Uszkodzony termostat? niekoniecznie.
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 24 cze 2012, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: Bia
-
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
- VIN: WDB2030161A396647
- Lokalizacja: Zamość
-
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 24 cze 2012, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: Bia
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
-
- VIP
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 19:09
- VIN:
- Lokalizacja: WI
Smart, niekoniecznie. Mój też tak ma - po krótkiej jeździe (ok. 15 km), ale mróz kilkanaście stopni, zostawiłem rodzinę w trukającym aucie na postoju na ok. godzinę, jak ruszałem temperatura spadła poniżej 60 st. - aż sprawdziłem - oba węże chłodnicy zimne, więc termostat zamknięty prawidłowo
Ostatnio zmieniony 14 sty 2016, o 10:17 przez MrBurt75, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
MB S203 220 CDi '02 - WDB2032061F377282
Legnum VR-4 '99 - na weekendy
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: - żona i dzieci
Galant 1600 L '82 - zabytek na początku dłuuugiej drogi do perfekcji
MITSUMANIAK Bartek
MB S203 220 CDi '02 - WDB2032061F377282
Legnum VR-4 '99 - na weekendy
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: - żona i dzieci
Galant 1600 L '82 - zabytek na początku dłuuugiej drogi do perfekcji
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
-
- VIP
- Posty: 40
- Rejestracja: 6 sie 2015, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Koledzy jestem właśnie w garażu i wymieniam termostat. Wszystko szło pięknie do momentu gdy już jakimś cudem wcisnalem termostat na miejsce ale nie mogę włożyć tej małej rureczki pod termostatem. Nr rurki A 611 203 01 08. Błagam niech mnie ktoś nakieruje jak ja tam wsadzić bo jeszcze trochę i nie wytrzymam i się pozegnam z Mercedesem.
C270 CDI 2002r, Manual
WDB2032161F300984
WDB2032161F300984
-
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: 24 cze 2012, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: Bia
- gulczas
- VIP
- Posty: 876
- Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
- VIN:
- Lokalizacja: PDM
Miałem problemy z termostatem bo silnik łapał max 60 stopni ale tylko przy ostrej jeździe w mieście, po wymianie termostatu bez problemu temperatura dochodzi do 85-90 stopni. U taty w C220 było to samo i wymiana termostatu też pomogła
Minoo, może podgrzej tą rurkę suszarką, opalarką lub gorącą wodą to wtedy wejdzie na swoje miejsce
Minoo, może podgrzej tą rurkę suszarką, opalarką lub gorącą wodą to wtedy wejdzie na swoje miejsce
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor viewtopic.php?t=14269
Mój CL203 2.3 kompressor viewtopic.php?t=14269
-
- VIP
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 19:09
- VIN:
- Lokalizacja: WI
Common Rail'a odkręciłeś? Zdjąć się da bez, założyć wg mnie nie ma opcjiMinoo pisze:Koledzy jestem właśnie w garażu i wymieniam termostat. Wszystko szło pięknie do momentu gdy już jakimś cudem wcisnalem termostat na miejsce ale nie mogę włożyć tej małej rureczki pod termostatem. Nr rurki A 611 203 01 08. Błagam niech mnie ktoś nakieruje jak ja tam wsadzić bo jeszcze trochę i nie wytrzymam i się pozegnam z Mercedesem.
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
MB S203 220 CDi '02 - WDB2032061F377282
Legnum VR-4 '99 - na weekendy
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: - żona i dzieci
Galant 1600 L '82 - zabytek na początku dłuuugiej drogi do perfekcji
MITSUMANIAK Bartek
MB S203 220 CDi '02 - WDB2032061F377282
Legnum VR-4 '99 - na weekendy
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: - żona i dzieci
Galant 1600 L '82 - zabytek na początku dłuuugiej drogi do perfekcji
-
- VIP
- Posty: 40
- Rejestracja: 6 sie 2015, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Jednak się udało. Po ponad godzinnych udrękach straciłem cierpliwość i użyłem troszkę więcej siły i wlazło wcześniej nagrzewał się do maksymalnie 65 stopni i to w korku. W trasie nie przekraczało 40 stopni wiec mogło być nawet 30 albo mniej. Teraz po 8 minutach przy +2 stopniach na zewnątrz osiąga 85 stopni. I teraz nasuwa mi się pytanie. Jestem prawie pewien, że dokładnie spuściłem płyn chłodniczy, jednak jak zalewałem nowy (kupiłem w aso niebieski koncentrat) to weszło mi 4,5l koncentratu + ok 1,5l wody. Troszkę go przegoniłem żeby się odpowietrzył, jednak płynu nie ubyło. Wyczytałem, że powinno się zagrzać silnik do temperatury "roboczej" czyli 90 stopni ? Po zagrzaniu powinien włączyć się wentylator i podobno po włączeniu dopiero się odpowietrza układ. Mi nie udało się osiągnąć tak wysokiej temp.. Na dworze mrozu nie ma, ale też nie jest jakoś ciepło i ciężko chyba go tak zagrzać żeby włączył się wentylator. Macie jakieś rady co powinienem zrobić ? A może faktycznie nie zlałem całego płynu.
C270 CDI 2002r, Manual
WDB2032161F300984
WDB2032161F300984
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Hmm ... jakby Ci to teges, no sam nie wiem ale cóż, to powiem wprost. Bez VIN w profilu lub w stopce rozumisz, nie da rady!Vindix pisze:Smart, takze czekam na info, bo nie wiem czy zamawiac z aso termostat, pozdro
Minoo za zwyczaj koncentrat rozrabia się 50:50 z wodą jak już a dwa śpij spokojnie, sam się odpowietrzy a za jakiś czas skontroluj poziom płynu i tyle.
CL203 WDB2037461A802397
- gotiger
- VIP
- Posty: 937
- Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
- VIN:
- Lokalizacja: LBN
Tak, ale:Smart pisze:temperatura na zewnątrz ma wpływ na szybkość rozgrzania silnika
Już nie mogę się zgodzić, bo niestety w zimie CDI czy TDI nagrzewa się znacznie wolniej i to przeważnie tylko pod obciążeniem. Termostat w octavii miałem sprawny, ale zimą na postoju nie szło nagrzać silnika, a na postoju rozgrzany silnik pracując na jałowym wręcz się wychładzał. Mogło po części na to wpływać brak założonej pokrywy dolnej silnika, ale i z pokrywą nie było dużo lepiej. Także MrBurt75, mając 220CDI:Smart pisze:ale tak czy owak musi złapać te swoje umowne 85 stopni
może mieć racjęMrBurt75 pisze:w trukającym aucie na postoju na ok. godzinę, jak ruszałem temperatura spadła poniżej 60 st
W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
-
- VIP
- Posty: 40
- Rejestracja: 6 sie 2015, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
no tak, do mojego układu wchodzi 8.9l. Wlewając 4,5l koncentratu, muszę dolać 4.4l wody. Te 100ml chyba nie robi wielkiej różnicy w proporcjach. Teraz domyślam się i może faktycznie tak jest lepiej, że koncentrat rozrabia się przed wlaniem np. w czystym wiadrze i dopiero zalewa się układ ? Jeśli tak, no to niezła wtopa z mojej strony.Smart pisze:Minoo za zwyczaj koncentrat rozrabia się 50:50 z wodą
C270 CDI 2002r, Manual
WDB2032161F300984
WDB2032161F300984