Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Zazwyczaj miesza się przed wlaniem jak piszesz ale ... kichał nie będzie i da radę pomieszać sobie sam a miesza się przed właśnie po to, żeby zachować proporcję i te 100ml, różnicy nie robi. :tak: Bądź z siebie dumny! Ja z Ciebie jestem! Wymieniłeś samodzielnie a odpowietrz się sam ... i gitara! :ok: :haha:
CL203 WDB2037461A802397
Minoo
VIP
Posty: 40
Rejestracja: 6 sie 2015, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Minoo »

Dziękuję Smart :)
C270 CDI 2002r, Manual

WDB2032161F300984
Awatar użytkownika
perzu126
VIP
Posty: 242
Rejestracja: 27 sie 2011, o 02:22
VIN:
Lokalizacja: Perzów

Post autor: perzu126 »

Ale, żeby odpowietrzyć układ nie jest potrzebny wentylator, tylko temperatura ewentualnie. Pojeździj chwilę, odkręć korek, jak syknie powietrze i poziom opadnie to dolej i tyle. W Mercedesie silniki odpowietrzają się bez problemu. Aha daj tez grzanie na maksa, żeby nagrzewnica mogła sie odpowietrzyć.
Star Diagnosis, okolice Kępna
W123 300D - Ex
W202 C220 Diesel WDB2021211A313360
A208 CLK 200Kompressor, bezdachowiec:)WDB2084441T098123
Awatar użytkownika
Pumba1990
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 19 mar 2014, o 09:54
VIN: WDB2110231A635770
Lokalizacja: Oława

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: Pumba1990 »

Więc i ja podzielę się swoim doświadczeniem odnośnie małego termostatu. Ostatnio też mnie to dopadło, temperatura płynu bardzo powoli rosła a już od najniższych mała chłodniczka i przewody od niej gorące gdzie duża chłodnica zimna. Z racji że mocno mi nie po drodze do ASO stwierdziłem że przeszukam dokładnie czy nie ma jednak zamiennika tego termostatu. Przekopałem wszystkie hurtownie i nie znalazłem, ale cały czas wydawało mi się że gdzieś tego typu termostat już widziałem w zamienniku. Okazało się że tego samego typu termostat stosowany jest w Audi np. A8 do układu chłodzenia skrzyni biegów, a zamienniki są ogólnie dostępne. Różnice polegają jedynie na średnicy króćców do przewodów i materiale obudowy (Audi-plastik, Merc-aluminium). Okazuje się że temperatura otwarcia termostatu ta sama czyli 80 stopni C, wnętrzności identyczne (wymiary wkładu i sprężyny te same). Kupiłem więc Verneta do Audi za jakieś 48 zł, włożyłem wkład ze sprężyną z nowego termostatu do starej obudowy i wszystko pięknie działa, termostat zamyka układ i otwiera się kiedy trzeba, a co najważniejsze teraz silnik nagrzewa się dużo szybciej. :usmiech: Mi się to akurat opłaciło bo zaoszczędziłem jakieś 100zł na termostacie (u mnie w ASO cena około 150 zł), kasę na paliwo, i przede wszystkim czas którego nie mam. Może komuś pomogę w ten sposób. Poniżej zdjęcia. :usmiech:

Obrazek Obrazek Obrazek
W211 E280 CDI, OM648 + 722.6, 2004r.
VIN: WDB2030161F099683

W201 190, M103 + 722.4, 1988r.
http://raceism.com/forum/polska/viewtop ... f=5&t=3628
tonidriver
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
VIN: WDB2032161F226567
Lokalizacja: Wrocław

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: tonidriver »

no czas to na pewno zaoszczędziłeś rozbierając oba termostaty
C 270 CDI '02r
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: siwix »

hmmm tak się zastanawiam, bo mój grzeje się normalnie ale tylko do 80`C i tak zostaje z małymi wahaniami poniżej i powyżej.
Wcześniej chyba trzymał wyższą temp.
Tak ma być czy szykować termostat?
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
Awatar użytkownika
Pumba1990
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 19 mar 2014, o 09:54
VIN: WDB2110231A635770
Lokalizacja: Oława

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: Pumba1990 »

tonidriver pisze:no czas to na pewno zaoszczędziłeś rozbierając oba termostaty
Budowa tego termostatu jest prostsza niż budowa cepa a podmianka bebechów zajmuje około pół minuty. :usmiech: Porównując to że musiałbym stracić na dojazd i powrót z Wróbla czy Frączaka jakieś 1,5-2h i do tego urywać się z pracy żeby mi ASO nie zamknęli to odpowiedź jest jasna. :usmiech:
W211 E280 CDI, OM648 + 722.6, 2004r.
VIN: WDB2030161F099683

W201 190, M103 + 722.4, 1988r.
http://raceism.com/forum/polska/viewtop ... f=5&t=3628
sfx
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
VIN: WDB2030161A396647
Lokalizacja: Zamość

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: sfx »

Pumba1990 kolego, genialny w swojej prostocie pomysł, ktory pozwala oszczędzić troche kasy. Dzieki :bravo:
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: Smart »

Siwix moim zdaniem, to początek końca termostatu u Ciebie ... a Pumbie również gratuluję pomysłowości. :tak: :ok:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: siwix »

można jakoś wymienić sam termostat czy trzeba całość?
planuję wymienić pompę wody to i jego bym przy okazji zrobił
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: Smart »

Nie wiem jak to jest w m272 ... trzaby zerknąć do EPC albo do WIS, bo u mnie to chwila moment było. :mysli:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: siwix »

znaczy u mnie piszą że z obudową a ja pytam teraz czy coś można zmodować czy zapodać jak kazali
w wis piszą że sama wymiana termo go uszkodzi i trzeba w całości ale to takie naciągane trochę
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
tonidriver
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
VIN: WDB2032161F226567
Lokalizacja: Wrocław

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: tonidriver »

Gdyby ktoś posiadał kod wyposażenia 921 lub instalację do podgrzewania paliwa i termostat z trzema wyjściami polecam zaślepić wyjście z termostatu na aluminiową chłodnicę czyli wężyk 125 na rysunku. Auto po tym zabiegu wreszcie osiąga 92 stopnie i to w chwile :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C 270 CDI '02r
Bartosz
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 6 mar 2009, o 21:52
VIN:
Lokalizacja: łódzkie

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: Bartosz »

U mnie taki zabieg nic nie dał a jeździłem tak całą poprzednią zimę.Główny termostat sprawny i podgrzewacz też.
c 220 CDI, 2001r. 143 KM automat, VIN WDB2030061A119508
tonidriver
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
VIN: WDB2032161F226567
Lokalizacja: Wrocław

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: tonidriver »

Skoro nic nie dał to miałeś nie sprawny główny termostat. Innego wytłumaczenia nie ma.
C 270 CDI '02r
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”