Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: czeslaw555 »

Sprowadziłem sobie parę dni temu :mb: i miałem znany już problem za niskiej temp.silnika.Na autobanie temperatura wachała się od 45-55 stopni .Kupiłem w :mb: nowy i wymieniłem ,poprawa była ale to jeszcze nie było to ,bo temp.wachala się między 65-70 stopni przy szybkiej jeździe na autobanie po długim czasie było ok 80 stopni.Co robić ? Nerwa dostałem po kasa wydana a efekt mierny. Jade ponownie do :mb: celem kupienia kolejnego nowego termostatu ,opowiadam swoją historię sprzedawcy części i Pan z serwisu mówi mi że jak wymieniłem termostat na nowy to raczej on musi być sprawny .Okazuje się że mam(y) też coś takiego jak termostat wodny układu paliwowego nr katalog. 0052033975 ten nr. dotyczy mojego auta czy innych tego nie wiem ,ale zadaniem tego termostatu jest podgrzanie paliwa i jak on będzie uszkodzony i np. cały czas otwarty auto też nie będzie mogło osiągnąć odp. temperatury silnika. Tak uzasadniał to sprzedawca.Cena w mercu tego termostatu to 126,93 zł. Podejmuję decyzję że nie wymieniam ponownie termostatu, tylko kupuję termostat wodny układu paliwowego ,najwyżej stracę więcej kasy ,ale argumentacja sprzedawcy przemawia mi do wyobrażni.Wymieniam i jadę na próbę .Auto zauważalnie szybciej się nagrzewa no i temp. silnika przy minus 10 stopni(taka dzisiaj jest) wynosi w mieście ok 80 stopni , jadę na obwodnicę i tam temp. już jest ok 90 stopni. Nie namawiam nikogo oczywści żeby zaraz leciał i robił jak ja .Zdaję sobię sprawę i wiem że powodów niskiej temp.silnika jest więcej ,ale takiego sposobu dochodzenia do odp. temp. nie znalazłem nigdzie na forum. Myślę że jak się wymieni ten termostat wodny układu paliwowego i nic to nie pomoże to na 100% nie zaszkodzi.Tylko proszę o nie komentowanie tego postu przez teoretyków ,że nie możliwe ze jakiś mech. lub koleś powiedział że to nie możliwe , ja doświadczyłem tego na własnej d...e i to jest fakt i dlatego może warto się zastanowić nad taką opcją.Mam nadzieję że może komuś pomogłem :usmiech:
Pamiętaj w serwisie czy sklepie podaj nr katalogowy tej części ,mało kto wie że coś takiego masz w aucie .oficjalnie według :mb: w W203 nie ma tego termostatu! ,ale też nie we wszystkich C 203 występuje . Pytaj zawsze podając tez swój nr VIN .
Ostatnio zmieniony 25 gru 2012, o 22:05 przez czeslaw555, łącznie zmieniany 8 razy.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Jak to wygląda i gdzie to jest? U mnie do podgrzewacza paliwa idzie przewód od termostatu, ale nim płynie woda dopiero po otwarciu termostatu.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

Jest to zaraz za przednim zderzakiem ,postaram sie jutro o rysunek gość mi dał takowy ale zostawiłem w warsztacie :zly: gdzie oczywiście też wzbudziłem zdziwienie ale wymienili, a wyglada to mniej wiecej jak plastikowy filterek paliwa ,taki przeźroczysty kóry zakłada sie np. przy benzyniakach tylko że ten jest metalowy .
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
rosmo
Użytkownik
Posty: 181
Rejestracja: 13 cze 2009, o 19:33
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rosmo »

Spojrzcie tu, czesławowi555 chodzi o element 70 na rys:

http://www.partscatalog.ru/mercedes/1/c ... 66G/50/165
C 270cdi, ASB, Elegance, 2004 po f-lift.
WDB2030161A654788
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

A to nie jest przypadkiem od oleju? Ta cała chłodnica, to nie jest chłodnica oleju? Ja mam taką chłodniczkę stukniętą i to coś też jest. :hurra:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
rosmo
Użytkownik
Posty: 181
Rejestracja: 13 cze 2009, o 19:33
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rosmo »

Nie myślałem, że tam jest termostat, a jak teraz pomyśleć, to jak on nie trzyma, to silnik też jest studzony niepotrzebnie zimnym olejem.
C 270cdi, ASB, Elegance, 2004 po f-lift.
WDB2030161A654788
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

Tak jest ,ten termostat oznaczony na tym rysunku jest jako nr 70 i przez niego przepływa płyn chłodzący .
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
rosmo
Użytkownik
Posty: 181
Rejestracja: 13 cze 2009, o 19:33
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rosmo »

Płyn a nie olej? Chłodnica na rys jest od wody/płynu wprawdzie.
C 270cdi, ASB, Elegance, 2004 po f-lift.
WDB2030161A654788
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

Dokładnie płyn chłodniczy
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Zdecydowanie tam jest woda... Wiem, bo w naszym zaczęła ta chłodniczka "podciekać". Trzeba będzie przetestować.

Śmieszne, ale mój EPC nie wykazuje aby część o tym numerze miała zastosowanie w W203??? Nie potrafię zresztą dla OM612 znaleźć tego termostatu :bezradny:
Awatar użytkownika
rosmo
Użytkownik
Posty: 181
Rejestracja: 13 cze 2009, o 19:33
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rosmo »

No tak, element 65 to wąż pomiędzy chłodnicą a termostatem. Tylko czemu to służy, ten dolny obieg- takie dodatkowe 'wspomaganie' dołu chłodnicy? Nie bardzo rozumiem.
C 270cdi, ASB, Elegance, 2004 po f-lift.
WDB2030161A654788
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Dlaczego omawiacie rysunek dla W210?
W W203 wygląda to troszeczkę inaczej...

EDIT: i nie widzę tam termostatu!
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Z EPC
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

ale jest !!! rozdrabniamy się a temat chciałem żeby był bez tego wszystkiego co nie potrzebne ,czy rys.taki czy inny. Chodzi o fakt że u mnie zadziałało i wiadomo jaki nr katalogowy części do C220 potrzebny do kupna. Czy ktoś tak postąpi jak ja, to już jego decyzja.
Kompresssor dokładnie taki rysunek dostałem od sprzedawcy . :tak:
Ostatnio zmieniony 20 sty 2010, o 21:34 przez czeslaw555, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Ej chłopaki chola chola, pomyślcie co mówicie, ta chłodniczka, to chłodniczka wody, a po ch :censored: 2 chłodnice wody jedna duża druga mała? Że oleju uwierzę, że paliwa :szok: też, ale że wody to już nie. :!:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”