wyciek z pod korka

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
lukcyb
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 19:35
VIN:
Lokalizacja: Zgierz

wyciek z pod korka

Post autor: lukcyb »

Witam, od jakiegoś czasu mam wyciek z pod korka zbiorniczka wyrównawczego, co doleje płynu to tam ucieka. Kupiłem nowy korek i to samo., tak jak by było za duże ciśnienie czy coś takiego. Jeszcze przy opdalaniu mam takie charakterystyczne bulgotanie, dzwięk dochodzi z pod maski - deski rozdzielczej i po chwili zanika. Dzieje się to najczęściej na zimnym silniku. Jaka może być tego przyczyna?
C200 compressor 2000r. + LPG (KME)
Szuwar
VIP
Posty: 26
Rejestracja: 28 sty 2010, o 10:17
VIN:
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Szuwar »

sprawdź czy nie masz uszkodzonej uszczelki pod głowicą. możesz to sprawdzić poprzez nalanie do pełna płynu w zbiorniczku i uruchomienie auta, następnie obserwuj czy idą bąbelki harmonicznie. jeśli przy gorącym będą się pojawiać systematycznie to znaczy że masz uszkodzoną uszczelkę...
C220CDI 2000r avantgarde
WDB2030061A020520
lukcyb
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 19:35
VIN:
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: lukcyb »

Witam, znowu przez jakiś czas miałem spokój z płynem, ale przyszły ujemne temperatury i się zaczęło. Dzisiaj wyglądało to następująco:
Odpaliłem samochód po 2-3 min przejechałem jakieś 3km i stanąłem, samochód cały czas chodził na postoju gdy temp. płynu doszła do około 60 stopni przełączyłem go na gaz i cały czas sobie chodził na polnych obrotach z nawiewów leciało coraz cieplejsze powietrze. Po jakiś 20 min od uruchomienia silnika temp. wzrosła do 100 stopni i sam przełączył się na benzynę tak jak by skończył się gaz, ale miałem ponad połowę w butli. I nagle zaczęło z nawiewów lecieć zimne powietrze, w żaden sposób nie mogłem ustawić na ciepłe, a pokazywało, że płyn ma 100 stopni. Gasiłem i zapalałem samochód 2 razy, z myślą, że coś się zmieni, ale nic. Po jakimś czasie temp. w czasie jazdy zaczęła spadać do 60 stopni i za chwile wzrosła do 80 stopni ( taką mam zawsze podczas jazdy),sam przełączył się na gaz, powietrze zaczęła lecieć ciepłe i pojawił się komunikat, że mam za mało płynu chłodzącego w układzie. Jak przyjechałem do domu i otworzyłem maskę to znowu płyn zaczął wyciekać z pod korka.
C200 compressor 2000r. + LPG (KME)
Jedrula 1959
VIP
Posty: 305
Rejestracja: 17 mar 2011, o 20:15
VIN: WDB2037061A158143
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Jedrula 1959 »

Kolego wszystkie przez Ciebie opisane objawy wskazują nato,że masz w najlepszym przypadku padniętą uszczelkę pod głowicą,a w najgorszym pęknięcie głowicy innej moim zdaniem przyczyny sytuacji przez ciebie opisanej niema.Pozdrawiam.
sport coupeMB 220 cdi/2001.WDB2037061A158143.I już wiosna jeszcze trzy dni i cupetka będzie ponownie widziana na drodze. :rotfl:
lukcyb
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 19:35
VIN:
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: lukcyb »

Do dzisiaj był spokój, ale znowu sytuacja się powtórzyła. Po odpaleniu przejechałem jakieś 10 km i samochód przełączył się na benzynę tak jak by się skończył gaz, ale zbiornik jest pełny. Poczym zauważyłem, że temperatura płynu chłodzącego jest na 100 stopni, po jakimś czasie ( cały czas jechałem)w ciągu 30 sek. spadła do 60 stopni i za chwile wyskoczyło, że mam za mało płynu chłodzącego. Zatrzymałem sie i spojrzałem pod maskę i było widać, że z pod korka od zbiorniczka wyrównawczego jest wyciek (pewnie puścił zawór bezpieczeństwa), a po odkręceniu płyn na wierzchu był spieniony. Korek już raz wymieniłem na nowy.

Czy są to objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?
C200 compressor 2000r. + LPG (KME)
rapez
VIP
Posty: 585
Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
VIN:
Lokalizacja: Krościenko

Post autor: rapez »

Jakie zabarwienie ma płyn? Śmierdzi on spalinami? Jaki jest stan oleju w silniku?
Bulgotanie oznacza zapowietrzony układ lub zanieczyszczony. Może ktoś wcześniej dolewał jakieś specyfiki do łatania dziur w chłodnicy. Przepłucz układ chłodzenia. Może też być zapowietrzona nagrzewnica.
Sam naprawiam swój samochód. W203 sedan 2.2CDI + CD 22 C-TRONIC 170KM/385Nm i 4.7 V8 4" winda +zaczepy+simex
WDB2030041A122487
lukcyb
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 19:35
VIN:
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: lukcyb »

płyn jest zielony, troche jak by śmierdziało ze zbiorniczka benzyną. Poziom oleju ostatnio był dobry, ale jutro jeszcze sprawdzę. Jak się odpowietrza układ chłodzenia? Ostatnio odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego i samochód chodził jakieś 15 min, aż się nagrzał, ale żadnego bulgotania w zbiorniczku nie widziałem, tylko ostatnio jak pisałem wyżej pojawiła się piana na wierzchu płynu (więc musiał się zagotować?)
C200 compressor 2000r. + LPG (KME)
Awatar użytkownika
keczup3kubicz
VIP
Posty: 101
Rejestracja: 9 sty 2013, o 16:36
VIN:
Lokalizacja: BYTOM

Post autor: keczup3kubicz »

a może problem tkwi w wadliwym lub uszkodzonym podłączeniu instalacji LPG do układu chłodzącego, ponieważ kolega mówił, że sam się przełączył.
Mercedes T203 (kombi) 2,2 CDI, 143km, przedlift, 140000tys, automat
Vin: WDB2032061F434775
------------------------------------------------------------
ARBEIT MACHT FREI
lukcyb
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 19:35
VIN:
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: lukcyb »

no może, muszę podjechać do innego gazowca żeby rzucił na to okiem.
C200 compressor 2000r. + LPG (KME)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”