Wentylator chłodnicy

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Kompresor ma sprzęgło elektromagnetyczne, które odłącza napęd między kołem pasowym a łopatkami kompresora w sytuacji wycieku (rozszczelnienia) lub w przypadku dużego ciśnienia. Strona 12 załączonego linku: http://www.ip.simr.pw.edu.pl/str/lab/in ... _NR_11.pdf panie student :yyy:
Ostatnio zmieniony 5 sty 2011, o 16:43 przez pleban, łącznie zmieniany 1 raz.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
Rumcajs
VIP
Posty: 1096
Rejestracja: 12 paź 2009, o 10:20
VIN:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Rumcajs »

pleban pisze:...Bez ciśnienia koło sprężarki chodzi na sucho. Sprężarka załącza jak jest ciśnienie.
:mysli: I tu pleban nie zgodzę się z Tobą , :mysli: :usmiech: przecież to sprężarka jak sama nazwa wskazuje spręża czynnik chłodniczy :haha: . :mysli: A jak nie ma co sprężać? :mysli: no to kicha :bezradny: trzeba szukać nowej sprężarki niestety :hejka:
C220 CDI 2148ccm 105kW 2003 automat
:hejka: se pozdrawiam Ciebie [you]
buk-humor-dziczyzna. :oczko:
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Rumcajs pisze:przecież to sprężarka jak sama nazwa wskazuje spręża czynnik chłodniczy
Sprężarka spręża okresowo w trakcie pracy. W sytuacji awaryjnej kręci się samo koło czytaj mój poprzedni post.
Ostatnio zmieniony 5 sty 2011, o 16:51 przez pleban, łącznie zmieniany 2 razy.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
Rumcajs
VIP
Posty: 1096
Rejestracja: 12 paź 2009, o 10:20
VIN:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Rumcajs »

pleban pisze:
Rumcajs pisze:przecież to sprężarka jak sama nazwa wskazuje spręża czynnik chłodniczy
Sprężarka spręża okresowo w trakcie pracy. W sytuacji awaryjnej kręci się samo kolo czytaj mój poprzedni post.
Dalej się nie zgadzam, bez czynnika sprężarka dalej pracuje do zatarcia :hejka:
C220 CDI 2148ccm 105kW 2003 automat
:hejka: se pozdrawiam Ciebie [you]
buk-humor-dziczyzna. :oczko:
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Sprzęgło elektromagnetyczne rozłącza napęd i koło kręci się na pusto.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
Rumcajs
VIP
Posty: 1096
Rejestracja: 12 paź 2009, o 10:20
VIN:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Rumcajs »

pleban pisze:Sprzęgło elektromagnetyczne rozłącza napęd i koło kręci się na pusto.
NIEPRAWDA pleban :nie: brak czynnika chłodniczego oznacza także brak nośnika oleju. Układ klimatyzacji zaczyna pracować w innych, cięższych warunkach i sprężarka ulega zatarciu . pleban naprawdę szanuję Ciebie ale taka jest niestety prawda :usmiech: :hejka:
Ostatnio zmieniony 5 sty 2011, o 17:17 przez Rumcajs, łącznie zmieniany 2 razy.
C220 CDI 2148ccm 105kW 2003 automat
:hejka: se pozdrawiam Ciebie [you]
buk-humor-dziczyzna. :oczko:
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

RUMCAJS litości przeczytaj dokument z zamieszczonego wyżej mojego linku. Wiesz co to jest sprzęgło?
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
Rumcajs
VIP
Posty: 1096
Rejestracja: 12 paź 2009, o 10:20
VIN:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Rumcajs »

pleban pisze:RUMCAJS litości przeczytaj dokument z zamieszczonego wyżej mojego linku. Wiesz co to jest sprzęgło?
No :mysli: we WSK miałem sprzęgło trochę się ślizgało :wysmiewacz: . Układ klimatyzacji jest teoretycznie zabezpieczony przed taką ewentualnością, tzn. posiada czujnik niskiego ciśnienia, który zapobiega za- łączeniu klimatyzacji poniżej pewnego ciśnienia progowego. Zdarza się jednak, że ciśnienie czynnika w układzie pomimo jego niewystarczającej ilości jest wyższe od ciśnienia progowego, co w konsekwencji prowadzi do tych samych negatywnych skutków. :hejka:
C220 CDI 2148ccm 105kW 2003 automat
:hejka: se pozdrawiam Ciebie [you]
buk-humor-dziczyzna. :oczko:
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Macie samochody po liftowe, przed liftem nie było sprzęgła.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Dochodzimy do skrajności. Łącznie z moją cierpliwością. Nad kompresorem czuwa elektronika. Ja muszę zażyć dopalacza. :zmeczony:
ML W164 350
Opel Ampera
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

pleban pisze:Sprzęgło elektromagnetyczne rozłącza napęd i koło kręci się na pusto.
W sprężarce zastosowanej w W203 nie ma sprzęgła elektromagnetycznego.

Jest jedynie gumowa tuleja (łącznik elastyczny) która zabezpiecza sprężarkę przed jazdą na sucho i eksplozji ;)
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

pleban pisze:Kompresor ma sprzęgło elektromagnetyczne, które odłącza napęd między kołem pasowym a łopatkami kompresora w sytuacji wycieku (rozszczelnienia) lub w przypadku dużego ciśnienia. Strona 12 załączonego linku: http://www.ip.simr.pw.edu.pl/str/lab/in ... _NR_11.pdf panie student :yyy:
V126 ma rację, w w203 sprężarka klimy nie ma sprzęgła działającego włącz/wyłącz, tylko tak jak on sam napisał.Nigdy nie jest tak, że sprężarka w naszych autach pracuje na 0%. Zawsze minimalnie pompuje.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
CIEMKO
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 22 sty 2008, o 07:29
VIN:
Lokalizacja: szczecin

Post autor: CIEMKO »

witam o jakiej sprezarce piszecie ? sprezarka kompresora pracuje caly czas a sprezarka klimy ma elektromagnez

[ Dodano: 2011-12-29, 20:24 ]
w 203 spezarka jest wlaczana jak kazdym innym aucie niema innej opcji
2.0 KOMPRESSOR
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

CIEMKO pisze:sprezarka klimy ma elektromagnez

Sprężarka klimatyzacji nie posiada sprzęgła elektromagnetycznego.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
dawidoff
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 6 cze 2009, o 22:48
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: dawidoff »

Pozwolcie, ze podepne sie pod temat. Wczoraj wyskoczyl mi komunikat "Coolant level visit workshop" (lub cos bardzo podobnego) natychmiast sprawdzilem poziom plynu i byl ok ale mimio wszystko dolalem troche wody i na drugi dzien komunikat zniknal natomiast pojawila sie informacja, ze BAS nie dziala. Dzisiaj odpalam auto a tu BAS i ESP, zgasilem i zaczalem sprawdzac bezpieczniki w przednim SAM a zeby dostac sie do tych z tylu musialem wyjac przekazniki, wszystko ok wiec wracam do auta i juz nawet odpalic nie moge, rozlaczylem akumulator na ok 20 min i dalej to samo. Dodam, ze jak tylko przekrece stacyjke to wiatrak chlodnicy chodzi na pelnych obrotach. Czy istnieje mozliwosc, ze ktorys przekaznik sie spalil? Co innego moze byc przyczyna, ze nawet silnika sie juz nie da odpalic?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”