wyciek z pod korka
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 wrz 2010, o 19:35
- VIN:
- Lokalizacja: Zgierz
wyciek z pod korka
Witam, od jakiegoś czasu mam wyciek z pod korka zbiorniczka wyrównawczego, co doleje płynu to tam ucieka. Kupiłem nowy korek i to samo., tak jak by było za duże ciśnienie czy coś takiego. Jeszcze przy opdalaniu mam takie charakterystyczne bulgotanie, dzwięk dochodzi z pod maski - deski rozdzielczej i po chwili zanika. Dzieje się to najczęściej na zimnym silniku. Jaka może być tego przyczyna?
C200 compressor 2000r. + LPG (KME)
-
- VIP
- Posty: 26
- Rejestracja: 28 sty 2010, o 10:17
- VIN:
- Lokalizacja: Wasilków
sprawdź czy nie masz uszkodzonej uszczelki pod głowicą. możesz to sprawdzić poprzez nalanie do pełna płynu w zbiorniczku i uruchomienie auta, następnie obserwuj czy idą bąbelki harmonicznie. jeśli przy gorącym będą się pojawiać systematycznie to znaczy że masz uszkodzoną uszczelkę...
C220CDI 2000r avantgarde
WDB2030061A020520
WDB2030061A020520
-
- Użytkownik
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 wrz 2010, o 19:35
- VIN:
- Lokalizacja: Zgierz
Witam, znowu przez jakiś czas miałem spokój z płynem, ale przyszły ujemne temperatury i się zaczęło. Dzisiaj wyglądało to następująco:
Odpaliłem samochód po 2-3 min przejechałem jakieś 3km i stanąłem, samochód cały czas chodził na postoju gdy temp. płynu doszła do około 60 stopni przełączyłem go na gaz i cały czas sobie chodził na polnych obrotach z nawiewów leciało coraz cieplejsze powietrze. Po jakiś 20 min od uruchomienia silnika temp. wzrosła do 100 stopni i sam przełączył się na benzynę tak jak by skończył się gaz, ale miałem ponad połowę w butli. I nagle zaczęło z nawiewów lecieć zimne powietrze, w żaden sposób nie mogłem ustawić na ciepłe, a pokazywało, że płyn ma 100 stopni. Gasiłem i zapalałem samochód 2 razy, z myślą, że coś się zmieni, ale nic. Po jakimś czasie temp. w czasie jazdy zaczęła spadać do 60 stopni i za chwile wzrosła do 80 stopni ( taką mam zawsze podczas jazdy),sam przełączył się na gaz, powietrze zaczęła lecieć ciepłe i pojawił się komunikat, że mam za mało płynu chłodzącego w układzie. Jak przyjechałem do domu i otworzyłem maskę to znowu płyn zaczął wyciekać z pod korka.
Odpaliłem samochód po 2-3 min przejechałem jakieś 3km i stanąłem, samochód cały czas chodził na postoju gdy temp. płynu doszła do około 60 stopni przełączyłem go na gaz i cały czas sobie chodził na polnych obrotach z nawiewów leciało coraz cieplejsze powietrze. Po jakiś 20 min od uruchomienia silnika temp. wzrosła do 100 stopni i sam przełączył się na benzynę tak jak by skończył się gaz, ale miałem ponad połowę w butli. I nagle zaczęło z nawiewów lecieć zimne powietrze, w żaden sposób nie mogłem ustawić na ciepłe, a pokazywało, że płyn ma 100 stopni. Gasiłem i zapalałem samochód 2 razy, z myślą, że coś się zmieni, ale nic. Po jakimś czasie temp. w czasie jazdy zaczęła spadać do 60 stopni i za chwile wzrosła do 80 stopni ( taką mam zawsze podczas jazdy),sam przełączył się na gaz, powietrze zaczęła lecieć ciepłe i pojawił się komunikat, że mam za mało płynu chłodzącego w układzie. Jak przyjechałem do domu i otworzyłem maskę to znowu płyn zaczął wyciekać z pod korka.
C200 compressor 2000r. + LPG (KME)
-
- VIP
- Posty: 305
- Rejestracja: 17 mar 2011, o 20:15
- VIN: WDB2037061A158143
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Kolego wszystkie przez Ciebie opisane objawy wskazują nato,że masz w najlepszym przypadku padniętą uszczelkę pod głowicą,a w najgorszym pęknięcie głowicy innej moim zdaniem przyczyny sytuacji przez ciebie opisanej niema.Pozdrawiam.
sport coupeMB 220 cdi/2001.WDB2037061A158143.I już wiosna jeszcze trzy dni i cupetka będzie ponownie widziana na drodze.
-
- Użytkownik
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 wrz 2010, o 19:35
- VIN:
- Lokalizacja: Zgierz
Do dzisiaj był spokój, ale znowu sytuacja się powtórzyła. Po odpaleniu przejechałem jakieś 10 km i samochód przełączył się na benzynę tak jak by się skończył gaz, ale zbiornik jest pełny. Poczym zauważyłem, że temperatura płynu chłodzącego jest na 100 stopni, po jakimś czasie ( cały czas jechałem)w ciągu 30 sek. spadła do 60 stopni i za chwile wyskoczyło, że mam za mało płynu chłodzącego. Zatrzymałem sie i spojrzałem pod maskę i było widać, że z pod korka od zbiorniczka wyrównawczego jest wyciek (pewnie puścił zawór bezpieczeństwa), a po odkręceniu płyn na wierzchu był spieniony. Korek już raz wymieniłem na nowy.
Czy są to objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?
Czy są to objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?
C200 compressor 2000r. + LPG (KME)
-
- VIP
- Posty: 585
- Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
- VIN:
- Lokalizacja: Krościenko
Jakie zabarwienie ma płyn? Śmierdzi on spalinami? Jaki jest stan oleju w silniku?
Bulgotanie oznacza zapowietrzony układ lub zanieczyszczony. Może ktoś wcześniej dolewał jakieś specyfiki do łatania dziur w chłodnicy. Przepłucz układ chłodzenia. Może też być zapowietrzona nagrzewnica.
Bulgotanie oznacza zapowietrzony układ lub zanieczyszczony. Może ktoś wcześniej dolewał jakieś specyfiki do łatania dziur w chłodnicy. Przepłucz układ chłodzenia. Może też być zapowietrzona nagrzewnica.
Sam naprawiam swój samochód. W203 sedan 2.2CDI + CD 22 C-TRONIC 170KM/385Nm i 4.7 V8 4" winda +zaczepy+simex
WDB2030041A122487
WDB2030041A122487
-
- Użytkownik
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 wrz 2010, o 19:35
- VIN:
- Lokalizacja: Zgierz
płyn jest zielony, troche jak by śmierdziało ze zbiorniczka benzyną. Poziom oleju ostatnio był dobry, ale jutro jeszcze sprawdzę. Jak się odpowietrza układ chłodzenia? Ostatnio odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego i samochód chodził jakieś 15 min, aż się nagrzał, ale żadnego bulgotania w zbiorniczku nie widziałem, tylko ostatnio jak pisałem wyżej pojawiła się piana na wierzchu płynu (więc musiał się zagotować?)
C200 compressor 2000r. + LPG (KME)
- keczup3kubicz
- VIP
- Posty: 101
- Rejestracja: 9 sty 2013, o 16:36
- VIN:
- Lokalizacja: BYTOM
a może problem tkwi w wadliwym lub uszkodzonym podłączeniu instalacji LPG do układu chłodzącego, ponieważ kolega mówił, że sam się przełączył.
Mercedes T203 (kombi) 2,2 CDI, 143km, przedlift, 140000tys, automat
Vin: WDB2032061F434775
------------------------------------------------------------
ARBEIT MACHT FREI
Vin: WDB2032061F434775
------------------------------------------------------------
ARBEIT MACHT FREI