
Masz kolego LPG, więc gazownik musiał ingerować w układ chłodzenia silnika. Być może przewody wodne są puszczone taką drogą, że nie jest możliwe samoczynne odpowietrzenie układu.
perzu126 pisze:Zagrzej dobrze silnik i wtedy odkręć korek od zbiornika wyrównawczego- jak syknie to to jest ok.
Jeśli otworzysz korek przy nagrzanym silniku to zawsze "syknie”, bo obecne samochody mają nadciśnieniowy układ chłodzenia. Ciekawi mnie teoria z otwieraniem korka. Układ chłodzenia silnika jest tak skonstruowany, że całe powietrze w nim zgromadzone powinno wydostać się przez górny wężyk podłączony do zbiornika wyrównawczego, bez potrzeby otwierania korka- tym bardziej przy rozgrzanym silniku.
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

power pisze:Jeśli otworzysz korek przy nagrzanym silniku to zawsze "syknie”, bo obecne samochody mają nadciśnieniowy układ chłodzenia.
Raczej nie było samochodów z podciśnieniowym układem chłodzenia. Zresztą nawet jakby był podciśnieniowy - to też "syknie". Syczy zawsze przy różnicy ciśnień.
power pisze:Ciekawi mnie teoria z otwieraniem korka. Układ chłodzenia silnika jest tak skonstruowany, że całe powietrze w nim zgromadzone powinno wydostać się przez górny wężyk podłączony do zbiornika wyrównawczego
Korek to nie jest odpowietrznik przy kaloryferze. Ma wewnątrz sprężynę i jest nastawiony na odpowiednie ciśnienie. Wtedy się otworzy i wypuści na zewnątrz to, co akurat jest w pobliżu korka: płyn lub powietrze. Zazwyczaj jest to powietrze, które gromadzi się w górnej części zbiorniczka wyrównawczego.
Natomiast odpowietrzenie układu nie do końca polega na wypuszczeniu powietrza na zewnątrz. Po napełnieniu instalacji mamy zazwyczaj pełny zbiorniczek wyrównawczy i pewne ilości powietrza zgromadzone w różnych miejscach układu chłodzenia. W czasie odpowietrzania bańki powietrza powinny przemieścić się do zbiorniczka, a ich miejsce powinien zająć znajdujący się w zbiorniczku płyn. Czyli widocznym objawem będzie obniżenie się poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli poziom opadnie poniżej znaku "minimum" oczywiście musimy płynu dolać. W czasie odpowietrzania powinniśmy osiągnąć temperaturę załączania się wentylatora - będzie to znak, że termostat otworzył się całkowicie i wszystkie kanały mają pełny przepływ. Wysokie obroty silnika wymuszają natomiast zwiększoną wydajność pompy wody - wtedy odpowietrzanie jest skuteczniejsze
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

Gerri pisze:Raczej nie było samochodów z podciśnieniowym układem chłodzenia. Zresztą nawet jakby był podciśnieniowy - to też "syknie". Syczy zawsze przy różnicy ciśnień.
Tak dokładnie. Chodziło mi o to, że syk po odkręceniu korka wcale nie informuje, że układ został prawidłowo odpowietrzony.
Gerri pisze:Korek to nie jest odpowietrznik przy kaloryferze. Ma wewnątrz sprężynę i jest nastawiony na odpowiednie ciśnienie. Wtedy się otworzy i wypuści na zewnątrz to, co akurat jest w pobliżu korka: płyn lub powietrze. Zazwyczaj jest to powietrze, które gromadzi się w górnej części zbiorniczka wyrównawczego.
Natomiast odpowietrzenie układu nie do końca polega na wypuszczeniu powietrza na zewnątrz. Po napełnieniu instalacji mamy zazwyczaj pełny zbiorniczek wyrównawczy i pewne ilości powietrza zgromadzone w różnych miejscach układu chłodzenia. W czasie odpowietrzania bańki powietrza powinny przemieścić się do zbiorniczka, a ich miejsce powinien zająć znajdujący się w zbiorniczku płyn. Czyli widocznym objawem będzie obniżenie się poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli poziom opadnie poniżej znaku "minimum" oczywiście musimy płynu dolać. W czasie odpowietrzania powinniśmy osiągnąć temperaturę załączania się wentylatora - będzie to znak, że termostat otworzył się całkowicie i wszystkie kanały mają pełny przepływ. Wysokie obroty silnika wymuszają natomiast zwiększoną wydajność pompy wody - wtedy odpowietrzanie jest skuteczniejsze
Lepiej bym tego nie ujął :bravo: .

Pozdrawiam
lukaszpoznan1
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 13 lut 2011, o 17:26
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukaszpoznan1 »

Latem uszkodziłem chłodnice i po wymianie nie bylo zadnego problemu z odpowietrzeniem a lpg był juz zamontowan.
C320+lpg avantgarde 2001r
VIN WDB2030641A212254
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”