Uszkodzony termostat? niekoniecznie.
Moderator: Dziki Mar
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Zazwyczaj miesza się przed wlaniem jak piszesz ale ... kichał nie będzie i da radę pomieszać sobie sam a miesza się przed właśnie po to, żeby zachować proporcję i te 100ml, różnicy nie robi. Bądź z siebie dumny! Ja z Ciebie jestem! Wymieniłeś samodzielnie a odpowietrz się sam ... i gitara!
CL203 WDB2037461A802397
-
- VIP
- Posty: 40
- Rejestracja: 6 sie 2015, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- perzu126
- VIP
- Posty: 242
- Rejestracja: 27 sie 2011, o 02:22
- VIN:
- Lokalizacja: Perzów
Ale, żeby odpowietrzyć układ nie jest potrzebny wentylator, tylko temperatura ewentualnie. Pojeździj chwilę, odkręć korek, jak syknie powietrze i poziom opadnie to dolej i tyle. W Mercedesie silniki odpowietrzają się bez problemu. Aha daj tez grzanie na maksa, żeby nagrzewnica mogła sie odpowietrzyć.
Star Diagnosis, okolice Kępna
W123 300D - Ex
W202 C220 Diesel WDB2021211A313360
A208 CLK 200Kompressor, bezdachowiec:)WDB2084441T098123
W123 300D - Ex
W202 C220 Diesel WDB2021211A313360
A208 CLK 200Kompressor, bezdachowiec:)WDB2084441T098123
- Pumba1990
- Użytkownik
- Posty: 40
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 09:54
- VIN: WDB2110231A635770
- Lokalizacja: Oława
Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.
Więc i ja podzielę się swoim doświadczeniem odnośnie małego termostatu. Ostatnio też mnie to dopadło, temperatura płynu bardzo powoli rosła a już od najniższych mała chłodniczka i przewody od niej gorące gdzie duża chłodnica zimna. Z racji że mocno mi nie po drodze do ASO stwierdziłem że przeszukam dokładnie czy nie ma jednak zamiennika tego termostatu. Przekopałem wszystkie hurtownie i nie znalazłem, ale cały czas wydawało mi się że gdzieś tego typu termostat już widziałem w zamienniku. Okazało się że tego samego typu termostat stosowany jest w Audi np. A8 do układu chłodzenia skrzyni biegów, a zamienniki są ogólnie dostępne. Różnice polegają jedynie na średnicy króćców do przewodów i materiale obudowy (Audi-plastik, Merc-aluminium). Okazuje się że temperatura otwarcia termostatu ta sama czyli 80 stopni C, wnętrzności identyczne (wymiary wkładu i sprężyny te same). Kupiłem więc Verneta do Audi za jakieś 48 zł, włożyłem wkład ze sprężyną z nowego termostatu do starej obudowy i wszystko pięknie działa, termostat zamyka układ i otwiera się kiedy trzeba, a co najważniejsze teraz silnik nagrzewa się dużo szybciej. Mi się to akurat opłaciło bo zaoszczędziłem jakieś 100zł na termostacie (u mnie w ASO cena około 150 zł), kasę na paliwo, i przede wszystkim czas którego nie mam. Może komuś pomogę w ten sposób. Poniżej zdjęcia.
W211 E280 CDI, OM648 + 722.6, 2004r.
VIN: WDB2030161F099683
W201 190, M103 + 722.4, 1988r.
http://raceism.com/forum/polska/viewtop ... f=5&t=3628
VIN: WDB2030161F099683
W201 190, M103 + 722.4, 1988r.
http://raceism.com/forum/polska/viewtop ... f=5&t=3628
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
- VIN: WDB2032161F226567
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.
no czas to na pewno zaoszczędziłeś rozbierając oba termostaty
C 270 CDI '02r
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4575
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.
hmmm tak się zastanawiam, bo mój grzeje się normalnie ale tylko do 80`C i tak zostaje z małymi wahaniami poniżej i powyżej.
Wcześniej chyba trzymał wyższą temp.
Tak ma być czy szykować termostat?
Wcześniej chyba trzymał wyższą temp.
Tak ma być czy szykować termostat?
- Pumba1990
- Użytkownik
- Posty: 40
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 09:54
- VIN: WDB2110231A635770
- Lokalizacja: Oława
Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.
Budowa tego termostatu jest prostsza niż budowa cepa a podmianka bebechów zajmuje około pół minuty. Porównując to że musiałbym stracić na dojazd i powrót z Wróbla czy Frączaka jakieś 1,5-2h i do tego urywać się z pracy żeby mi ASO nie zamknęli to odpowiedź jest jasna.tonidriver pisze:no czas to na pewno zaoszczędziłeś rozbierając oba termostaty
W211 E280 CDI, OM648 + 722.6, 2004r.
VIN: WDB2030161F099683
W201 190, M103 + 722.4, 1988r.
http://raceism.com/forum/polska/viewtop ... f=5&t=3628
VIN: WDB2030161F099683
W201 190, M103 + 722.4, 1988r.
http://raceism.com/forum/polska/viewtop ... f=5&t=3628
-
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
- VIN: WDB2030161A396647
- Lokalizacja: Zamość
Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.
Pumba1990 kolego, genialny w swojej prostocie pomysł, ktory pozwala oszczędzić troche kasy. Dzieki
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.
Siwix moim zdaniem, to początek końca termostatu u Ciebie ... a Pumbie również gratuluję pomysłowości.
CL203 WDB2037461A802397
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4575
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.
można jakoś wymienić sam termostat czy trzeba całość?
planuję wymienić pompę wody to i jego bym przy okazji zrobił
planuję wymienić pompę wody to i jego bym przy okazji zrobił
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.
Nie wiem jak to jest w m272 ... trzaby zerknąć do EPC albo do WIS, bo u mnie to chwila moment było.
CL203 WDB2037461A802397
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4575
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.
znaczy u mnie piszą że z obudową a ja pytam teraz czy coś można zmodować czy zapodać jak kazali
w wis piszą że sama wymiana termo go uszkodzi i trzeba w całości ale to takie naciągane trochę
w wis piszą że sama wymiana termo go uszkodzi i trzeba w całości ale to takie naciągane trochę
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
- VIN: WDB2032161F226567
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.
Gdyby ktoś posiadał kod wyposażenia 921 lub instalację do podgrzewania paliwa i termostat z trzema wyjściami polecam zaślepić wyjście z termostatu na aluminiową chłodnicę czyli wężyk 125 na rysunku. Auto po tym zabiegu wreszcie osiąga 92 stopnie i to w chwile
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C 270 CDI '02r
-
- Użytkownik
- Posty: 142
- Rejestracja: 6 mar 2009, o 21:52
- VIN:
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.
U mnie taki zabieg nic nie dał a jeździłem tak całą poprzednią zimę.Główny termostat sprawny i podgrzewacz też.
c 220 CDI, 2001r. 143 KM automat, VIN WDB2030061A119508
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
- VIN: WDB2032161F226567
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.
Skoro nic nie dał to miałeś nie sprawny główny termostat. Innego wytłumaczenia nie ma.
C 270 CDI '02r